Rep.: Cum a fost anul 2020 pentru dumneavoastră și activitatea pe care dumneavoastră o conduceți la Teatrul Național Aureliu Manea din Turda?
Cătălin Grigoraș:
A fost un an atipic ca pentru mulți dintre noi, însă aș vrea să vorbim despre partea plină a paharului din acest an 2020 nu de cea goală, pentru că, cu siguranță să ai spectatorii departe de tine sau să ai o barieră între tine și spectatori nu este confortabil. Să ai spectatori înjumătățiți sau să ai locuri limitate iarăși nu este confortabil dar am ajuns să spunem: bine că se întâmplă și așa. Și preferăm să jucăm de mai multe ori spectacolul, cum s-a și întâmplat când am avut premierea la „Conul Leonida față cu reacțiunea” și în sala studio, unde suntem acum, locurile sunt limitate. În loc de 80 de locuri sunt 30, și atunci cererea fiind foarte mare a trebuit să mai facem un spectacol în aceeași zi. Un an 2020 pe care l-am început bine, am avut turnee în ianuarie și februarie. În 15 ianuarie am devenit Teatrul Național Aureliu Manea, după care am început să plecăm în turnee prin Moldova, Muntenia, bineînțeles în Turda și prin împrejurimi. A venit data de 9 martie și ne-a lovit așa ca un trăsnet. Nu am crezut că o să fie atât de grav, cel puțin la nivelul cultural, această limitare dar se impune pentru că trebuie să fim în siguranță și trăim cu speranța că în anul 2022 dacă nu în anul 2021 lucrurile vor reveni la un normal din toate punctele de vedere cel puțin pe zona asta de educație-cultură, pentru că un popor fără educație și fără cultură este un popor fără identitate”.
Întregul interviu, pe care Cătălin Grigoraș l-a acordat Ziarului 21, îl puteți citi de luni, 22 Februarie 2021, la toate punctele de difuzare a presei.