În situația în care moare un salariat sau un membru de familie al acestuia, legislația pensiilor obligă angajatorul, în momentul de față, să acorde un ajutor de deces.
Totuși, această regulă o să dispară, începând cu data de 1 ianuarie 2018, din moment ce angajatorul nu va mai datora, în principiu, contribuția pentru pensii (CAS), din care-și recupera, practic, banii dați ca ajutor de deces. Astfel, ajutorul de deces va fi acordat direct de casele de pensii în cazurile în care este vorba de decesul unui salariat sau al unui membru de familie al acestuia. Măsura este inclusă într-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului, ce a fost discutat recent de membrii Executivului.
Proiectul de ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul asigurărilor sociale a fost discutat joi de membrii Executivului, documentul vizând unele modificări la Legea pensiilor. Pentru a se aplica, acesta trebuie aprobat și publicat în Monitorul Oficial, scrie avocatnet.ro.