<
Actualitate

Interviu inedit cu subprefectul Județului Cluj, Irina Munteanu

Subprefectul Județului Cluj, Irina Munteanu, a început să își pună amprenta asupra Instituției Prefectului, în sensul în care, de la venirea dânsei pe această funcție importantă, a organizat foarte bine lucrurile, în stilul caracteristic. Perfecționistă din fire, tipicară și severă cu ea însăși, dna. Irina Munteanu își folosește experiența acumulată în administrația locală și nu numai, pentru bunul mers al lucrurilor. Îi priește această funcție și ne spune că îi place foarte mult ceea ce face, mai ales că este o persoană activă și implicată poate prea mult în viața profesională. Despre covid, animale sălbatice și despre cum a găsit dna. Irina Munteanu Instituția Prefectului, într-un interviul marca Ziarul 21.

Adrian Soporan: Ce înseamnă pentru dumneavoastră faptul că reprezentați Municipiul Câmpia-Turzii la nivel județean din postul de subprefect?

Irina Munteanu: O mare responabilitate și în egală măsură o mare provocare. Responsabilitate, deoarece au fost persoane care au crezut în capacitatea mea de a deține și de a gestiona corespunzător această funcție, iar o mare provocare deoarece este un domeniu nou, o nouă instituție, diferită față de ceea ce am avut de muncit înainte, însă la fel cum fiecare loc de muncă l-am considerat o provocare și am învățat lucruri noi, mi-a făcut bine și, zic eu, că am și făcut bine.

Rep.: Ce înseamnă pentru Câmpia Turzii faptul că sunteți acolo?

Irina Munteanu: Pentru Câmpia Turzii am reușit în ultima perioadă, deschiderea Serviciului de Pașapoarte, a Punctului de Lucru în cadrul Poliției Municipale, ceea ce este o mare realizare, acest lucru fiind dorit de mult timp. Pe lângă aceast lucru, am reușit să aducem traseele de examinare pentru examenele de obținere a permisului de conducere și, înainte de pandemie, a început să funcționeze un punct de informare și consiliere aparținând Casei Județene de Pensii Cluj în cadrul PrimărieiMunicipiului Câmpia Turzii. La fel vom proceda și în alte locații din județ în situația în care condițiile ne permit, cele logistice în primul rând. În al doilea rând, la fel ca și celelalte comune, orașul Huedin găsește un sprijin în mine indiferent de problemele cu care se confruntă atât timp cât ține de atribuțiile mele, vor găsi un sprijin oricând.

Rep.: Se poate face o comparație între activitatea pe care ați desfășurat-o în cadrul Primăriei Municipiului Câmpia-Turzii având funcția de director executiv și cea de la Prefectură pe funcția de subprefect?

 Irina Munteanu: Activitatea este diferită în linii mari. În Câmpia Turzii activitatea era mult mai dinamică, eram responsabilă cu evenimentele, era altceva. În Prefectură activitatea este mult mai încadrată în niște limite, dar în același timp am constatat în ultima perioadă că este nevoie doar de o atitudine proactivă, determinare și astfel poate lua și noi valențe.

Rep.: Cum ați găsit Instituția Prefectului ?

 Irina Munteanu: Această instituție mi-a părut ințial plată, comparativ cu mediul din care am venit  însă am dat de oameni care știu să facă o echipă, asta fiind foarte important. Am reușit împreună să realizăm lucruri frumoase, am învățat să ne pliem unul pe stilul celuilalt. Fiecare experiență profesională pe care am avut-o m-a ajutat foarte mult.

Rep.: Cum ați trăit dumnevoastră pandemia?

 Irina Munteanu: Din punct de vedere personal, a fost o perioadă grea, am trăit cu o preocupare permanentă de a-mi proteja familia și pe cei dragi. Din punct de vedere profesional, această problemă mi-a dat șansa să învăț foarte multe lucruri într-un timp foarte scurt. Mi s-a și potrivit oarecum ca stil, în sensul că a fost mereu o intervenție în criză, intervenție care necesită prioritizare și preocupare. În egală măsură am reușit să ne îmbinăm preocupările și responsabilitățile cu domnul Prefect și cu colegii din instituție reușind să funcționeze toate lucrurile din cadrul județului. Consider că au fost oamenii potriviți la locul potrivit și au fost oameni care nu s-au temut de un program prelungit și munca zi și noapte.

Rep.: Ce avem de învățat din această pandemie?

 Irina Munteanu: M-am mândrit cu o echipă de peste 1.000 de voluntari, la un moment dat în vâltoarea situației, i-am contactat pe liderii lor cărora le-am sugerat să facem o echipă mare și să nu intervenim dispersat. Toate solicitările de ,,vrem să ajutăm,, au venit la mine. Astfel am reușit să asigurăm nevoile în acea primă fază grea în care nu se puteau găsi materiale de protecție. Am abordat situația organizat, am înrolat la ISU voluntari și a fost o intervenție centralizată. În toată perioada aceasta eu m-am îmbogățit sufletește cunoscând niște oameni extraordinari care necondiționat și-au oferit sprijinul asigurând mâncare, transport de medicamente, cumpărături pentru persoanele izolate la domiciliu. Pe de altă parte a fost copleșitoare solidaritatatea asta. A fost un sentiment minunat. Aceasta solidaritate fantastică a oamenilor, a voluntarilor, a ONG-urilor. Toate aceste asociații, fundații, mișcări civice și alți oameni frumoși și proactivi ar trebui să rămână uniți, într-o formulă sau alta, și să funcționeze ca parteneri ai autorităților locale pe mai departe și să construiască împreună. Și aici nu mă refer doar la Municipiul Cluj Napoca, ci la Județul Cluj, pentru că au multe de oferit. De la o anumită libertate în gândire, la o viziune specifică ONG-iștilor și până la o energie aproape inepuizabilă. Și pot da câteva exemple în acest sens, care mi-au rămas puternic imprimate în minte: CERT Transilvania, Rescue 4×4, Beard Brothers, VeDemJust, Asociația pentru Relații Comunitate, “Vă ajutăm din Cluj”, “Un singur Cluj” și mulți alții.

Rep.:  Ce înseamnă pentru dumneavoastră preluarea atribuților domnului prefect ?

 Irina Munteanu: Am preluat tot ce presupune activitatea acestuia, colegii mei își  cunosc foarte bine meseria și sunt solidari in situația asta.

Rep.: Ce puteți spune despre cazul cu ursul și lupii aparuți în zonă?

 Irina Munteanu: Povestea asta mi-a fost în totalitate străină, m-am apucat de citit pentru a știi ce trebuie făcut în continuare. Împreună cu instituțiile care sunt abilitate în aceste cazuri am intervenit pentru proceduri. La inițiațiva IJJ Cluj am început o procedură care cuprinde toate instituțiile abilitate în gestionarea animalelor sălbatice cu timpi de intervenție. Această procedură a fost desemnată la nivelul întregului județ astfel încât fiecare știe ce să facă.

Rep.: Ce mesaj aveți pentru cetățeni în această perioadă?

 Irina Munteanu: Dragi clujeni, respectați măsurile recomandate de autorități.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS