Joi, 29 martie 2018 elevii clasei a VII-a B, de la Şcoala Gimnazială „Horea, Cloşca şi Crişan” au desfăşurat în parteneriat cu elevii de la Şcoala Gimnazială „Ioan Opriş”, Turda activitatea „Diferiţi, dar egali!”. Această activitate s-a derulat în cadrul proiectului ERASMUS + „Stand up against bullying!”, al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Cluj. În cadrul acestui proiect ERASMUS+, România este reprezentată de CJRAE Cluj, având ca parteneri şcoli din Turcia, Portugalia, Italia, Macedonia, Polonia, Cehia.
Prin activităţile desfăşurate se doreşte găsirea celor mai bune metode de prevenire a bullying-ului, fenomen care apare atunci când un copil este etichetat, batjocorit, tachinat în cadrul şcolii. Aceste comportamente au loc în mod repetat şi intenţionat, iar elevii care devin victime nu ştiu de cele mai multe ori cui să se adreseze în vederea soluţionării problemei cu care se confruntă.
Elevii clasei a VII-a B au fost impresionaţi de dificultăţile prin care trec colegii lor cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în şcolile de masă, copii care devin de cele mai multe ori victime ale bullying-ului datorită diferenţelor pe care le prezintă. Prin informaţiile primite în cadrul activităţii, dar şi prin materialele realizate împreună elevii au înţeles emoţiile trăite de copiii victime ale acestui fenomen.
Elevii clasei a VII-a B de la Şcoala Gimnazială „Horea, Cloşca şi Crişan”, Turda îndrumaţi de profesor consilier şcolar Gheorghiu Ana şi doamna profesor Fântână Daniela desfăşoară lunar activităţi în cadrul acestui proiect care se derulează din martie 2017 pe parcursul a doi ani.
O altă activitate în parteneriat a fost desfăşurată la Şcoala Profesională Poiana Turda, unde elevii au fost deosebit de antrenaţi şi dornici de a afla informaţii noi despre bullying.
De-a lungul derulării proiectului au fost realizate diferite materiale care vor fi publicare într-o revistă ce va apărea la finalul proiectului.
Prof. consilier Ana Gheorghiu
Încă de la prima activitate din cadrul proiectului elevii pe care îi coordonez s-au implicat activ. Au fost interesaţi să descopere informaţii noi legate de bullying, încercând să găsească cele mai adecvate metode de prevenire a acestui fenomen.
În activităţile desfăşurate elevii au lucrat atât individual, cât şi pe grupe, realizând materiale diverse cu informaţii primite de la profesorii coordonatori, dar şi prin studiu individual.
Doresc să continuăm derularea unor astfel de proiecte, deoarece am observat schimbări majore în ceea ce priveşte relaţionarea elevilor la nivelul clasei, dar şi al şcolii.
Profesor Daniela Fântână
