Conducerea CNAIR anunță că în câteva săptămâni va fi deschis traficul pe întreaga autostradă dintre Sebeș și Turda. Grație căreia clujenii vor putea ajunge la Sibiu în mai puțin de două ore.
Este vorba de finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe lotul 2 al autostrăzii A10 – celelalte trei loturi sunt deja în utilizare. Cu o lungime de 24,2 de km, acest lot de autostradă este situat aproximativ între Sântimbru și Aiud (județul Alba).
În cursul zilei de miercuri, noua conducere CNAIR a vizitat șantierul autostrăzii, pe cre lucrează din 2014 asocierea Aktor – Euro Construct Trading 98.
”Am vizualizat tot segmentul de autostradă. Pot să spun că sunt mulțumit de avansul pe care l-ați înregistrat, că v-ați mobilizat și alocat resurse financiare și umane, astfel încât să atingem acest deziderat, de a deschide circulația pe acest lot în anul 2021”, a spus Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în cadrul unei vizite efectuate în cursul zilei de miercuri pe șantier.
El nu a anunțat o dată exactă de deschidere a circulației, însă surse din zona șantierului vorbesc de 1 decembrie 2021.
Un drum de 170 și ceva de km
Prin intermediul A1, la care Sibiul este conectat prin centura ocolitoare, sibienii vor putea ajunge la Cluj-Napoca intrând la Sebeș pe A10, după care, la Turda, vor intra pe autostrada A3 până la nodul rutier de la Gilău, localitate aflată la 16 km de centrul municipiului Cluj-Napoca.
” Deschiderea traficului rutier pe lotul 2 va face utilizabili încă 1,5 km pană la nodul Alba Iulia (lot 1) și cca 3 km până nodul Aiud (lot 3)”, mai anunță reprezentanții CNAIR.
Pe o porțiune de aproximativ un kilometru, însă, traficul va fi restricționat pe câte o singură bandă de circulație. Asta din cauza alunecărilor de teren înregistrate pe dealul Oiejdea. Eliminarea acestor restricții ar urma să se petreacă în luna aprilie a anului viitor, când este preconizată finalizarea stabilizării alunecărilor de teren.
Lucrările pe acest tronson 2 al autostrăzii în discuție au început în noiembrie 2014, în cadrul unui contract cu o valoare inițială de 550 de milioane de lei, fără TVA. Termenul inițial de finalizare, octombrie 2016, nu a mai putut fi respectat atât din cauza autorităților care nu au predat la timp amplasamentul, nu au făcut exproprierile și nu au livrat și alte documente la timp, cât și din cauza constructorilor, care au dovedit slabă mobilizare în unele momente.
Denumită A10, autostrada dintre Sebeș și Turda face legătura între autostrăzile A1 București – Nădlac și A3 București – Borș, ambele aflate în diferite stadii de execuție cu termene finale foarte îndepărtate.