Întrucât în ultima perioadă s-a înmulţit numărul de sesizări ale cetăţenilor din Municipiul Turda care semnalează aglomeraţie la orele de vârf sau nerespectarea programului de circulaţie afişat, venim să răspundem sesizărilor şi să recunoaştem
disfuncţionalităţi în programele de circulaţie care au în principal următoarele motive:
Starea de uzură a parcului auto influenţată de îmbătrânirea mijloacelor de transport. Chiar dacă în ultimii doi ani au fost realizate numeroase lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere de la momentul preluării acestui serviciu de către compania noastră până în anul 2016, starea de uzură a mijloacelor de transport s-a accentuat semnificativ din cauza drumurilor și autobuzele
noastre suportǎ căderi accidentale care necesită remediere imediată şi care lasǎ descoperit traseul deservit.
Lipsa investiţiilor în autobuze noi. În planul iniţial, STP intenţiona achiziţionarea a 3-4 mijloace de transport noi în fiecare an care să înlocuiască mijloacele de transport cu care s-a început activitatea. Dar datorită faptului că fosta conducere a oraşului, încă de la începutul contractului a refuzat să-şi onoreze obligaţiile contractuale refuzând plăţile cuvenite pentru activitatea pe care o derulăm, nu ne-am putut îndeplini planul de reînoire a parcului auto.
Acele sume neachitate au fost lăsate “moştenire” actualei conduceri a oraşului şi fac în prezent obiectul unor litigii.
Prin două Hotărâri de Consiliu ale Municipiului Turda din anul 2012, promovate la iniţiativa primarului de atunci şi anume HCL 184/2012 şi HCL 185/2012, s-a solicitat atât înlocuirea celor mai noi patru mijloace de transport cu mijloace de transport învechite cât şi reducerea numărului de curse la anumite intervale orare. Adoptarea acestor Hotărâri au influenţat negativ atât
starea parcului auto cât şi frecvenţa pe trasee.
Un alt motiv deloc de neglijat este faptul că la întocmirea caietului de sarcini pentru licitaţia din 2009, s-au omis cursele de convenţie pentru elevi. Astfel s-au solicitat cu 4 mijloace de transport mai puţin decât este necesar la orele de vârf.
Aceştia sunt factorii principali care influenţează negativ activitatea noastră din ultima perioadă. Consider regretabil că în timp calitatea transportului pe care-l prestǎm pentru cetăţenii Municipiului Turda a scăzut semnificativ după anul 2012 în loc să crească aşa cum ne doream cu toţii, dar proasta colaborare avută cu fosta
administraţie şi lipsurile financiare spre care această colaborare ne-a împins, nu pot stimula progresul.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile pricinuite şi vă asigurăm că în momentul de faţă facem eforturi deosebite pentru a remedia situaţia şi a păstra atât
continuitatea activităţii de transport public local cât şi colectivul necesar desfasurarii acesteia până la preluarea activităţii de către operatorul municipal, care pe lângă mijloace de transport moderne propune un program de circulaţie mai generos.