<
Interviu

Interviu. Petre Nicolae – consultant în managementul afacerilor, prezent la aniversarea companiei Arhivatorul!

„Cuc a învestit peste 40.000 euro în angajați”

Arhivatorul la patru ani de existență!

Depozitul Arhivatorul, finalizat în 2015, are suprafața construită de 5.000 mp și are capacitatea de păstrare și conservare a peste 200.000 de metri liniari de arhivă în cele mai bune condiții de siguranță și integritate. Este dotat ultramodern cu echipamente și sisteme integrate de gestiune, monitorizare și securitate. Depozitul este construit strategic și sigur pentru a fi ferit de calamități naturale (inundații, incendii, cutremure etc). Peste 1500 de clienți mulțumiți de servicii pe care această firma cu capital 100% românesc, le oferă. Poziționat strategic la intersecția celor 3 județe: Alba, Cluj, Mureș, depozitul de arhivare documente devine cel mai generos depozit din Nord-Vestul României. Între timp, s-au constituit alte două depozite în București și Timișoara și se lucrează intens la găsirea de locații pentru depozitele din Iași și Constanța. Așadar o companie 100% românească care are o expansiune extraordinară, are la cârma ei un important om de afaceri din Câmpia Turzii în persoana lui Florin Cuc.

CEO Arhivatorul, Florin Cuc, a hotărât să sărbătorească 4 ani de activitate într-un mod inedit. De ceva timp, Florin Cuc investește foarte mult în dezvoltarea personală, citește foarte mult, participă la foarte mult cursuri pe această temă și se ocupă sănătos de afacerea sa. Cine spune că nu are nevoie de dezvoltare personală, greșește cu desăvârșire. Fiecare dintre voi avem multe minusuri însă și multe calități. Ei bine, cărțile citite sau cursurile cu tematică nu fac altceva decât să ne facă să conștientizăm de aceste lacune sau calități pe care fiecare dintre noi le avem. Florin Cuc a decis ca anul acesta să investească nu mai puțin de 40.000 de euro în dezvoltarea personală a celor peste 80 de angajați ai săi, printr-un curs de dezoltare, cu unul dintre oamenii de top din domeniul dezvoltării personale și a consultanței financiare, dr. Petre Nicoale.

Petre Nicolae este General Manager CBC și are o experiență practică de peste 20 ani în conducerea afacerilor de anvergură, ocupând pe rând funcții de top în managementul a trei dintre cele mai mari companii naționale și multinaționale prezente în România, din domeniul FMCG; Coca Cola, European Drinks și Interbrands. Ultima pozitie ocupată fiind cea de General Manager, într-una din companiile grupului European Drinks. Fiind expert în Business Coaching, misiunea lui este aceea de a ajuta antreprenorii și General Managerii din România să se dezvolte din punct de vedere personal și profesional astfel încât fiecare să iși poată atinge nivelul maxim de potențial. În ultimii cinci ani s-a specializat pe Business & Leadership Coaching, fiind specializat în coaching-ul de reconstrucție personală a Ownerilor, Businessman-ilor și Managementului de Top dintr-o companie, folosind metodologia PRP® (People Reconstruction Process). De asemenea, este singurul specialist în reconstrucție și dezvoltare personală care deține licență pentru metodologia PRP® (People Reconstruction Process).

Pe lângă experiența sa practică în managementul de top, Petre are și un background foarte bine consolidat, deținând o diploma E-MBA, Certificare de liberă practică în Business Coaching și un doctorat în Marketing și Managementul Afacerilor. (Cbc.ro)

Vă propun să urmăriți cu atenție interviul cu Petre Nicolae!

Adrian Soporan: Cine e Petre Nicolae și cu ce gânduri a venit la Câmpia Turzii?

Petre Nicolae: Sunt expert în reconstrucție și dezvoltare personală și consultant în managementul afacerilor. Sunt două activități, două domenii la care mă pricep. La Câmpia Turzii am venit să îmi ajut un prieten și anume pe Florin Cuc, pentru a avea un climat organizațional mai bun și mai performant. Să îi ajutăm pe angajați să își elimine toate comportamentele distructive sau autodistructive și să își activeze bunătatea, altruismul, tot ceea ce îi fac pe oameni să fie mai buni și să performenze mai bine în ceea ce întreprind.

A.S.: Cât de mult s-a dezvoltat această piață? ( trainer, speaker, mentor)

P.N.: O să vă spun că s-a dezvoltat prost, nu mult. Majoritatea dintre ei, cei care sunt speakeri, cei care fac dezvoltare personală nu au în spate o metodologie. Ceea ce îi duce, dacă vreți, într-o zonă de oameni care fac totul dar fără profesionalism. Dacă nu ai în spate o metodologie consacrată în care să ai procese bine definite, mecanisme bine definite, intrumente, metode livrabile, în loc să îi ajuți pe oameni, le deschizi răni pe care nu le mai poți acoperi. Noi în spatele fiecărui slide avem filme profesionale, există o metodologie de reconstrucție și dezvoltare personală care se numește P.R.P ( people reconstruction proces) unde ne bazăm pe ea. Avem softuri profesionale în spate, chestionare profesionale în care vezi toate comportamentele omului, cele distructive dar și cele pozitiv constructive și îl ajuți făcându-le un plan de reconstrucție și dezvoltare persoanal pe o perioadă de 6 luni, un an sau doi. Cu alte cuvinte, piața este imensă, e nevoie de așa ceva, dar trebuie să fim puțin mai responsabili când ne numim dezvoltatori de oameni, așa cum se întâmplă în psihoterapie. Sunt psihoterapeuți care nu și-au terminat ei dezvoltarea personală. Cum să dezvolte pe altul când tu ai probleme pe dezvoltarea personalității tale. Oamenii ăștia ar trebui să fie mai responsabili. Atunci când aveți nevoie de un om care să vă dezvolte trebuie să îl întrebați dacă are o metodologie completă

A.S.: Care este rolul d-voastră într-o companie care suferă/se dezvoltă/este performantă?

P.N.: Rolul meu este să văd în ce stare de dezvoltare se află compania și pentru asta folosim metodologie de consultanță profesională de auditare a companiei. Exista multe licențe care costă foarte mult și nu au acces decât companiile foarte mari, noi suntem una dintre ele. Avem o metodologie prin care putem să identificăm toate dezechilibrele organizației pe 4 axe de consultanță

– vedem dacă obiectivele sunt bine definite și vedem auditarea departamentelor.

-auditarea climatului organizațional

-auditarea angajaților

-auditarea de procese

Eu văd unde se află fiecare companie și fac un plan de reorganizare strategică a companiei.

A.S.: Câteva cuvinte despre Florin Cuc?

P.N.: A investit peste 40.000 euro doar în seminarul acesta. A investit pentru că are o experiență cu mine în care nu l-am dezamăgit, în care a văzut că nu sunt un om care doar promite ci sunt un om care face ca lucrurile să se miște în direcția care trebuie. Florin este omul care s-a schimbat radical din momentul în care ne-am cunoscut și a ajuns la nivelul în care acționează în compania lui ca un consultant în managementul afacerilor, putând să folosească orice instrument profesional mai mult decât atât, a devenit atât de conștient de puterea lui și de competențele  și calitățile lui personale încât a lucrat foarte mult la familie. Și-a reconstruit toate relațiile de familie și le-a pus pe principii foarte sănătoase. A investit foarte mult în angajați. Și-a luat angajații performeri ai lui și i-a adus la cursuri la București. Ceea ce face el acum este reorganizarea afacerii pe principii foarte performante dar vrea să investească și în dezvoltarea personală a oamenilor și asta mi se pare absolut fabulos.

A.S.: Florin, ce părere ai despre Petre Nicolae?

Florin Cuc: În primul rând vreau să îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru că am avut șansa să îl cunosc pe Petre Nicolae. În 9 luni de zile de când ne cunoaștem, am învățat cât într-o viață. Cel mai greu lucru a fost când m-a făcut să conștientizez situația în care mă aflu. A fost crunt pentru mine însă a fost un punct definitoriu. Din momentul acela am văzut ca pot să mă dezvolt, pot să construiesc și pot să pun în fiecare zi câte ceva. Mi-am pus această ambiție care de fapt este o normalitate dar de care nu am beneficiat până acum. Este mentorul meu nu doar pe parte de business și leadership ci este mentor și pe partea socială, personală, familială. Este un exemplu pentru mine de acum încolo. Nu cred că în clipa de față mi-aș dori altceva mai mult, și aș dori tuturor, decât să aibă lângă el un părinte pe care poți să îl suni în orice clipă a zilei, indiferent de oră și el să te asculte și să te ajute necontenit. Îți mulțumesc Petre că exiști și că ai accepat să vi la Câmpia Turzii.

A.S.:  Aveți o activitate complexă. Ați avut și rateuri în viață?

P.N.: Ar trebui să stau până mâine dimineață să le povestesc. Sunt rateuri date din motivul că m-am dezvoltat prea accelerat dar nu acum, ci vorbesc despre trecutul meu. Am lucrat în companii naționale, multinaționale și am făcut istorie în majoritatea companiilor în care am lucrat pentru că am urmărit să nu fac un pas fără  care să fie consolidat de competențe și certificări clare dar și de implementat.

Rateurile de acum se întâmplă pentru că majoritatea  Ownerilor angajatorilor, care pornesc un proces de reorganizare nu se țin de el. Ei renunță după 3 luni sau încetinesc programul, mai stau încă 3 luni și după mă sună și îmi spun ca au făcut o greșeală, hai să mergem mai departe. Nu se poate merge mai departe ci doar de la început. Rateul pe care îl dau eu în momentul acesta este legat de neputința ownerilor de a putea direcționa top managementul companiei ca angajații să meargă în direcția care trebuie.

A.S.: Cine este mentorul d-voastră?

P.N.: Acum nu am un mentor, un om care să se ocupe de dezvoltarea mea însă o să pară o infatuare ceea ce o să spun dar mentorul meu este Petre Nicolae. Pe tot parcursul vieții mele m-am ghidat de oameni care m-au dezvoltat. Aveam oameni lângă mine care mi-au spus că în 20 de ani pot să mă dezvolt până la cer. Eram într-un program de integrare organizațională de induction la Coca Cola și cineva mi-a spus: „Petre, este atât de bun încât tu poți să crești până la cer”. Ei bine, am crezut în lucrul acela, dublat de faptul că sunt un om inteligent ( coeficient de inteligență) am în spate certificări, sunt doctor în Științe economice, consultant în managementul afacerilor. Ce fac acum este să mă dezvolt astăzi mai bine decât ieri. Pentru asta mă urc în avion și plec la Cambrige, Oxford, Hardvard, investesc foarte mult în mine. Sunt programe foarte bune în Anglia care mă ajută să îmi păstrez suplețea minții, să nu am o minte rigidă, să fiu flexibil. Am un plan foarte concret de dezvoltare a mea pentru următorii 10 ani. În 10 ani vreau să am o mentalitate liberă de om care să fie capabil să facă orice.

Florin Cuc: Aș dori să completez și eu câte ceva. Cum poți să numești un om care să îți răspundă la orice oră, care să te certe dacă simte nevoia, să te îndrume sau să facă coaching cu tine? Mentor! În ceea ce mă privește pe mine ca dezvoltare, e mult mai simplu. Eu doar dau telefon. Petre învață înainte, eu învăț după el, deci următorii 10 ani îmi sunt asigurați, deci nu îmi fac probleme.

A.S.: Sunteți vizionar!

P.N.: Da, sunt vizionar pentru că nu puteam să construiesc o afacere atât de mare cum este cea pe care o conduc acum, nu puteam să identific niște dezechilibre ale masei de oameni cu care interacționez. Leadership coaching este primul program din România care are ca scop reconstrucția și dezvoltarea personală a oamenilor și are în spate o metodologie. Dacă nu veneam cu o metodologie și puneam doar niște slide-uri și le spuneam oamenilor să se schimbe, de fapt le spuneam cât de dezechilibrat sunt și lăsăm așa. Exemplu: Florin este unul dintre oamenii cu care interacționez. Eu interacționez, în fiecare lună, cu 200 de oameni de afaceri foarte importanți din România care au afaceri de la 200 angajați la 3000. Vine omul la mine să fac cu el coaching și oberv în primele cinci  minute cinci tulburări mentale/psihologice. Prima dintre ele este tulburarea de atenție- nu putea să păstreze conexiunea cu mine mai mult de 1,5 minute. Tulburare obsesiv conpulsivă- avea tendința de a pune repede mână pe telefon să mai dea un mesaj. Border-line-ul- a început să se ridice, a țipat la telefon la cineva după care s-a liniștit rapid. Cum să faci bussines coaching cu omul ăla când el este destructurat d.p.d.v. psihic.

Metodologia P.R.P ajută să se reconstruiască, să se pună într-o zonă de echilibru și după asta ne ocupăm de afacere. Este un proces extrem de sistemic. Asta fac eu!

În fiecare an am doar 6 oameni cu care fac mentoring. De asemenea fac programe de dezvoltare personală cu peste 1000 de oameni pe an.

G.M Master Class Academy transferul de metodologie către toți participanții ajutându-i să devină consultanți în propria afacere dar să aibă în spate o metodologie de abordare. Auditarea departamentelor, auditarea afacerii, auditarea angajaților, auditarea climatului, care un proces de reorganizare

Leadership Coaching- ia familiile celor din GM și echilibrează astfel încât să fie suport pentru reorganizarea afacerilor care intră în program.

A.S.:  Care este principala problemă pentru angajați și pentru angajatori în România?

P.N.: Majoritatea angajatorilor au ars etape în dezvoltarea lor personală și au ajuns să aibă foarte mulți bani dar fără să își consolideze credințele lor fundamentale. Cu alte cuvinte, reperele lor au devenit altele și din păcate unele sunt distructive. La fel au evoluat și angajații. Ei se simt exploatați, iar angajatorii sunt frustrați pentru ca angajații nu le dau ceea ce doresc. Ceea ce fac eu este să instalez echilibrul în companie astfel încât fiecare să fie recunoscător pentru ceea ce are și conștient de ceea ce trebuie să schimbe la el.

Un interviu extrem de folositor pentru fiecare dintre noi. Acest curs într-adevăr a fost unul dedicat angajaților, exact cu spunea mai sus Petre Nicolae, Florin Cuc a învestit peste 40.000 de euro în angajați pentru dezvoltarea lor personală.

Drept dovadă, angajații companiei Arhivatorul au răspuns la câteva întrebări referitoare la necesitatea acestui curs.

Rodica Rusu-cercetare adeverințe: „Am o părere foarte bună despre acest curs. Îi mulțumesc tare mult domnului manager Cuc Florin pentru inițiativa pe care a avut-o  deoarece este foarte constructiv, foarte bun, ne face să căutăm să fim mai uniți la serviciu, să căutăm să eliminăm dintre noi minciuna, ipocrizia și răutatea. Domnul manager Cuc Florin este un om deosebit, integru, sufletist, iubitor, un om care ține la colegii lui și la angajați și se luptă pentru a ne crea condiții foarte bune de muncă. Eu nu am decât cuvinte de laudă și de mulțumire pentru tot ce face pentru noi”.

Angelica Blăjan-arhivar: „Un curs benefic, în cadrul companiei noastre, se găsesc mulți care și-au dorit acest curs. Vrem să implementăm ceea ce ne-a explicat domnul Petre Nicoale, individual dar și în colectiv. Toți vrem să schimbăm ceva la noi și schimbarea vine de la noi, de la fiecare și să umplem acele goluri, carențe, lipsuri, cu ceva bun și benefic care să aducă un plus profit companiei.

Domnul Florin Cuc a crezut în fiecare dintre noi, indiferent de vârstă sau funcție. A investit în noi și cred că nu o să îl dezamăgim”.

Cristi Pana-director regional Sud-Muntenia: „Am mai participat acum 4 ani cu o altă companie la cursuri de dezvoltare personală. Pot să zic că lucrurile au evoluat puțin. Acum este mai mult dinamism.

Eu știu investiția lui Florin și e mai mare decât suma respectivă. Noi îi mulțumim foarte mult. Eu îl apreciez foarte mult pentru că nu sunt mulți oamenii de business fac asta pentru angajații lor. Parerea mea că Florin merită toate aprecierea pentru inițiativa pe care o are și chiar o face din dorința de a ajuta dar și pentru faptul că este un om care vede ceva bun în acest lucru”.

Elena Belceanu-Manager Telemarketing: „Este un curs în care am învățat sau am constientizat că este foarte importantă dezvoltarea personală, comunicarea între colegi aprofundată. Prin iubire și dragoste să fim mai buni pentru cei din jurul nostru. Faptul că Florin a învestit atât de mult în noi este mai mult decât „wow”. Nu suntem neapărat angajații lui, suntem mai degrabă familia lui, oamenii lui de suflet. Este foarte important să faci oamenii să conștientizeze că fiecare are un defect, nimeni nu este perfect și de astăzi, dacă îți dorești, poți să schimbi orice! Schimbarea începe cu tine!”.

Dacă vă întreabă cineva care este cea mai bună investiție, vă spunem noi: investiția în propria persoană!

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS