<
Actualitate

Povestea cargoului care a purtat numele Municipiului Câmpia Turzii din flota comercială a României

Câmpia Turzii este printre puţinele localităţi din România care se poate mândri cu faptul de a fi avut pe întinsele ape ale lumii un vapor care să le poarte numele. 

Puțină lume știe faptul că flota comercială a României a avut un corgou care a purtat numele Municipiului Câmpia Turzii.

Constructia sa a început la Tulcea în anul 1983. A fost lansat la apă în 1987, fiind finalizat în iulie 1990, cand a fost predat Navrom Constanța.
În martie 1993 a fost închiriat unei companii grecesti.


La fel ca și alte nave care au fost închiriate acestei companii, a primit un nume de stea / constelatie – REGULUS, pavilionul arborat fiind cel maltez.
La începutul anului 1994 s-a reintors la Navrom, revenind la vechiul nume – CIMPIA TURZII, precum și la pavilionul românesc.
În cursul anului 1994 a fost închiriat TSM Constanta, iar din august 1995 a fost închiriat M.V. Fast Trans srl Constana, o firma de apartament…. Numele i-a fost schimbat în TRINITY, pavilionul arborat ramanand cel românesc.

A urmat „scenariul clasic”, cu acumularea de datorii.

Cargoul avea să fie arestat pe 25.05.1998 la Port Elizabeth/ Africa de Sud. A fost vândut la licitație către sfârșitul anului 1998, fiind adjudecat de catre Jasmine Maritime.
După reparatii, în mai 1999, i-a fost schimbat numele în VANITY, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent&Grenadines, operatorul navei fiind SoCoMar, care mai avea în operare și alte foste cargouri românești din aceeași clasa.
Corpul i-a fost vopsit în rosu, cabinele în alb, iar coșul în galben, având imprimat pe el simbolul Yin-Yang.
Din ianuarie 2001 a revenit sub pavilion românesc la Cosena SRL Constanta, numele fiindu-i scurtat în ANI.


A continuat să navige pentru Cosena până în august 2006, când a fost vândut în Ucraina. Numele i-a fost schimbat în DANIELA, pavilionul arborat fiind cel maltez. A fost operat de către Pic Shipping Ltd Odessa.
Deși cea mai nouă dintre cele 3 nave identice operate de catre Pic Shipping, a fost prima care a fost vândută la fier vechi – probabil „calitatea” motorului și-a spus cuvântul (era singura echipată cu MAN ICM Reșița).
A ajuns la Aliaga/Turcia pe 4.04.2012, fiind ulterior dezmembrată.

Câteva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,66 m, lățime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 9014640
– 8.890 tdw/ 6.036 Gt
– propulsia: un motor K6SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Reșița ce dezvolta 6.120 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 1.100 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 112 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
– echipaj: 37

– foto: Henk Kouwenhoven
– info nava: Cristian Gregoretti

Sursa: Marinarii.ro comunitatea marinarilor si pasionatilor de marina

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS