Dezvoltarea județului nostru depinde și de rapiditatea cu care poți începe o construcție nouă, de la o casă până la o hală industrială. Direcția Arhitect Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor eliberează documentele de urbanism pentru 40 de comune din județul nostru, deci aproape jumătate dintre localitățile județului nostru depind de această direcție.
Începând cu 1 martie 2021, termenele pentru eliberarea documentelor se reduc considerabil. Media termenelor de soluționare a cererilor în anul 2020 era de peste o lună.
Eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de 5 zile lucrătoare, în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la 5 zile, în schimbul unei taxe de urgență. Potrivit legii, în cazul certificatului de urbanism este nevoie și de avizul primarului fiecărei UAT de unde este cetățeanul care a depus documentația. În cursul acestei luni va exista un dialog cu toate cele 40 de comune pentru a stabili o procedură simplificată de lucru, astfel încât avizul primarului să fie dat și documentul să fie transmis înapoi către Direcția Arhitect Șef în 48 de ore.
Totodată, de la 1 martie Direcția va funcționa la noul sediu din strada Armatei Române, nr. 1, în cadrul Clădirii Muzeului Țării Crișurilor – accesul se va face pe partea cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”. Aici vor putea fi înregistrate documentele și se vor putea plăti taxele aferente cererilor, fără ca beneficiarii să mai facă un drum suplimentar până la sediul Consiliului Județean Bihor din Parcul Traian, nr.5.
Dorim să fim și aici un exemplu de bună practică. Cei care doresc să investească sau să construiască în județul Bihor trebuie să aibă termene predictibile.