<
Actualitate

Lucrări ample la calea ferată la Câmpia Turzii

PNRR SRCF CLUJ – lucrări de tip QUICK WINS pentru RIDICAREA RESTRICȚIILOR DE VITEZĂ – stadiul de execuție între 17% și 48%

Pe raza SRCF Cluj, în cadrul programului de lucrări tip QUICK WINS, sunt în derulare lucrările de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 12 intervale de cale ferată de pe secțiile CF APAHIDA – BAIA MARE și RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIIHOR, pe o lungime totală de 24,5 km, unde stadiul de execuție a lucrărilor este cuprins între 17% și 48%, iar pe alte 2 loturi constructorul a depozitat deja materialele de construcții și urmează demararea lucrărilor de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 6,53 km CF.

Pentru celelalte 35 loturi, constructorii pregătesc organizarea șantierelor, fiind în derulare etapele de achiziție și depozitare a materialelor noi de cale, conform graficului.

SRCF Cluj a semnat, în decembrie 2022 și februarie 2023, 49 de contracte în valoare totală de 744,54 MILIOANE lei, fără TVA, pentru lucrări de tip QUICK WINS pentru RIDICAREA RESTRICȚIILOR DE VITEZĂ pe o lungime totală de146,88 km CF, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR.

IMPLICAȚII ÎN CIRCULAȚIA TRENURILOR DE CĂLĂTORI:

Pentru adaptarea traficului feroviar de călători la condițiile de circulație în REGIM DE ȘANTIER, pe toate cele 12 loturi aflate în execuție, TRENURILE CIRCULĂ ÎN CONDIȚII SPECIALE, fie cu restricție de viteză în zona șantierelor, fie prin staționare temporară pentru încrucișarea cu alte trenuri.

Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat și îi asigurăm că aceste lucrări sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul final fiind creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță.

Stadiul lucrărilor – 12 loturi

Linia CF APAHIDA – BAIA MARE

Lot 1 Apahida – Bonțida, km 8+497- 9+800, fir II (stația Jucu) – stadiul execuției 23%

→ demontat 1.220 m linie, 5 aparate de cale, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ montat șină nouă pe 1.220 m, 1 aparat de cale

→ aprovizionare în șantier 2.230 tone piatră spartă, 2.300 traverse noi și 2600 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 4 Bonțida – Gherla, km 21+900-23+550, fir II – stadiul execuției 21%

→ demontat 1.650 m linie, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m), amenajat platformă pentru introducere în cale a 3 aparate, demontare bretea TDJ 8-10

→ montat șină nouă pe 300 m, 1 aparat de cale

→ aprovizionare în șantier 3.640 tone piatră spartă, 5 aparate de cale, 2.564 traverse noi și 1650 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 19 Gâlgău – Ileanda, km 81+400-83+450 (linie simplă) – stadiul execuției 28,75%

→ demontat 1.000 m linie, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ aprovizionare în șantier 2.050 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 20 Ileanda – Letca, km 91+940-93+340, fir I – stadiul execuției 20,11%

→ demontat 1.000 m linie, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ aprovizionare în șantier 1.300 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 21 Răstoci – Cuciulat, km 98+650-100+200 (linie simplă) – stadiul execuției 21,48%

→ demontat 1.450 m linie, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ realizat săpătură strat de PS între schimbătoarele 1 și 2

→ aprovizionare în șantier 3.640 tone piatră spartă și 1450 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Linia CF RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIIHOR

Lot 28 Războieni – Câmpia Turzii, km 442+000-443+700, fir II (stația Călărași Turda) – stadiul execuției 36,09%

→ demontat 1.275 m linie, 3 aparate de cale, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ realizat săpătură strat de PS pentru 3 schimbătoare, amenajare platformă, așternere strat geotextil/geogril

→ montat șină nouă pe 1.100 m și 3 aparate de cale

→ aprovizionare în șantier 1.565 tone piatră spartă, 4 aparate de cale, 2.500 traverse noi și 1440 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 29 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km km 443+700-446+400, fir II – stadiul execuției 17,53%

→ demontat 2.100 m linie, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ realizat săpătură strat de PSS, amenajare platformă, așternere strat geotextil/geogril

→ montat șină nouă pe 300 m

→ aprovizionare în șantier 4.698 traverse noi și 2700 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 30 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 446+400-449+050, fir II – stadiul execuției 31,51%

→ demontat 2.650 m linie, amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ montat șină nouă pe 2.180 m

→ aprovizionare în șantier 4.000 tone piatră spartă, 3.445 traverse noi și 2650 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 39 Valea Florilor – Boju, km 465+700-468+650, fir II (stația Valea Florilor) – stadiul execuției 31,12%

→ demontat 1.800 m linie, amenajare drum tehnologic (250 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ aprovizionare în șantier: 4.513 traverse noi și 2590 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 40 Valea Florilor – Boju, km 468+650-470+650, fir II – stadiul execuției 48,10%

→ amenajare drum tehnologic (200 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ aprovizionare materiale în șantier: 3.828 traverse noi și 2.200 m șină nouă – execuție lucrări

Lot 41 Valea Florilor – Tunel, km km 472+700-475+300, fir II – stadiul execuției 42,75%

→ demontat 1.400 m linie, amenajare drum tehnologic (250 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ aprovizionare în șantier: 1.000 tone piatră spartă, 4 aparat de cale, 3.828 traverse noi și 2600 m șină nouă – pentru continuarea lucrărilor

Lot 42 Boju – Tunel, km 475+300-478+060, fir II – stadiul execuției 17,6%

→ amenajare drum tehnologic (250 m), platformă organizare șantier (500 m)

→ aprovizionare materiale în șantier 2.760 m șină nouă – execuție lucrări

Șantiere organizate pentru demarare lucrări – cu depozitare materiale (șină/apatare de cale/piatră spartă) 2 loturi:

Linia CF RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIIHOR

• Lot 37 PO Cânepiști – Boju, km 461+900 – km 465+700 fir II

• Lot 43 Cojocna – Apahida, km 485+817 – km 488+547 fir II (stația Cojocna)

În pregătire organizare de șantiere – 35 loturi:

• Lot 2, km 15+280 – km 16+800 fir I+II

• Lot 3, km 16+800 – km 21+900 fir I

• Lot 5, km 23+550 – km 27+600 fir I

• Lot 6, km 23+550 – km 27+600 fir II

• Lot 7, km 27+600 – km 32+050 fir I

• Lot 8, km 27+600 – km 32+050 fir II

• Lot 9, km 32+050 – 32+132 fir I+II, km 32+159 -33+071 fir I+II si km 33+090 -33+300 fir I+II

• Lot 10, km 33+300 – km 38+000 fir I

• Lot 11, km 33+300 – km 38+000 fir II

• Lot 12, km 38+000 – km 41+500 fir I

• Lot 13, km 38+000 – km 41+500 fir II

• Lot 14, km 41+500 – km 45+450 fir I

• Lot 15, km 41+500 km 45+450 fir II

• Lot 16, km 45+450- km 46+718, fir I+II

• Lot 17, km 46+718 km 49+490 linie simplă

• Lot 18, km 49+490 km 52+890 linie simplă

• Lot 22, km 103+750 – km 105+350 linie simplă

• Lot 23, km 105+350 – km 107+450 linie simplă

• Lot 24, km 107+450 – km 108+650 linie simplă

• Lot 25, km 113+500 – km 115+100 linie simplă

• Lot 26, km 115+100 – km 116+270 linie simplă

• Lot 27, km 122+145 – km 123+556 linie simplă

• Lot 31, km 449+050 – km 450+050 fir I+II

• Lot 32, km 450+050 – km 451+050 fir I+II

• Lot 33, km 451+050 – km 453+750 fir I+II

• Lot 34, km 453+750 – km 456+250 fir I+II

• Lot 35, km 456+250 – km 457+400 fir I+II

• Lot 36, km 457+400 – km 461+900 fir II

• Lot 38, km 464+860 – km 465+750 fir I

• Lot 44, km 488+615 – km 489+830 fir II

• Lot 45, km 488+712 – 489+230, fir I

• Lot 46, km 20+500 – 22+169, fir 1

• Lot 47 km 784+426 – 786+498, linie simplă

• Lot 48, km 81+408 – km 85+500 linie simplă

• Lot 49, km 85+500 – km 89+324 linie simplă

INFORMAȚII GENERALE lucrări tip QUICK WINS SRCF CLUJ:

Lungime totală: 146,88 km

→ Contracte semnate: 49

→ Valoare totală: 744,54 MILIOANE lei, fără TVA

→ DURATA de implementare: 24 de luni

CONSTRUCTORI:

→ Asocierea DRUM ASFALT (România) – ZUE (Polonia) – 47 loturi

→ Asocierea CONSTRUCT I.N.G. SRL – DARIA CONST SRL – 2 loturi

→ Semnare contracte: decembrie 2022/februarie 2023

Scop lucrări tip QUICK WINS:

→ lucrări de mică anvergură pentru eliminarea restricţiilor de viteză prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate, care va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători, cu impact direct asupra creşterii siguranţei şi confortului călătorilor şi în acelasi timp diminuarea efectelor adverse asupra mediului.

Beneficii:

➢ eliminarea restricțiilor de viteză

➢ eliminarea costurilor cauzate de restricții

➢ creșterea eficienței activității de operare

➢ diminuarea efectelor adverse asupra mediului

➢ maximizarea gradului de siguranță

CFR Infrastructura Cluj – lucrări de tip QUICK WINS linia CF liniile CF APAHIDA – BAIA MARE/RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIIHOR

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS