Primul tronson, București – Ploiești (65,2km), este deschis integral circulației. Pe următorul tronson, Ploiești – Brașov, este deschis circulației traseul Râșnov – Cristian (6,3km).
Nu există alte secțiuni deschise sau în lucru pe acest tronson, dar în februarie 2021 s-a semnat un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate al acestui tronson. Tronsonul Brașov – Târgu-Mureș este eliminat din planurile guvernului, acesta fiind înlocuit cu traseul Sebeș – Turda (A10).
Pe următorul tronson, Târgu-Mureș – Gilău, situația este următoarea: Târgu-Mureș – Ungheni (4,5 km) în lucru, cu termen de deschidere în 2021; Ungheni – Ogra (10,1 km), deschis; Ogra – Iernut (3,6 km), deschis; Iernut – Chețani (17,9 km), deschis; Chețani – Câmpia Turzii (15,7 km) – contract reziliat în martie din cauza progresului slab al lucrărilor, dar contestat în justiție de constructor (termenul de deschidere era în 2021); Câmpia Turzii – Gilău (51,7 km) deschis.
Pe ultimul tronson al A3, Gilău – Borș, situația era astfel: Gilău – Nadășelu (9,5 km), deschis; Nădășelu – Mihăiești (16,8 km), în lucru, termen de deschidere 2023; Mihăiești – Zimbor (13,3 km), în lucru, termen de deschidere 2023; Zimbor – Poarta Salajului (13,3 km) în lucru, termen de deschidere 2023; Poarta Sălajului – Zalău (15,14 km), Zalău – Nușfalău (25,84 km), în curs de licitare; Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,6 km), în lucru, termen de deschidere 2022; Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,4 km) în curs de licitare; Chiribiș – Biharia (28,9 km), în lucru, termen deschidere în 2022; Biharia – Borș (5,4 km), deschis.
AUTOSTRADA A10 (SEBEȘ – TURDA).
Pe aceasta sunt deschise circulației loturile 3 (Aiud – Decea, 12,5 km), 4 (Decea – Turda, 16,3 km) și parțial lotul 1 (Sebeș – Pârâul Iovului, 14,8 km deschiși). Diferența pe lotul 1 (2,2 km) și lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud, 24,3 km) sunt programate pentru deschidere în 2021.
Autostrăzi în pregătire
Pentru viitoarea autostrada Târgu-Mureș – Ungheni există licitație în derulare pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe traseul Târgu-Mureș – Târgu -Neamț. A fost ales un contractor pentru completarea studiului de fezabilitate pe traseul Târgu-Neamț – Ungheni. Pentru viitoarele autostrăzi Sibiu – Brașov, Brașov – Bacău, Timișoara – Moravița sunt contracte în derulare pentru studiul de fezabilitate.