Românii care se simt furaţi de furnizorii de gaz sau electricitate pot face reclamaţie. Astfel, ați putea beneficia de o soluționare promptă a litigiului și, dacă este cazul, de o rambursare și/sau o despăgubire. Dacă reclamația nu este soluționată în mod satisfăcător atunci persoana se poate adresa ANPC ( Agenția națională pentru Protecția Consumatorului).
„Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor. Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață. În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.
În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel, director general ANPC, citat de romaniatv.net.
Ministrul Energiei Virgil Popescu a declarat miercuri, după ședința de guvern, că există o procedură pentru cei care au facturile umflate. Acesta spune că ANRE ar trebui să se ocupe, iar românii care primesc facturi fără compensarea prețului la energiei trebuie să semnaleze acest lucru prima dată la furnizor, iar mai apoi la ANRE.
„Astăzi, în ședința de guvern, a venit și președintele autorității de reglementare și ne-a spus procedurile. Oamenii trebuie să știe că ANRE are un call center foarte mare care poate răspunde la foarte multe solicitări. Ne-a comunicat că a intrat într-un control la furnizori. Procedura există pentru fiecare și ne-a spus-o:
Reclamă la furnizor, acesta are posibilitatea să returneze banii în 5 zile dacă suma este peste 100 de lei.
Dacă este sub 100 de lei se scade din factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamația se duce la ANRE și rezolvă ANRE. Există proceduri, există acel call center“, a declarat ministrul Energiei, citat de ph-online.ro..
Pentru problemele legate de facturi, consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).
De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Mihai Culeafă, a precizat că, în prezent, “foarte multe” dintre reclamaţiile venite la ANPC vizează facturile la energie. Potrivit acestuia, aproximativ 300 de comisari de control ai Autorităţii efectuează în această perioadă verificări la furnizorii de energie electrică şi gaze, scrie stirileprotv.ro.
Culeafă a adăugat că termenul în care ANPC trebuie să răspundă sesizărilor este 30 de zile, arătând însă că o scurtare semnificativă a acestui termen este dificilă în contextul actual.
sursa: Ziua de Cluj.