Mai întâi a fost un marș motorizat spre București, apoi a fost aprobată o lege cu totul inedită, pentru a forța Guvernul să investească într-un banal proiect de infrastructură, iar acum este campania „România vrea autostrăzi”, care îndeamnă la 15 minute de grevă generală. Dacă în majoritatea țărilor europene, de mult timp este un lucru obișnuit ca marile orașe să fie legate prin rețea de autostrăzi, în România se organizează proteste pentru a convinge clasa politică că trebuie depășit nivelul desenelor pe hârtie. Oamenii și-au pierdut răbdarea și nu mai admit nicio scuză, nici cea cu străinii care nu ne lasă să construim și nici cea cu liliecii, urșii și popândăii care se pun de-a curmezișul. Este acesta începutul unei mișcări puternice în România?
Cât este credibil consilierul Darius Vâlcov când spune că România nu are autostrăzi fiindcă se opun alte țări? Dacă tot susține astfel de teorii, poate ne explică și cum au reușit acele „alte țări” să împiedice PSD, partid aflat de 7 ani la guvernare, să construiască autostrada Pitești- Sibiu, de exemplu, investiție cerută cu insistență de francezii de la Renault.
Nu ne va explica, pentru că nu există nicio conspirație a străinilor, a animalelor sălbatice sau a birocraților. A devenit deja ridicol ca după 30 de ani, din care ultimii șapte cu PSD la guvernare, politicienii să vină cu aceleași pretexte pentru a justifica nivelul primitiv al infrastructurii din România. Anul trecut, Guvernul Dăncilă a aprobat în regim de urgență o nouă legislație privind parteneriatul public-privat. Guvernul spunea că este nevoie urgentă de investiții. A trecut aproape un an de atunci, iar proiectele au rămas doar la stadiul de simplă înșiruire în niște documente guvernamentale…
Ce înseamnă, de fapt, autostrăzile? Înseamnă atragerea de investiții în orice domeniu, investițiile înseamnă locuri de muncă și salarii mai mari, înseamnă mai mulți bani la buget, înseamnă mai mulți bani și pentru pensii, înseamnă mai mulți bani pentru școli și spitale, înseamnă oameni mai educați si mai sănătoși, iar oamenii educați și mai sănătoși votează o clasă politică mai responsabilă. E un întreg lanț. Ne uităm pe harta Europei și vedem că țările dezvoltate sunt exact acelea cu multe linii verzi, șerpuitoare. Este frustrant să vezi că acele linii, care reprezintă autostrăzile, dispar brusc în dreptul României.
Aşadar, pe data de 15 martie, la ora 15.00, timp de 15 minute, o parte din România se va opri. Companii private, ONG-uri, asociații profesionale și primării se alătură campaniei „România vrea autostrăzi” și vor întrerupe lucrul pentru un sfert de oră. Este un mesaj important pentru toată clasa politică, dar și un avertisment: nu mai sunt acceptate promisiunile deșarte!
Câți dintre politicieni au priceput mesajul lansat sub hashtag-ul #șîeu de suceveanul Ștefan Mandachi? Se aruncă vina, în continuare, pe proceduri, și se vorbește, despre necesitatea unei noi modificări a legislaţiei privind achiziţiile publice.