<
Interviu

Interviu cu Gabriel, Florin și Alex – trei tineri din Turda pasionați de cosmetică auto

Salonul, F&A Polish Detailing Auto de pe strada Fabricii din Turda vă aduce acum pe lângă cosmetică interioară și polish auto, încă două noi servicii: colantare auto și generatorul de ozon.

În rândurile ce urmează, băieții ne-au vorbit despre aceste noi servicii.

 

Tania Pop: Spune-ne câteva detalii despre tine.

Lăcătuș Gabriel Andrei: Mă numesc Lăcătuș Gabriel Andrei, mă ocup cu colanteria auto, lucrez în domeniu de circa șase ani de zile, totul a început dintr-o pură pasiune, am început cu colantarea telefoanelor, am primit o folie de la niște prieteni care nu mai aveau ce face cu ea. Nu știam mare lucru despre colantări și am spus: ”Hai să încerc!”. Am început cu telefoane, am progresat la laptop-uri, apoi cineva mi-a spus că aș putea face bani din chestia asta. Mi s-a părut ok, era un vibe bun. Toate chestiile pe care le-am făcut și experimentat au fost pe mașina proprie. De acolo, lumea a văzut cum a ieșit mașina mea și am început să fac și mașinile altora. Costuri mai mici, ca de început, mult sub nivelul pieței, și am ajuns la performanța de a face câte 2 mașini pe lună, integral. Gen mașina pe care o avem de față, un Polo, din 2015, clientul a optat pentru o colantare integrală, cu o folie mai scumpă puțin, este vorba despre un alb mat cristal, cu regenerare la soare.

Rep.: Spune-mi ce înseamnă folia? Există beneficii în a-ți aplica folie pe mașină, față de vopseaua normală?

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Da! Beneficiul ar fi că la o mașină colantată, Doamne ferește, ai un accident, o zgârii, o freci de o bordură, riști ca în clipa în care mergi la un vopsitor să nu iți mai iasă culoarea respectivă. Și atunci, ținând cont că ai o mașină colantată, folia nu se decolorează, producătorul, pe folia ce o avem, de la o firmă foarte mare din București, dă o garanție pe minim 10 ani că folia nu se va decolora, în acest fel, înlocuirea se va face 100 % precisă.

Rep.: În cazul în care lovim mașina, pe o bucățică, ce se poate face?

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Se schimbă doar acel element. Uneori, la vopsitor, riști să ai diferență de culoare, dar la folie, nu. Se întâmplă de multe ori ca dacă mașina este neagră, să fie un negru mai închis, un negru mai perlat, sau să nu îți nimerească culoarea exactă. Dar ținând cont că tu ai un cod de culoare de la folie, comand aceeași folie și se aplică fără nici o problemă pe mașină, este identică, nici nu o să se vadă că a fost lovită.

Dacă folia este de calitate, dacă mașina este într-o stare bună a vopselei, fără ciobituri de pietre, lovituri, zgârieturi ș.a.m.d., folia fiind premium în momentul în care vrei să o detașezi de pe mașină, vopseaua originală a mașinii rămâne intactă. Nu sare lacul, nu vine jos cu vopsea cu tot.

Rep.: Deci vopseaua care e de regulă sub folie, rămâne la fel.

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Da, exact. Dacă, în cazul în care vrei să renunți la folie, o să rămână aceeași culoare a vopselei ca și înainte de aplicarea foliei.

Rep.: Cât timp îți trebuie să colantezi o mașină?

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Momentan lucrez singur, cu mici ajutoare, este destul de greu, dar totul ține de abilitățile tale, și dacă ai răbdarea necesară pentru a putea face, eu zic că reușești cu ușurință să faci o mașină singur. Îți ia timp, ce-i drept. Sunt în a doua zi de când lucrez la această mașină, am la dispoziție 4 zile să o termin, mai am puțin din ea, undeva la 70% este deja gata, mai am capota, pavilionul o să rămână negru, mai am usa de pe spate, haionul și băile. Sper ca în decursul zilei de mâine să fie gata mașina și luni să o pot da înapoi clientului.

Rep.: Am înțeles că în multe cazuri este dificil să acoperi o culoare închisă cu una deschisă. Ar fi mult mai simplu dacă mașina este neagră, să pui ceva mai apropiat. La colțuri și la multe detalii acoperirea cu o folie mai deschisă la culoare este mai dificilă.

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Da, pentru că mulți nu optează si pentru colantarea interioarelor. Pot să vă arăt la uși, folia se îmbină până în marginea ușii, și nu se vede. Pe partea exterioară a mașinii, se vede diferența de culoare a mașinii, mașina fiind neagră, se vede o dungă albă. Dar se poate opta, pentru o altă sumă, bineînțeles, să se facă și aceste interioare, cum sunt stâlpii, și atunci o să fie un procedeu mai complex, mai greu, mai de lungă durată, în care trebuie demontate ușile de pe mașină. Procedura începe prin colantrea din interior apoi se continuă cu partea din exterior, ca să se suprapună pentru ca trecerea foliei să fie din exterior spre interior.

Rep.: La ce sumă de bani ne-ar putea duce o asemenea procedură? Ne-am putea permite cu ușurință? Este calea mai ușoară față de vopsirea mașinii?

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Pot spune că este o sumă destul de modestă, prețurile variază în funcție de mașină. De exemplu, pentru acest Polo la care lucrez, prețul unei colantări integrale a mașinii începe de undeva de la 3000-3500 de lei, și poate să ajungă până undeva la 3000 de euro. Din ce cauză? Pentru că diferă prețul la culoare, diferă mărimea mașinii… Dacă mașina este revopsită, mai apar cursurile de vopsea, multe imperfecțiuni, ș.a.m.d. Înainte de a fi pusă folia pe mașină, mașina vine decontaminată toată, să nu aibă nici o impuritate, nici o cursură de lac spre exemplu, dacă mașina a fost vopsită înainte. Prima mea colantare, cum am spus și adineauri, a fost făcută pe mașina mea, într-adevăr a fost mai greu, nu pot să zic că mi-a fost foarte ușor, am consumat inutil foarte multă folie, din păcate. Dar asta a fost. Pot să vă dau un exemplu, un pavilion, când am început, îl făceam undeva la cel puțin 5 ore, fără să exagerez, iar acum am ajuns la performanța de a face un pavilion, adică plafonul mașinii să îl fac de la zero, să aplic folia, cu tot procedeul, undeva la maxim 45 de minute. Pot să zic că este o evoluție destul de mare. Mă repet. Chiar dacă nu am apărut încă nicăieri și nu mi-am făcut prea mare publicitate, sunt în domeniu de 6 ani, am  mai lucrat pe lângă folie și alte chestii, dar în timpul liber mai mult făceam colantări. Pentru mine, colantarea unei mașini este o relaxare, pentru că se spune că dacă faci ceva cu plăcere, ai succes.

Rep.: Spune-ne unde te găsește lumea?

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Momentan aici pe str. Fabricii. O să mă găsească și acasă, dacă băieții au mult de lucru, am și acasă punct de lucru, acolo am început, acolo am crescut, sper să cresc și mai mult prin chestia asta.

Rep.: Practic, aici la acest salon, o să avem de toate. Polish, detailing auto…

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Avem de toate, detailing, polish, curățare interior, după ce se polishează farurile, se aplică din partea mea o folie de protecție transparentă, avem de mai multe tipuri, transparente, fumurii și fumuriu-inchis. În principiu, după ce se aplică un polish corect la faruri, se aplică în general o folie de protecție transparentă.

Rep.: Polish-ul îl faci tot tu?

 Lăcătuș Gabriel Andrei: Polish-ul îl fac băieții de la F&A Polish Detailing Auto, eu doar cu, colantările o să mă ocup.

Rep.: Lângă mine, se află Florin si Alex, băieții care se ocupă de polish and detailing. Haideți, pentru că am auzit că au achiziționat un aparat performant, să îi întrebăm ce face acesta?

 Florin Ciolomic: Acest aparat igienizează clima, înlătură mirosurile neplăcute din mașină și redă un aer proaspăt.

Rep.: Cât se menține acest aer în mașină? Dacă vin la tine și o faci, e de durată?

Florin: Da. E de durată, dar trebuie în primul rând să fie folosită clima în mod corespunzător. Adică, de exemplu, dacă mai ai de mers 10 minute până acasă, oprești clima, pentru a putea elimina bacteriile din voleturi. Voletul este locul pe unde vine aerul. Și dacă este folosită corespunzător clima mașinii, efectul este de lungă durată. Nu aș putea să zic un an, o lună sau o săptămână, depinde de folosirea corespunzătoare a climei.

Rep.: Cât durează acest proces?  Dacă venim la voi, în cât timp o faceți? Și este costisitor?

 Florin: Toată operațiunea durează 15 minute, maxim 20 și costă 50 de lei.

Rep.: Sunteți printre puținii din oraș care au acest aparat. Nu foarte multă lume îl are în Turda.

Florin: Da. Pot să zic că suntem chiar primii din Turda care au achiziționat un aparat ca acesta.

Rep.: Spune-mi, Alex, unde vă găsesc oamenii și un număr de contact.

Alex: Ne găsiți în Turda, pe strada Fabricii nr. 47 A sau la numărul de telefon 0745-307023. Vă așteptăm de luni până vineri!

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS