În data de 28 iulie a început turnarea ultimului strat de asfalt pe strada Republicii. Pe o căldura infernală, temperaturile depășind 37 de grade, asfaltarea și-a început și continuat cursul. Edilul municipiului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan, a acordat un scurt sincron cu referire la asfaltarea uneia dintre cele mai importanți străzi din oraș. Strada Republicii a suferit ample lucrări de infrastructură și a fost un deranj pentru locuitori zonei, însă începând cu data de 30 iulie, dacă condițiile meteo sunt favorabile, întreaga porțiune a străzii Republicii va fi complet reabilitată și modernizată. Un mare proiect european al administrației Lojigan, în valoare de 10 milioane de euro, devinde vizibil și palpabil…
Rep.: Domnule primar, o nouă etapă din viața infrastructurii din Câmpia Turzii este le cale să fie finalizată și aici ma refer la strada Republicii
Dorin Lojigan: A șaptea mașina de asfalt până în momentul de față. Turnăm stratul de uzură pe strada Republicii. Această lucrare din proiectul de 10 milioane de euro pe care Primăria Câmpia Turzii l-a accesat. Este partea frumoasă a lucrurilor, este un moment de bucurie pentru că prin această lucrare se vede ceva. Ceea ce s-a întâmplat de trei, patru ani de zile de când lucrăm la acest proiect, la partea de infrastructură stradală, de schimbat conducte apă și canal, lucruri care nu se mai văd acum dar care toate au durat în timp. Acesta este motivul pentru care doar acum asfaltăm…
Rep.: Sunteți fericit? Vă văd degajat…
Dorin Lojigan: Da, sunt fericit. În sfârșit munca de atâția ani de zile se vede și se va vedea în continuare pentru că anul acesta ne-am propus să finalizăm Strada Republicii, Aurel Vlaicu, Dr. Ioan Rațiu ( inclusiv cart. Șarât), Florilor, Iancu Jianu și cu puțin noroc străzile Avram Iancu ( înspre gară) și probabil Tudor Vladimirescu.
Rep.: Afară sunt peste 37 de grade și angajații firmei constructoare au o energie extraordinară și în continuare muncesc chiar dacă este o căldura insuportabilă
Dorin Lojigan: Gândiți-vă că asfaltul iasă din bază la 172 de grade iar în acest moment, stratul de asfalt pe care noi îl așternem are 164 de grade. Am finalizat prima bandă până la zona de blocuri. Până la sfârșitul zilei vom finaliza și cea de-a doua bandă. Urmează marcajele pistei de biciclete și marcajul longitudinal.
Rep.: După ce terminați cu strada Republicii, urmează Aurel Vlaicu?
Dorin Lojigan: Vineri estimăm să terminăm strada Republicii, sâmbătă turnăm primul tronson pe Aurel Vlaicu, până la fabrica de sucuri și continuăm, în funcție de cum ne lasă vremea.
Rep.: Ce le transmiteți criticilor, celor care criticau lucrările de pe strada Republicii?
Dorin Lojigan: Pot să le spun că în acest moment avem la primărie scoase la concurs 5 posturi de inginer pe diverse specializări( ing. constructor, ing. de drumuri) și cu mare drag îi aștept la primărie să participe la concursuri, dacă au studiile necesare bineînțeles, pentru că avem nevoie de ingineri constructori. Dacă sunt ingineri constructori doar pe facebook le recomand în continuare, așa cum am mai spus de multe ori, să se abțină de la comentarii pentru că ei nu știu să citească un proiect tehnic, nu știu ce înseamnă un proiect tehnic. Eu personal sunt mulțumit de acest constructor care și-a făcut datoria și a respectat în totalitate proiectul tehnic. Au fost acele discuții vis a vis de acele table care erau puse peste gurile de la canal, dar este o procedură normală și care se face după turnarea stratului de binder, se aduc la cota zero. Pe de altă parte, trebuie avut în vedere ca noi am schimbat toate capacele de canal, aici fiind lucrări importante de schimbări conducte apă și canal, s-au schimbate gurile de scurgere, toate conform proiectului tehnic.
Rep.: Sunt și alte lucrări la infrastructură în Câmpia Turzii. Spre exemplu, strada Grădinilor…
Dorin Lojigan: Strada Grădinilor este asfaltată de la Petrom până la cimitirul ortodox. Mai este o porțiune scurtă de la cimitir până la strada Iancu Jianu. Nu am accelerat foarte tare lucrările pentru că așteptăm să începem bordurarea străzii Iancu Jianu. În acest moment acea bucată de stradă este bordurată, urmează doar să tragem stratul de asfalt, o chestiune de câteva zile. Săptămâna viitoare ne vedem pe Aurel Vlaicu!
Scopul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este acela de a permite dezvoltarea sustenabilă a mobilității, de a genera atât proiecte care se vor putea implementa prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3, „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiții 3.2. „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor”, Obiectiv specific „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, cât și proiecte care se vor putea implementa din alte surse de finanțare asociate bugetelor locale, naționale și externe.

Ce conține pentru Câmpia Turzii P.M.U.D.?
1. Investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban de călători, respectiv:
– Achiziționarea de 7 autobuze hibrid diesel-electric;
– Modernizarea și reabilitarea depoului aferent transportului public, inclusiv infrastructura si dotarea tehnică aferentă
– Construirea/modernizarea/reabilitarea stațiilor de transport public cu următoarele dotări: totemuri, stații acoperite și stații neacoperite (bănci), 10 display-uri;
– Crearea unui sistem integrat de bilete pentru călători („e-ticketing”) prevăzut cu: 10 de automate de bilete, 2 stații de eliberare carduri, infrastructura aferentă mijloacelor de transport
2. Investiții destinate transportului electric și nemotorizat, respectiv:
– Construirea/ modernizarea/ reabilitarea pistelor/ traseelor pentru biciclete (5,622 km pistă biciclete);
– Crearea unui sistem de închiriere de biciclete („bike-sharing”) prevăzut cu următoarele dotări: 100 biciclete, 8 stații self-service, 5000 de carduri, 25 de rasteluri și un server de centralizare cu soft inclus;
– Construirea/modernizarea de zone si trasee pietonale si semi-pietonale (0,01199 kmp trasee pietonale);
3. Alte investiții destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană, respectiv:
– Modernizarea/reabilitarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători, în vederea reducerii emisiilor echivalent CO2 din transport (7,425 km. carosabil reabilitat).

Care sunt principalele lucrări de intervenție ce vor fi efectuate?
1. Reabilitare (modernizare) carosabil pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), L=1133m;
– Str. Gării, L=158m;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), L=453m;
– Str. Aurel Vlaicu, L=1452m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), L=956m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocarliei si E60), L=1186m;
2. Modernizare trotuare pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), S=2710mp;
– Str. Gării, S=725mp;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), S=1220mp;
– Str. Ion Rațiu (fără zona cuprinsă între trecerile peste calea ferată), S=3250mp;
– Str. Castanilor, S=285mp;
– Str. Aurel Vlaicu, S=4420mp;
– Str. Retezatului, S=1200mp;
– Str. Aviatorilor, S=420mp;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), S=1730mp;
– Str. Axente Sever, S=630mp;
– Strada Scolii, S=490mp;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei i E60), S=2820mp;
3. Proiectare piste bicicliști pe următoarele străzi:
– Str. Gării, pista (2×1.0m), L=125m;
– Str. Avram Iancu (din intersectia cu str. Gării până la E60) pista (2×1.0m), L=430m;
– Str. Ion Rațiu (fără zona trecerii peste calea ferată), pista (1×1.0m), L=1151m;
– Str. Castanilor, pista (1×1.0m), L=150m;
– Str. Aurel Vlaicu, pista (2×1.0m), L=1149m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), pista (2×1.0m), L=952m;
– Str. Axente Sever, pista (2×1.0m), L=156m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei şi E60), pista (2×1.0m), L=950m;