Anul acesta s-au împlinit 109 ani de la efectuarea primului zbor cu un aparat proiectat în România de către Aurel Vlaicu.
Inginerii: Aurel Vlaicu, Traian Vuia și Henri Coandă au fost promotorii dezvoltării aviației românești.
România, în parcursul existenței sale, în cele două războaie mondiale, a asigurat securitatea spațiului aerian românesc, cu mari sacrificii. Se știe că siguranța spațiului aerian reprezintă un element esențial și vitral pentru orice națiune și nu numai. România, în ultima jumătate de veac, a asigurat securitatea spațiului aerian, cu avioane de luptă supersonice, în special cu MiG-21 și MiG-21 LanceR.
Câmpia Turzii, se poate mândri cu una din cele mai mari baze militare de aviație din România.
Ziarul 21 a stat de vorbă cu unul dintre cei mai apreciați piloți pe care Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii i-a avut. Despre ce înseamnă viața de pilot, despre ce înseamnă un zbor cu un mig supersonic aflăm în rândurile de mai jos:
Rep.: Ce reprezintă zborul pentru dvs ?
Costache Traian, Cdor.în rezervă, fost pilot militar la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii: Dacă la început a fost doar pasiune, treptat, a devenit profesie, cu tot ce presupune practicarea unei meserii. Pregătire teoretică, pregătire fizică, practică în zbor, perfecționare, adaptarea vieții de familie și a timpului liber la cerințele profesiei de pilot militar.
Rep.: Ce v-a determinat să deveniți pilot?
Costache Traian, Cdor.în rezervă, fostpilot militar la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii: Pasiunea. Sunt sigur că foarte mulți copii sunt atrași de magia zborului. De-a lungul vieții această atracție se poate estompa, pot să apare alte pasiuni sau situații care conduc spre o altă profesie. În cazul meu, am avut ocazia să-mi mențin aceasta pasiune și chiar să încep primii pași în pilotarea unui aparat de zbor. Astfel în vacanța de vară din 1974 am executat zbor cu planorul la Aeroclubul “Elie Carafoli” Târgu-Mureș, iar în anul următor am executat zbor cu avionul la Aeroclubul « Mircea Zorileanu » din Brașov. Pentru accederea la cariera de pilot militar, după absolvirea liceului, mai era necesară obținerea vizei medicale la Centrul Medical Aeronautic. Au urmat trei ani de cursuri teoretice alternate cu perioadele de practică în zbor și în final examenul de licentă în zbor, în vara anului 1979. Din acel moment am fost declarat pilot și am primit brevetul de pilot militar.
Întregul interviu pe care Nicușor Lăcătuș l-a realizat cu Costache Traian, Cdor.în rezervă, fostpilot militar la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii îl puteți citi în Ziarul 21 de luni, 2 decembrie, la toate punctele de difuzare a presei.