Mulți tineri români ajung să nu profeseze în viitor în domeniul pe care l-au studiat la facultate. Uneori tinerii sunt influențați de tot felul de factori externi în alegerea facultății, alteori, ei aleg să urmeze o facultate în funcție de pasiuni sau hobby-uri temporare pe care le au, cum ar fi pictura, dansul sau actoria. Cu trecerea timpului, observă că din anumite domenii este mai complicat să își câștige existența și ajung să profeseze în cu totul alte domenii.
Un studiu prezent pe MediaFax ne arată că 80% dintre absolvenții români profesează în alte domenii decât cele în care s-au pregătit. Una dintre probleme este că nu reușesc să găsească rapid un mod de a folosi toată informația educațională pe care o primesc de la școală în favoarea lor, oriunde s-ar afla. Tinerii cred că răspunsul se află în orașele mari; că viața bună există doar acolo, motiv pentru care părăsesc orașele mici. Mulți dintre ei își dau seama după ceva timp că ar fi putut să facă lucruri faine și aici, acasă.
Este complicat pentru un tânăr să se lovească în fiecare zi, în special dacă este în an terminal de liceu, de situații care îl presează să ia rapid decizii, fără a fi bine fondate. Își poate oare face un viitor bun la Turda? Cu un gram de determinare, noi credem că da.
Ne-am dat seama că activitățile bazate pe educație non-formală, care vin în completarea educației pe care tinerii o primesc la școală, s-ar putea să le ofere o perspectivă un pic mai clară și să îi ajute în clarificarea unei direcții mai realiste de viitor.
Am pus deja niște soluții în aplicare, iar prin proiectul ScienceBox am reușit să construim și să montăm 20 de căsuțe pentru păsări. În acest timp, am învățat informații despre fauna locală și cum să o protejăm, dar și ce beneficii aduce protejarea acesteia. ScienceBox este un proiect care a oferit o abordare educațională care se concentrează pe implicarea activă a elevilor în învățare și promovează conștientizarea ecologică prin ateliere practice. Astfel, am construit 20 de căsuțe pentru păsări în colaborare cu 2 licee din zonă. Prin metode creative, am oferit oportunități de valorizare a meșteșugurilor pe care tinerii și le pot forma și pe care le pot pune în valoare în orice domeniu s-ar afla.
Și acum probabil că vă întrebați… De ce construirea unor căsuțe face ca tinerii să creadă că își pot face o viață bună la Turda?
Tinerii din cadrul proiectului și-au dezvoltat un set larg de competențe practice, cum ar fi:
Construcția și proiectarea unor obiecte – Construirea căsuțelor a implicat utilizarea unor instrumente și tehnici de construcție, dezvoltând abilități practice precum tăierea lemnului, montarea și fixarea materialelor.
Cunoașterea mediului natural – Prin construcția căsuțelor pentru păsări, tinerii și-au dezvoltat cunoștințe despre speciile de păsări locale, habitatul lor și nevoile lor de adăpost.
Creativitate și design – Construirea căsuțelor a oferit tinerilor oportunitatea de a-și explora creativitatea și de a experimenta cu designul și aspectul căsuțelor, punând în aplicare idei și soluții cât mai inovatoare.
Sensibilitate ecologică și responsabilitate – Construirea căsuțelor pentru păsări a trezit diverse pasiuni și interese pentru protejarea mediului înconjurător și pentru conservarea biodiversității, stimulând o atitudine responsabilă față de mediul înconjurător din Turda.
ScienceBox a contribuit la formarea unei generații de cel puțin 200 de tineri pasionați de a proteja mediul, pregătiți pentru a urma un traseu profesional cât mai practic și capabili să lucreze în echipă pentru a obține un rezultat pozitiv pentru comunitatea locală, de care să beneficieze și alți tineri.
Astfel, competențele practice pe care tinerii și le-au exersat în cadrul proiectului cresc șansele lor de angajare într-un domeniu cât mai practic și îi ajută să se diferențieze pe piața muncii față de alți candidați care nu au participat la astfel de activități de formare. Mai bine de 200 de tineri înțeleg mai bine mediul natural din jurul lor, din Turda, și apreciază bogăția diversității faunei locale. Proiectul a contribuit la formarea unei generații de tineri creativi, care și-au dezvoltat un spirit antreprenorial prin coordonarea altor colegi.
De curând, am amplasat 20 de căsuțe pentru păsări în curtea Colegiului Național „Mihai Viteazul” și a Colegiului Tehnic Turda, aducând tinerii mai aproape de a observa că pot face lucruri minunate și aici, acasă.
Dar, nu putem crea o generație de tineri competenți și determinați fără sprijinul dumneavoastră. Dacă faceți parte dintr-o companie locală, vă invităm să investiți în proiecte care ajută viitoarea generație de tineri să vadă că pot crea lucruri minunate aici, la Turda; Că merită să rămână, sau să se întoarcă după studii, într-un oraș plin de puncte turistice și cu un istoric bogat, pentru a-și crea o viață bună în timp ce contribuie la dezvoltarea comunității locale.
Distribuiți acest articol și răspândiți mai departe rezultatul frumos al acestor tineri. Pentru a afla mai multe informații despre ScienceBox și pentru a investi în formarea acestei generații, vă invităm să ne contactați la: 0756 832 567 – Responsabil Proiect.
The Da Vinci System, o organizație membră AMoS – Alianța pentru Mobilitate Socială, e dedicată să atragă resurse și sprijin care îi ajută pe profesori să transforme educația în aventură.
Proiectul finanțat prin Fondul „EduCare Bosch” al Fundației Bosch România, implementat de Fundația Comunitară Cluj.