ÎN JAPONIA, SINGURII CETĂȚENI CARE NU SUNT OBLIGAȚI SĂ SE ÎNCHINE ÎN FAȚA ÎMPĂRATULUI, SUNT DASCĂLII. MOTIVUL: JAPONEZII SUSȚIN CĂ FĂRĂ DASCĂLI NU POT EXISTA ÎMPĂRAȚI.
Portret de dascăl, este o rubrică din cadrul Ziarului 21 în care încercăm să aducem poveștile dascălilor în fața dumneavoastră. Să le oferim respectul pe care-l merită. Opinia dascălilor despre societate în general și despre educație în special trebuie consultată de fiecare dată când vrem să întreprindem ceva în societate și să o punem cu titlu mare în acțiunile pe care urmează să le facem.
„Portret de dascăl” aduce în fața dumneavoastră povestea neștiută a dascălilor, acei făuritori de caractere. Opinia lor despre sistemul din care fac parte privite chiar din interior.
În rubrica „Portret de dascăl” din această săptămână am avut-o ca invitat pe prof. Denisa Mărcuț, un dascăl iubit de elevi, un dascăl implicat în activitatea pe care o desfășoară.
Rep.: Ținând cont de starea de urgență, cum decurge predatul online?
Denisa Mărcuț: Nu știu dacă neaparat termenul de predat este unul potrivit, în condițiile actuale. Cert este că țin legătura cu elevii mei, prin intermediul platformelor educaționale, tehnologia ne permite să ne și vedem dar contactul pe care îl avem într-o sală de clasă, nu poate fi comparat cu niciuna dintre aceste metode. La început, cu siguranță a fost interesantă pentru elevi, această accesare online, dar eu nu cred că poți preda, în adevăratul sens al cuvântului, stând în fața unui monitor. Să nu uităm totuși de mult iubitele pauze… clopoțelul nu mai sună acum pentru nimeni. Important este să trecem cu bine peste această perioadă și să ne revedem cu forțe proaspete.
Întregul interviu pe care prof. Denisa Mărcuț ni l-a acordat în cadrul rubricii „Portret de dascăl” îl puteți citi de luni, 27 Aprilie în Ziarul 21, la toate punctele de difuzare a presei. Noi îi mulțumim doamnei profesor și îi dorim mult succes în continuare. Iar celorlalți dascăli le transmitem toate cele bune și să ne aștepte pentru o să ajungem la fiecare dintre ei.