<
Actualitate

Interviu cu Daniela Incze – profesor de NOTA 10: ,,Fiecare generație este diferită și noi, ca profesori, trebuie să ne adaptăm la aceste schimbări”

Interviu cu Daniela Incze – profesor de NOTA 10: ,,Fiecare generație este diferită și noi, ca profesori, trebuie să ne adaptăm la aceste schimbări”

Într-o societate în care totul se învârte într-un ritm amețitor, când încă suntem la găsirea acelei luminițe de la capătul tunelului, educația tinerei generații reprezintă singura opțiune pentru  o lume mai bună. Această lume mai bună, că ne referim la cultură, sport, activism civic sau educație trebuie construit pe educație și principii sănătoase. În educație și nu numai e foarte important să catalizezi și să creezi acea simbioză în relația elev și dascăl. Colegiul Național ”Mihai Viteazu” din Turda se poate mândri cu astfel de profesori, profesori de nota 10. În acest număr din Ziarul 21 avem onoarea să o avem ca intervievată pe dna profesoară Daniela Incze, profesor de nota 10.

Doamna profesor Daniela Incze de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” Turda a obținut premiul întâi la Gala Elevului Reprezentant, organizată de Consiliul Național al Elevilor, la secțiunea „Profesor de 10”.

Doamna Daniela Incze nu este doar un profesor de nota 10 ci reprezintă cu adevărat un model de excelență pentru elevii săi, insuflându-le pasiunea pentru limba engleză și manifestând o implicare activă în comunitatea turdeană.

Acest premiu constituie o recunoaștere a impactului pozitiv pe care doamna Incze l-a avut asupra comunității educaționale și un stimulent pentru a continua să inspire și să formeze viitoarele generații. Doamna profesoară este un adevărat exemplu de dedicare și pasiune, devenind un model pentru toți cei pe care îi îndrumă.

Rep.: Pentru început doresc să vă mulțumesc pentru că ați acceptat să ne acordați acest interviu cititorilor Ziarul 21.  Pentru cei ce nu vă cunosc, cine sunteți?

Daniela Incze, profesor de engleză la Colegiul Național ”Mihai Viteazu” Turda:  Mă numesc Daniela Incze și sunt profesor de limba engleză la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Turda.

 

Rep.: După terminarea facultății unde ați prins repartiție?

Daniela Incze: După terminarea facultății, am prins un post netitularizabil la Școala Gimnazială „Ioan Opriș” din Turda. Aceasta era și școala unde îmi doream foarte mult să ajung. Cunoșteam reputația cadrelor didactice de acolo și eram nerăbdătoare să fac parte dintr-o echipă dedicată și pasionată de educație. A fost o oportunitate minunată să încep cariera într-un mediu care promova excelența academic.

Rep: Vă place să fiţi profesor?

Daniela Incze: Cu siguranță! Nu mă imaginez făcând altceva. Fiecare zi la catedră îmi aduce bucurie și satisfacție, iar interacțiunea cu elevii mă inspiră continuu. Îmi place să văd progresul lor, să le descopăr talentele și să îi ajut să își atingă potențialul maxim. De asemenea, predatul îmi oferă ocazia de a învăța în mod constant, de a mă adapta la noile generații. Este o profesie care mă împlinește profesional și personal, și nu aș schimba-o pentru nimic în lume.

Rep.: De cât timp sunteți profesoară?

Daniela Incze: Sunt profesoară de 15 ani.

Rep.: A fost meseria pe care v-ați dorit-o dintotdeauna?

Daniela Incze: Da, întotdeauna mi-am dorit să fiu profesoară. Am simțit mereu o chemare către această profesie, iar odată ce am început să predau, am realizat cât de profundă este această pasiune pentru mine. Este o profesie pe care o iubesc și în care mă simt împlinită.

Rep.: Vă mai amintiți de cea care v-a fost învățătoare, o puteți descrie? 

Daniela Incze: Sigur că da! Învățătoarea mea a fost doamna Jigmond Doina. Era o persoană minunată, blândă și corectă, dar în același timp foarte riguroasă. Ne dojenea blând atunci când greșeam, ceea ce ne făcea să ne dorim să ne corectăm și să ne îmbunătățim. Îmi amintesc că îmi era rușine să greșesc la vreun test, nu din frică, ci din respect și dorința de a nu o dezamăgi. Am rămas cu amintiri frumoase și de la dânsa, care, cu siguranţă, m-au influențat semnificativ în alegerea drumului meu profesional.

Rep.: Observați schimbări între generați și ce anume?

Daniela Incze: Fiecare generație este diferită și noi, ca profesori, trebuie să ne adaptăm  acestor schimbări. Avem tendința de a compara generațiile actuale cu cele anterioare, dar trebuie să înțelegem că fiecare perioadă vine cu propriile sale particularități. Generația de astăzi este mult mai digitalizată, ceea ce nu înseamnă că avem copii mai puțin inteligenți – dimpotrivă. Acești copii au un potențial imens, chiar dacă uneori nu și-l exploatează pe deplin. Noi, ca educatori, avem responsabilitatea de a-i ajuta să își descopere și să își valorifice întregul potențial. Este esențial să schimbăm metodele de predare, să integrăm tehnologia în mod constructiv în procesul educational. Trebuie să le oferim un echilibru între învățarea tradițională și cea modernă, să le cultivăm curiozitatea și să îi încurajăm să își dezvolte abilitățile interpersonal și emoțional. Elevii din prezent cresc într-un mediu în care tehnologia joacă un rol central. Aceasta le oferă acces rapid la informații și le permite să dezvolte abilități tehnologice avansate de la o vârstă fragedă. Cu toate acestea, această digitalizare vine și cu provocări, cum ar fi dificultățile de concentrare și tendința de a se baza prea mult pe soluțiile rapide oferite de tehnologie.

Rep.: Cum considerați materia pentru nivelul lor, ce ați schimba dacă ar fi cazul?

Daniela Incze: Materia este bine structurată, însă cred că există loc pentru îmbunătățiri prin introducerea unor activități interactive și practice. Este esențial să captăm interesul elevilor prin metode de predare care să le permită  să aplice cunoștințele în moduri relevante pentru viața lor cotidiană. Ar fi benefic să promovăm mai multe proiecte de grup și activități de colaborare, astfel încât elevii să își dezvolte abilități de comunicare și lucrul în echipă, competențe esențiale pentru succesul lor viitor în diverse domenii profesionale.

Rep.: Cum ați caracteriza generația de azi?

Daniela Incze: Generația actuală se distinge prin implicarea lor activă în diferite activități și inițiative. Acești tineri sunt motivați să își urmeze pasiunile și să contribuie la comunitatea lor în moduri innovative și semnificative. Elevii de azi sunt mai puțin predispuși să accepte autoritatea fără întrebări și sunt mai vocali în exprimarea drepturilor și opiniilor lor. Acest aspect poate fi perceput ca o trăsătură pozitivă, demonstrând independență și gândire critică. Cu toate acestea, poate constitui o provocare pentru profesori să gestioneze această dinamică în clasă și încadrul educației formale. În calitate de profesor, cred cu tărie că educația nu se rezumă doar la transmiterea de cunoștințe, ci și la formarea caracterului și la dezvoltarea unor abilități esențiale pentru viață. Încerc să creez un mediu de învățare stimulativ și pozitiv, în care fiecare elev să se simtă valoros și încurajat să își atingă potențialul maxim.

Rep.: Desfășurați activități extrașcolare cu copiii, ce anume și cât de important este?

Daniela Incze: Desfășurăm diverse activități extrașcolare la Colegiul Național ”Mihai Viteazu” pentru a completa experiența educațională a elevilor și pentru a le dezvolta abilitățile în diverse domenii. În acest an, elevii noștri au avut oportunitatea să participe la diverse proiecte educaționale și de voluntariat remarcabile. Printre acestea se numără participarea la proiecte de antreprenoriat organizate de JA România, la programul „Entrepreneurs Role Models for Youth”, coordonat de Asociația All Grow și finanțat prin Granturile Anuale Mici ale Ambasadei Statelor Unite în România. Acest program le-a oferit elevilor noștri o introducere valoroasă în lumea antreprenoriatului, încurajându-i să exploreze idei inovatoare și să își dezvolteabilitățile de leadership și management. De asemenea, elevii au fost implicați în activități de voluntariat, unul dintre acestea fiind proiectul național „4/4 Pentru Prieteni”, organizat de Ambasada Statelor Unite ale Americii în România și American Councils for International Education. În plus, am participat la proiecte educaționale internaționale prin platforma eTwinning, care promovează colaborarea între școli din diferite țări europene.

Rep.: Ce activități le plac copiilor în mod deosebit?

Daniela Incze: Activitățile care sunt interactive, stimulative și care le permit copiilor să își exprime și să își dezvolte interesele și pasiunile personale sunt cele care atrag cel mai mult.

Rep.: Cum vă vedeți peste 10, 15 ani?

Daniela Incze:  Peste 10-15 ani, îmi imaginez că voi continua să fiu implicată în domeniul educației, contribuind activ la formarea și îndrumarea noilor generații de elevi. Văd o evoluție în cariera mea în care voi avea o mai mare experiență și înțelegere în predarea limbii engleză. Îmi doresc să fiu o profesoară care influențează pozitiv viața elevilor prin educație și prin valorile pe care le promovez în clasă. Sper că voi continua să particip la proiecte educaționale internaționale și la activități care să îmi permit nu să îmbogățesc experiența elevilor mei și să îi pregătesc pentru provocările unei lumi globale și tehnologizate.

Rep.: Cine sau ce vă motivează în această meserie?

Daniela Incze: Familia mea și în mod special fiul meu sunt surse de motivare profundă pentru mine în această profesie. Fiul meu mă motivează să fiu o profesionistă dedicată și să mă dezvolt continuu în cariera mea. Pe lângă familia mea, elevii mei, copii mei, cum le spun,  sunt o altă sursă de energie și împlinire. Interacțiunea zilnică cu ei, observându-le progresele și descoperind cum își dezvoltă potențialul, mă motivează să rămân pasionată de predarea limbii engleză, să mă implic în diferite proiecte. De asemenea, colegii mei, cadrele didactice de la Colegiul Național ”Mihai Viteazu” Turda, sunt o sursă constantă de inspirație pentru mine, datorită profesionalismului lor exemplar și implicării lor înformarea viitoarelor generații. Sunt privilegiată să lucrez alături de profesioniști extrem de bine pregătiți și de oameni cu caracter la Colegiul Național ”Mihai Viteazu”.

Rep: Țineți legătura cu foștii elevi?

Daniela Incze: Da, țin legătura cu foștii mei elevi și consider că este important să menținem o conexiune pe termen lung. Prin intermediul rețelelor de socializare și al evenimentelor organizate de școală, reușim să rămânem în contact și să aflăm cum le merge încontinuare. Este o mare satisfacție să văd cum evoluează și cum își construiesc carierele și viețile personale.

Rep.: Dacă ați avea șansa să dați timpul înapoi ați alege aceiași meserie?

Daniela Incze: Dacă aș avea șansa să dau timpul înapoi, cu siguranță aș alege aceeași profesie. Alegerea de a fi profesor de limba engleză la CNMV a fost una care mi-a adus împlinire și satisfacție personal în fiecare zi.

Alexandra Romina Popa, elevă la Colegiul Național ”Mihai Viteazu” Turda: Într-o perioadă în care rolul educatorilor este mai crucial ca oricând, doamna profesor Daniela Incze a demonstrat, pe parcursul anilor, impactul său pozitiv asupra elevilor săi. Unul dintre aspectele care o diferențiază pe doamna profesor este abilitatea sa de a crea un mediu de învățare deschis și incluziv. Indiferent de nivelul nostru de cunoștințe sau de dificultățile întâmpinate, fiecare elev se simte ascultat și valorizat. Încurajează întotdeauna întrebările și discuțiile, creând astfel un spațiu în care ne simțim confortabil să explorăm și să greșim, știind că fiecare greșeală este o oportunitate de învățare. Sunt recunoscătoare pentru oportunitatea de a fi eleva sa și sunt convinsă că doamna profesor va continua să aducă o contribuție semnificativă în domeniul educației și că merită cu adevărat recunoașterea pentru eforturile și realizările sale.

Rareș Cotoi, fost elev la Colegiul Național ”Mihai Viteazu” Turda: -Doamna profesor Daniela Incze este definiția clară a seriozității și a unui reper pentru dezvoltarea elevilor săi. Ideile inovatoare și inițiativele dânsei stimulează constant elevii să se implice și să nu rămână indiferenți față de lucrurile care se întâmplă în jurul lor. Pe lângă toate acestea, în calitate de fost elev al doamnei profesor, pot să spun cu certitudine că dumneaei este, de multe ori, un alt elev între elevi, fiind un cadru didactic care ascultă până și cea mai mică doleanță a elevilor săi. Pentru mine, un simplu student din tânăra generație, cadrele didactice precum doamna prof. Incze îmi păstrează speranța că sistemul nostru educațional încă este pe mâini bune.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS