O nouă alunecare de teren se produce pe Autostrda A10 Sebeș-Turda. Deocamdată, pământul nu a ajuns pe carosabil, dar acest lucru este posibil să se întâmple dacă nu se intervine rapid.Deplasarea pământului se produce la tot în zona nodului rutier Alba Iulia Nord, între Km 16 și 17. În apropiere au mai avut loc două deplasări ale terenului, fiind necesară chiar închiderea sensului Sebeș – Turda pentru o perioadă de aproape trei luni.
Deja alunecarea de teren masivă este bine conturată, au apărut crăpături pe toată porțiunea, iar o parte din pământ a trecut peste zidul de coloane forate. În zona în care s-au produs crăpăturile imense, în versant, nu există un sistem de drenare a apelor, sau cel puțin nu unul vizibil. Există un sistem de drenare cu mult mai jos, aproape de corpul autostrăzii, care se pare că a fost insuficient.
Alunecarea nou apărută la Alba Iulia Nord, chiar dacă momentan nu afectează corpul autostrăzii, prin amploarea ei, suprafața imensă pe care se întinde, ar putea fi mai gravă decât alunecările precedente, în lipsa unei intervenții existând riscul ca versantul să vină peste șosea.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj (DRDP) au confirmat că au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului, iar soluția tehnică va fi stabilită în urma unei expertize. Toate lucrările vor fi efectuate pe cheltuiala antreprenorului, întrucât acest segment de autostradă se află în garanție.
Pentru elaborarea acestei expertize sunt necesare date privind monitorizarea apei subterane. Se realizează noi foraje pentru stabilirea variației sezoniere a nivelului apelor freatice.
Lucrarea se află în perioada de garanție, reparațiile se realizează pe cheltuiala antreprenorului, iar garanția se va prelungi cu perioada efectuării lucrărilor.
DRDP Cluj asigură doar efectuarea lucrărilor de întreținere curentă, iar degradările apărute vor fi remediate de către antreprenor în baza prevederilor contractului de proiectare și execuție.
Au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Soluția tehnică va fi stabilită de către un expert tehnic autorizat”, au transmis reprezentanții DRDP Cluj pentru ziarulunirea.ro.
Și în acest caz, remedierea ar urma să fie realizată pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Impresa Pizzarotti.