Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de call center ALOPEDI 0364-917, au realizat o analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2023 prin intermediul proiectului destinat obținerii sfaturilor medicale pediatrice.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Este îmbucurător să vedem faptul că serviciul nostru de telemedicină continuă să își demonstreze utilitatea și eficiența. Cifrele vorbesc de la sine și dovedesc, o dată în plus, că părinții au încredere în sfaturile medicilor care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice.”
ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primul semestru al acestui an de peste 8.000 de părinți. Numărul de apeluri s-a menținut crescut, lunar fiind înregistrate între 1.000 și 1.600 de solicitări. Cea mai aglomerată lună a fost ianuarie, când au existat 1.697 de apeluri, numărul acestora scăzând ușor în februarie și martie, când au fost înregistrate 1.415, respectiv 1.435 de solicitări.
Majoritatea apelurilor, cca. 70%, s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu a copilului bolnav și comunicarea semnelor de alarmă la apariția cărora este necesar consultul medical.
Principalele motive de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav au fost febra, infecțiile respiratorii, diareea și vărsăturile.
În primele șase luni ale anului 2023 majoritatea apelurilor au provenit din județul Cluj iar 45,43% din alte județe, 95 de părinți români aflați în acel moment pe teritoriul altor țări solicitând, de asemenea, sprijinul medicilor care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice.
Reamintim, în acest context, faptul că specialiștii recomandă părinților să țină cont de măsurile de prevenire a infecțiilor digestive și a traumatismelor, incidente care sunt, de obicei, mai frecvente în perioada vacanței de vară.
Biroul de presă