Dacia a încheiat anul 2024 cu rezultate bune, chiar dacă pe unele segmente a înregistrat scăderi sau întârzieri. În țara noastră, lansarea noului Duster s-a bucurat de succes, în timp ce Spring, modelul electric, a suferit destul de mult din cauza întârzierii lansării noii generații, dar și a tichetului Rabla Plus care s-a redus.
Mihai Bordeanu, Managing Director la Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, susține că este nevoie de unele modificări de legislație, pentru a încuraja achiziția de mașini noi, inclusiv electrice, printre aceste măsuri fiind și introducerea de taxe mai mari pentru mașinile vechi și creșterea valorii tichetului Rabla la electrice.
Schimbări pentru șoferii cu mașini vechi
Potrivit șefului Dacia în România, piața auto de la noi are nevoie de măsuri suplimentare, care să facă Programul Rabla mai eficient, în așa fel încât să aibă efectele dorite, de înnoire a parcului auto.
Datele DGPCI arată că avem în circulație patru milioane de autovehicule mai vechi de 20 de ani, iar acest lucru ar putea fi frânat doar prin taxe mai mari, așa cum se întâmplă în alte țări.
„Avem o discuție cu autoritățile în jurul acestei probleme. Am făcut un studiu cu Price Waterhouse acum doi ani și îl actualizăm permanent. Scopul a fost să recomandăm un mod de taxare a achiziției și deținerii de automobile vechi și poluante. De-asta am lucrat cu PWC, pentru a verifica dacă respectă legislația europeană și modul de taxare. Și respectă, există așa ceva în multe țări. Singurul lucru care ne lipsește, recunoscut de fostul ministru, este decizia politică. Politica zice «să mai vedem, e o taxă în plus». Și nici n-am discutat de cuantum”, a mai precizat Bordeanu despre planul pe care l-a prezentat autorităților, dar care până acum nu și-a găsit deschiderea necesară, astfel încât să conducă la o legislație în această direcție.