<
Actualitate

Portret de DASCĂL. Interviu cu Pop Anica profesor în învățământul primar – Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul” – Câmpia Turzii

Portret de DASCĂL. Interviu cu Pop Anica profesor în învățământul primar – Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul” – Câmpia Turzii

Pop Anica: – ,,fiecare zi dedicată copiilor ȋmi aduce foarte multe satisfacţii sufleteşti”

Educația tinerei generații și nu numai reprezintă o prioritate națională pentru orice națiune.  Rolul învățătorului, al profesorului în procesul de educare, este unul fundamental, pentru viitorul acestei țări. Cu toții ne  aducem aminte de prima zi de școală, de   primele litere învățate, prima frază celebră ,,Ana are mere”, care ne-a marcat copilăria.  Dragi cititori, în acest număr, Ziarul 21 are onoarea să o aibă ca invitată pe dna Pop Anica, profesor în învățământul primarla Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul” din Câmpia Turzii.

Rep.: Pentru început  vă mulțumesc că ați acceptat să ne acorați acest interviu pentru Ziarul 21. Pentru cititorii  noștri, vă rog să ne spuneți câteva date biografice.

Pop Anica, profesor în învățământul primar, Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul”, Câmpia Turzii: -Mă numesc Pop Anica și sunt născută în data de 10 octombrie 1985la Soporu de Câmpie, comuna Frata, județul Cluj. Sunt căsătorită și am doi băieți.

Rep.: Care a fost traseul educațional?

Pop Anica:Grădiniţa, şcoala primară şi gimnazială le-am urmat ȋn satul meu natal. Ȋmi amintesc, cu drag, de anii petrecuţi la micuţa grădiniţă din sat unde am avut-o ca educatoare pe doamna preoteasă Paşca Tuşa Victoria. Dumnezeu să o odihnească ȋn pace. Acolo aveam câtevajucării, majoritatea de lemn, o tăbliţă pe care scriam numere şiefectuam calcule. Şcoala primară şi gimnazială am absolvit-o ȋnacelaşi sat. Despre doamna ȋnvăţătoare, Zăhan Aurelia am doarcuvinte de laudă şi de mulţumire. S-a străduit ca fiecare dintre noi săȋnvăţăm tainele cititului, scrisului şi ale socotitului.

Am promovat examenul de capacitate de la sfârşitul clasei a VIII-a şi am urmat cursurile liceale, ȋn Turda, la liceul Emil Negruţiu. A fost o perioadă frumoasă din viaţa mea, am stat ȋn internatul şcoliiunde mi-am făcut noi prieteni dar am ȋntâlnit şi diverse persoane de la care am ȋnvăţat foarte multe lucruri noi.

Am absolvit şi examenul de bacalaureat apoi am urmat cursurile la Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Business, specializareaAdministrarea Afacerilor. Ȋn acest interval de timp m-am căsătorit şi mi-am schimbat domiciliul ȋn municipiul Turda.

Ȋn 2020 am absolvit cursurile din cadrul Facultăţii de Psihologie şi ştiinţe ale educaţiei având dublă specializare atât ca profesor pentru ȋnvăţământul primar cât şi profesor pentru ȋnvăţământul preşcolar.

Pentru a-mi continua ascensiunea ȋn domeniul pedagogic, ȋn anul 2022 am absolvit cursurile de masterat cu specializarea Management Curricular din cadrul aceleaşi facultăţi.

Rep.: Vă place să fiţi ȋnvăţător?

Pop Anica:Sunt mai multe motive pentru care îmi place să fiu învățătoare. Unul dintre ele este că pot să  modelez caracterul copiilor. Spreexemplu multe dintre fetițele din clasă mi-au menționat că vor sădevină și ele învățătoare când vor crește. Un alt motiv este satisfacțiape care o am atunci când elevii înregistrează progres, când pot contribui cu ceva pentru copii și, indirect, pentru întreaga societate.

Rep.: De cât timp profesați?

Pop Anica:Prima tangenţă cu ȋnvăţământul am avut-o ȋn toamna anului 2018, la Şcoala Gimnazială Frata când am predat la clasaa III-a, ca ȋnvăţător suplinitor. Am găsit o clasă de copii energici şi un colectivdeosebit din toate punctele de vedere: profesionişti, calzi şi săritori. Această experienţă plină de provocări dar plăcută mi-a confirmat căsunt pe drumul cel bun.

Următoarea oprire a fost grădiniţa cu program prelungitDumbrava Minunată din Cluj-Napoca. Aici am avut ocazia să-mi ȋmbogăţesc experienţa profesională lucrând ȋn alt cadru decâtȋnvăţământul primar şi anume cu copiii de grupa mijlocie, cu vârstacuprinsă ȋntre 4 – 5 ani. Pe aceşti copii firavi, ȋi vedeam ca pe propriimei copii şi le ȋnţelegeam stările prin care treceau deoarece am şi eu doi copii care au frecventat grădiniţa cu program prelungit.

Ȋn anul 2019 am fost repartizată la Şcoala Primară Traian Gărduş Luncani. M-a impresionat personalul didactic cât şi personalul auxiliar prin profesionalismul şi implicarea lor ȋn instituţia şcolară cât şi ȋn bunăstarea elevilor.

Anul 2020 mi-a adus multe ȋmpliniri. Am finalizat studiile la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale  Educaţiei având rezultate foarte bune. Eu, copilul de altădată, de la ţară, ȋn sfârşit am prins ,,aripi” găsindu-mi domeniul de activitate care ȋntr-adevăr mă ȋmplineşte ca om. Ȋn acelaşi an am promovat examenul de Titularizare cu o notă foarte bună şi am ales ȋn şedinţa publică să activez la Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul Câmpia Turzii, unde sunt şi astăzi.

Rep.: A fost profesia pe care v-aţi dorit-o dintotdeauna?

Pop Anica: Mulţi dintre noi nu ne dăm seama, ȋn adolescenţă, ce profesie am dori să avem când vom fi adulţi, de aceea mulţi dintre noi ne respecializăm la maturitate, ȋn cazul meu la vârsta de 31 de ani. Da, fiecare zi dedicată copiilor ȋmi aduce foarte multe satisfacţii sufleteşti.

Rep.: Vă mai amintiți de cea care v-a fost învățătoare, o puteți descrie?

Pop Anica: Despre doamna ȋnvăţătoare, Zăhan Aurelia, din Soporu de Câmpie am doar cuvinte de laudă şi de mulţumire. S-a străduit şi cred că a reuşit ca fiecare dintre noi să ȋnveţe tainele cititului, ale scrisului şi ale socotitului. Îmi  amintesc de dânsa cu dragîn fiecare zi.

Rep.: Observaţi schimbări ȋntre generaţii şi ce anume?

Pop Anica:Chiar dacă experienţa mea ca dascăl nu este una vastă aş putea să-mi exprim părerea privind generaţia de acum raportată la generaţiile trecute. Copiii din generaţia de azi sunt la fel de educabili ca generaţiile trecute, diferenţa dintre ei o face accesul mult mai uşor la informaţie de la vârste foarte fragede. Dezvoltarea cognitivă a copiilor, spunea ȋntr-un studiu ştiinţific  dl prof. univ. Vasile Chiş, nu mai depinde doar de moştenirea genetică a copilului ci primul factor care influenţează dezvoltarea este mediul ȋn care acesta trăieşte. Mediul familial este locul ȋn care copilul petrece cel mai mult timp iar pe locul doi este mediul şcolar.

Rep.: Cum consideraţi materia pentru nivelul lor, ce aţi schimba dacă ar fi cazul?

Pop Anica:Materia clasei I mi se pare bine structurată și accesibilă tuturor nivelurilor de dezvoltare specifice vârstei. Bineînțeles, noi profesorii, adaptăm conținuturile și activitățile educative în funcție de specificulclasei precum și diferențiat, în funcție de capacitatea fiecărui elev.

Rep.: Cum aţi caracteriza generaţia de azi?

Pop Anica:Copiii din ziua de azi sunt inteligenţi, dezinhibaţi şi creativi. Aceştia deţin cunoştinţe din diverse domenii şi sunt foarte interesaţi şi atraşi de componenta digitală a lumii ȋn care trăim.​

Rep.: Cinesau ce vă motivează ȋn această profesie?

Pop Anica:Profesia de dascăl a fost și va fi o profesie nobilă. Întodeauna mi-am dorit să pot contribui cu ceva în societatea românească iarpracticând această profesie unul dintre visele mele a devenitrealitate. După spusele unui mare om, citez: ,,Dacă nu vom aveagrijă de copiii de azi, ne vom căii mâine. Tineretul este ca o investiție pe viitor, dacă investești bine talantul o să trăiești bine la bătrânețe, dacă investești prost talantul ai să tragi ponoasele.” Ca sărăspund mai clar la întrebarea dvs.: mă motivează viitorul nostru al tuturor, deoarece copiii de azi vor fi adulții de mâine.

Rep.: Desfăşuraţi activităţi extraşcolare cu copiii, ce anume şi cât de important este?

Pop Anica: Da, desfășurăm activități extrașcolare deoarece acesta estesegmentul din educație, care asigură în mare parte transferul de cunoștințe acumulate de către elevi în cadrul curiculumului formal. Aceste activități oferă elevului deprinderi practice, elevulimplementează în practică cunoștințele teoretice acumulate. Încă din clasa pregătitoare am organizat excursii și ieșiri în afara instituțieișcolare. Prin aceste activități consider că avem posibilitatea de a necunoaște mai bine elevii, le putem influența dezvoltarea realizândmai ușor obiectivul principal al școlii – pregătirea elevului pentruviață.

Rep.: Ce activităţi le plac copiilor ȋn mod deosebit?

Pop Anica:Copiilor le plac toate activitățile, cu condiția să le înțeleagă dar, în mod deosebit am observat că sunt foarte interesați de activitățile practice. Aș putea enumera câteva activități recente derulate înperioada programului ,,Săptămâna verde” cum ar fi: activități de plantare, activități de modelare și diverse activități de reciclare.

Rep.: Cum vă vedeţi peste 10 – 15 ani?

Pop Anica:Mie îmi place foarte mult stabilitatea, deci, peste 10 – 15 ani măvăd tot la catedră înconjurată de cele mai frumoase ființe: copiii.

Rep.: Ţineţi legătura cu foştii elevi?

Pop Anica:Nu pot spune că ţin legătura cu foştii elevi dar de câte ori mă ȋntâlnesc cu ei aceştia ȋmi caută privirea şi mă salută respectuos. Parcă, pentru câteva momente, timpul merge ȋnapoi….

Rep.: Dacă aţi avea şansa de a da timpul ȋnapoi aţi alege aceeaşiprofesie?

Pop Anica:Deoarece prima facultate a fost cu specific economic ştiu cum este să lucrezi şi ȋn alt domeniu, dar, orice funcţie am deţinut la vechiul loc de muncă nu mi-a oferit satisfacţia sufletească şi profesională pe care, ȋn momentul de faţă, o am.

Rep.: Vă mulțumim pentru timpul acordat și vă dorim mult succes în tot ceea ce vă propuneți!

Pop Anica: Și eu vă multumesc!

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS