Începând din 1 septembrie 2018 în Școala Gimnazială „Mihai Vodă” se implementează proiectul Erasmus+ KA219, ”Designing Bridges Among European Citizens Through STEAM”. Partenerii școlii din Mihai Viteazu în acest proiect european sunt: IES Mestre Ramón Esteve from Catadau din Valencia, Spania, Narva Keeltelütseum din Narva, Estonia, Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Muğla din Turcia Turkey și Instituto Superiore „Alfonso CASANOVA”din Napoli, Italia .
În perioada celor doi ani în cadrul proiectului se desfășoară activități din domeniul STEAM în fiecare școală, apoi periodic experiențele dobîndite în aceste activități individuale se împărtășesc colegilor din școlile partenere în cadrul mobilităților.
Echipa de proiect de la Școala Gimnazială „Mihai Vodă” și-a propus studiul variației sezoniere a ecosistemului părăului Hășdate din zona Cheilor Turzii în scopul semnalării din timp a modificărilor care ar pune în pericol acest component al Rezervației Naționale. În acest scop elevii și dascălii din Mihai Viteazu au făcut măsurători pentru a descrie caracteristicile apei pârâului, ale solului și aerului în fiecare anotimp ( în octombrie, în ianuarie, în aprilie și în primele zile din mai) și au întocmit un studiu științific despre ecosistemul lor preferat .
În prima mobilitate desfășurată în perioada 5-11 mai 2018 în Estonia, elevii noștri nu numai că și-au împărtășit experiența dobândită în acest domeniu, dar au și învățat pe ceilalți colegi să utilizeze metodele prin care pot fi studiate științific zonele naturale protejate , dar nu numai.
La rândul lor elevii din Narva i-au învățat pe elevii din Italia, România și Spania despre construcția și utilizarea roboților în tehnică.
Întorcându-se în școală, echipa participantă la mobilitatea din Estonia , alcătuită din elevele Arkosi Timea Klara, Banka Roxana, Felea Iulia Andrada, Drăgan Elena, Mladzsi Carla Beatrice și doamnele profesoare Babaioana Ella Alexandrina și Gombasi Gabriela a organizat activități de diseminare în cadrul Consiliului elevilor, Consiliului profesoral și în fața colectivelor de elevi.
Entuziasmul lor a fost preluat de toți elevii școlii, care așteaptă cu nerăbdare următoarele activități, dar în primul rând atelierele de robotică, care vor fi organizate în școală bazându-se pe experiența dobândită și pe instrucțiunile de utilizare a kiturilor achiziționate prin proiect.
Prof. Gabriela Gombasi-director adjunct