Câmpia Turzii se transformă prin banii europeni!
Miercuri, 27 iulie la Câmpia Turzii a început montarea stațiilor de bike-sharing.
Sistemul de închirieri biciclete va avea și următoarele dotări: 100 de biciclete, 25 de rasteluri, 8 stații self-service, un soft integrat, pentru gestionarea bicicletelor și a abonamentelor.
Investiția, realizată prin proiectul european „Infrastructură de transport public și măsuri pentru mobilitate urbană în Municipiul Câmpia Turzii”, va fi pusă în practică de îndată ce lucrările la infrastructura rutieră, respectiv 5,622 de km de piste de biciclete vor fi recepționate.
Bike-sharing este un sistem public de transport bazat pe biciclete care sunt depozitate în apropierea stațiilor de transport public local. Prin intermediul unei aplicații, un utilizator poate ridica sau lasa o bicicleta din orice statie disponibilă de pe traseu.
Astfel, cetățenii Municipiului care doresc să închirieze bicicletele, își vor putea face un cont plătit, prin intermediul aplicației NextBike care gestionează întreg sistemul de închiriere.
Sistemul de bike-sharing va fi dispus astfel:
✅Str. Gării, 1 stație bike-sharing, 1 rastel;
✅Str. Avram Iancu, 1 stație bike-sharing, 1 rastel;
✅Str. Aurel Vlaicu, 3 rasteluri;
✅Str. Republicii, 1 stație bike-sharing, 3 rasteluri;
✅Str. Tudor Vladimirescu, 1 stație bike-sharing, 2 rasteluri;
✅Str. Dr. Ioan Rațiu, 1 stație bike-sharing, 2 rasteluri;
✅Str. Retezatului, 1 stație bike-sharing, 4 rasteluri;
✅Str. Ialomiței, 2 rasteluri;
✅Str. Gheorghe Lazăr, 1 rastel;
✅Reif-Parc Industrial, 1 stație bike-sharing, 2 rasteluri;
✅Parcul Municipal (Berc), 1 stație bike-sharing, 4 rasteluri.
Șantierele deschise pe majoritatea străzilor din Câmpia Turzii reprezintă un disconfort imens pentru populație însă este un disconfort anunțat și asumat de către administrația din Câmpia Turzii. Odată cu terminarea șantierelor toți vom beneficia de un nivel de confort ridicat.
Toate acestea nu ar fi fost posibile fără Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) prin care facilitează dezvoltarea sustenabilă a mobilității, de a genera atât proiecte care se vor putea implementa prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3, „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon”, Prioritatea de investiții 3.2. „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor”, Obiectiv specific „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, cât și proiecte care se vor putea implementa din alte surse de finanțare asociate bugetelor locale, naționale și externe.
La mijlocul lunii iulie au început marcarea pistelor de biciclete, urmează recepționarea autobuzelor hibrid
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) prin care străzile din Câmpia Turzii sunt reabilitate vine cu o noutate pentru Câmpia Turzii și anume apariția unor autobuze hibrid ce vor compune compania locală de transport public.
Autobuze hibride pentru Câmpia Turzii. Investiție de peste 12 milioane lei
Câmpia Turzii va avea 7 autobuze hibride de tip diesel/electric.
Ce conține pentru Câmpia Turzii P.M.U.D.?
1. Investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban de călători, respectiv:
– Achiziționarea de 7 autobuze hibrid diesel-electric;
– Modernizarea și reabilitarea depoului aferent transportului public, inclusiv infrastructura si dotarea tehnică aferentă
– Construirea/modernizarea/reabilitarea stațiilor de transport public cu următoarele dotări: totemuri, stații acoperite și stații neacoperite (bănci), 10 display-uri;
– Crearea unui sistem integrat de bilete pentru călători („e-ticketing”) prevăzut cu: 10 de automate de bilete, 2 stații de eliberare carduri, infrastructura aferentă mijloacelor de transport
2. Investiții destinate transportului electric și nemotorizat, respectiv:
– Construirea/ modernizarea/ reabilitarea pistelor/ traseelor pentru biciclete (5,622 km pistă biciclete);
– Crearea unui sistem de închiriere de biciclete („bike-sharing”) prevăzut cu următoarele dotări: 100 biciclete, 8 stații self-service, 5000 de carduri, 25 de rasteluri și un server de centralizare cu soft inclus;
– Construirea/modernizarea de zone si trasee pietonale si semi-pietonale (0,01199 kmp trasee pietonale);
3. Alte investiții destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană, respectiv:
– Modernizarea/reabilitarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public de călători, în vederea reducerii emisiilor echivalent CO2 din transport (7,425 km. carosabil reabilitat).
Care sunt principalele lucrări de intervenție ce vor fi efectuate?
1. Reabilitare (modernizare) carosabil pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), L=1133m;
– Str. Gării, L=158m;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), L=453m;
– Str. Aurel Vlaicu, L=1452m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), L=956m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocarliei si E60), L=1186m;
2. Modernizare trotuare pe următoarele străzi:
– Str. Iancu Jianu (din intersecția cu str. Grădinarilor până la pod Arieș), S=2710mp;
– Str. Gării, S=725mp;
– Str. Avram Iancu (din intersecția cu str. Gării până la E60), S=1220mp;
– Str. Ion Rațiu (fără zona cuprinsă între trecerile peste calea ferată), S=3250mp;
– Str. Castanilor, S=285mp;
– Str. Aurel Vlaicu, S=4420mp;
– Str. Retezatului, S=1200mp;
– Str. Aviatorilor, S=420mp;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), S=1730mp;
– Str. Axente Sever, S=630mp;
– Strada Scolii, S=490mp;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei i E60), S=2820mp;
3. Proiectare piste bicicliști pe următoarele străzi:
– Str. Gării, pista (2×1.0m), L=125m;
– Str. Avram Iancu (din intersectia cu str. Gării până la E60) pista (2×1.0m), L=430m;
– Str. Ion Rațiu (fără zona trecerii peste calea ferată), pista (1×1.0m), L=1151m;
– Str. Castanilor, pista (1×1.0m), L=150m;
– Str. Aurel Vlaicu, pista (2×1.0m), L=1149m;
– Str. Republicii (de la calea ferată până la E60), pista (2×1.0m), L=952m;
– Str. Axente Sever, pista (2×1.0m), L=156m;
– Str. Tudor Vladimirescu (între str. Ciocârliei şi E60), pista (2×1.0m), L=950m;