Este foarte plăcut să vezi tineri împlicați în diferite domenii de activitate menite să aducă plus valoarea societății în care trăim. Ei bine, Antonia Pop nu doar că este împlicată dar este și devotată activităților sociale. Antonia este coordonatoarea unui proiect deosebit de important pentru elevii din zonele rurale. Mai exact, împreună cu echipa pe care o conduce, echipă formată din elevi care fac parte din marea familie Transylvania College, amenajează diferite săli multifuncționale prin care elevii pot beneficia de un proces de învățare mai modern iar dascălii își pot ușura munca printr-un stil de predat atrăgător. Rolul sălii multifuncționale este de a moderniza puțin procesul de predare și învățare în școli. Sala este dotată cu calculatoare și tablete precum și cu o tablă interactivă care vor fi de folos atât profesorilor cât și elevilor indiferent de clasă.
Pe această cale dorim să o felicităm pe Antonia Pop pentru toata implicarea de care dă dovadă și o așteptăm cu alte proiecte beneficie pentru prosperarea societății. Și totuși, cine a Antonia Pop? Ei bine, Antonia este fiica cea mai mare a Pr. Marius Ciprian Pop de la care a învățat că în viața este important și de folos să ajuți. În vârstă de 18 ani, Antonia are un spirit organizatoric extraordinar și o parte filantropică deosebită. Este printre elevele cele mai implicate de la Transylvania College, una dintre cele mai renumite și apreciate școli private din România.
Rep.: Să ne spui câteva cuvinte despre acest proiect?
Antonia Pop: Proiectul “From Root to Fruit” a fost inițiat de către diriginta mea din gimnaziu, Miss Florentina Ghisa, profesoara de română și istoria religiilor la Transylvania College, și de către Miss Simina Bejenaru, învățătoare la Transylvania College, și a rezultat în urma unei activități la Băișoara unde am obesrvat condițiile în care elevii din zonele rurale învață. M-au contactat când eu eram în clasa a 9-a și am creat o echipă de 20 de elevi (clasele 8-12) din școala mea și ne-am ocupat cu activități de strângere de fonduri pentru diferite locații. Am amenajat camere multifuncționale în Suatu, Marișel, Băișoara și acum în Așchileu
Rep.: Spiritul tău organizatoric te-a făcut coordonator de proiect. Ce implica asta?
Antonia Pop: Să fiu coordonator de proiect m-a ajutat foarte mult să îmi dezvolt abilitățile de lucru în echipă. Am înțeles că am responsabilitatea de a menține echipa unită și de a fi un exemplu pentru cei din jurul meu, mai ales pentru elevii din clasele mai mici care au tendința de a ne copia comportamentul. Dar cel mai important, am înțeles că într-o echipă toți membri sunt egali și indiferent dacă titlul de coordonator îmi este adresat mie, fără echipa din spate nu aș fi realizat nimic.
Rep.: De ce Așchileu? Exista și o parte filantropica prin acest program?
Antonia Pop: Am ales Așchileu deoarece ni s-a cerut ajutorul de către această școală. În fiecare an am încercat să alegem câte o locație, mai ales dintr-o zona rurală, care ne cere ajutorul. Și îi mulțumim mult doamnei director care ne-a primit mereu cu brațele deschise și cu mult entuziasm. Totodată, trebuie să mentionez că scopul proiectului nostru este de a crea o comuniune între elevii din școala noastră și elevii din școlile pe care le ajutăm. Am observat că elevii din Transylvania College ( fiind o școală internațională ) nu cunosc foarte bine tradiția din România.
Rep.: Ce rol va avea sala multifuncțională din Aschileu?
Rolul sălii multifuncționale este de a moderniza puțin procesul de predare și învățare în școli. Sala este dotată cu calculatoare și tablete precum și cu o tablă interactivă care vor fi de folos atât profesorilor cât și elevilor indiferent de clasă. Totodata, am făcut și o campanie de strângere de cărți la noi la școala iar sala multifuncțională conține cărți pentru toate categoriile de vârstă, doarece în școala din Așchileu nu există o bibliotecă.
Rep.: Cui îi este adresata sala multifuncțională? Căror persoane?
La Marișel am avut o activitate cu elevii din clasele primare care au participat la diferite scenete organizate de copii din Marișel, prin care explicau tradiții precum mersul la colindat ( deoarece eram în preajma sărbătorilor) Anul acesta, elevii din primar au avut întâlniri online cu cei din Așchileu deoarece pandemia nu ne-a permis deplasarea la ei la școala, dar au învățat mai multe despre tradițiile locale din zona Așchileu.
Rep.: La ce să ne mai așteptăm pe viitor?
Antonia Pop: Pe viitor dorim să extindem proiectul în cât mai multe zone rurale. Încă nu avem o locație oficială pentru anul viitor, dar avem cateva propuneri.