<
Actualitate

Maşinile cu volan pe dreapta, interzise în România. Ce pot face şoferii şi cât costă mutarea volanului pe stânga

Autovehiculele provenite din afara UE care au volanul pe dreapta nu vor mai putea fi omologate în România, prevede un Ordin al Ministrului Transporturilor, proiectul normativ este justificat întrucât 2,5% din accidentele auto au loc cu implicarea autovehiculelor cu volan pe dreapta, 100% fiind vina şoferilor, din cauză că infrastructura din România nu este propice conducerii acestui tip de maşini. Reflexele şoferilor diferă, în funcţie de tipul de maşină pe care îl conduc, fapt ce ridică riscul accidentelor , avertizează specialiştii. Din 2015, peste 50.500 de maşini cu volan pe partea dreaptă au fost înmatriculate în România.

Însă ce pot face proprietarii care au deja astfel de maşini le pot folosi în continuare?

Ordinul MT se referă la autovehiculele cu volan pe dreapta care sunt aduse din afara UE, deci îşi va face efectul după ce Marea Britanie – de unde se importă cele mai multe astfel de maşini – va ieşi din Uniunea Europeană. Desigur, normativul îşi face efectul imediat asupra autovehiculelor aduse din alte ţări non-UE.

„Proprietarii care deţin astfel de maşini le pot utiliza în continuare, dar acestea nu vor mai putea fi omologate pentru diverse modificări, cum ar fi schimbarea culorii sau a unor parametri prevăzuţi în cartea tehnică”, au menţionat reprezentanţii RAR.

Potrivit normelor aflate acum în vigoare, orice maşină înregistrată într-o ţară a Uniunii Europene poate circula peste tot în UE. După Brexit însă, maşinilor înregistrate în Marea Britanie le-ar putea fi interzisă libera circulaţie în ţările Uniunii. Rămân totuşi cu semnul întrebării maşinile înmatriculate în Malta, Cipru şi Irlanda – ţări UE în care se circulă, de asemenea cu maşini cu volan pe dreapta. Ordinul va intra în vigoare în momentul publicării în Monitorul Oficial.

Cât costă mutarea volanului de pe dreapta pe stânga?

„Ne dorim ca după ce îşi fac actele premergătoare înmatriculării, la prima prezentare la inspecţia tehnică, să îşi mute postul de conducere pe partea stângă. În momentul de faţă, singura condiţie impusă la omologare este schimbarea farurilor. După ce primesc cartea de identitate și doresc o altă modificare care necesită completarea cărţii de indentitate, are obligaţia şi în acest moment să mute volanul de pe partea dreaptă pe partea stângă”, a explicat Gheorghe Dincă, director general RAR.

 

Potrivit reprezentanţilor RAR, această operaţiune ar avea un preţ estimativ cuprins între 1.000 şi 1.500 de euro, însă specialiştii din service-urile auto spun că lucrearea propriu-zisă este complicată şi greu de garantat.

„Elementele de siguranţă, cum este caseta de direcţie, nu pot fi comercializate pe piaţa liberă, deci e nevoie de o sacetă nouă. În plus, se schimbă cam tot ce e la bord, fire, oglindă etc. – este complicat şi de dat garanţie la o astfel de lucrare”, a declarat pentru MEDIAFAX Dan Barbu, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente – ASSAI.

„Au fost aduse multe astfel de maşini, pentru că sunt ieftine, dar reconfigurarea aceasta ar putea costa la fel de mult cât a costat maşina”, conchide liderul ASSAI

 

 

 

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS