Lucian Bode, ministru: „Au fost depuse patru oferte pentru construcția celor 26 de kilometri dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș
Sunt bucuros să fac cunoscut că luni, 15.03.2021, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550).
Au fost depuse 4 oferte care intră în etapa de evaluare, procedura de licitație pentru această secțiune fiind lansată anul trecut în luna decembrie.
Ofertele au fost depuse de:
• Asocierea Construcţii Erbaşu (lider de asociere) – Vahostav SK A.S., • Asocierea Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Citadina 98 SA – Lemacons SRL
• Asocierea Rizzani de Eccher Spa Italy – Artera Blue SRL
• ERG Insaat Ticaret VE Sanaiy AŞ.
Obiectul contractului constă în proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru 26,35 kilometri de autostradă, cum ar fi construirea mai multor lucrări de artă, dintre care 3 viaducte, 8 pasaje şi 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 metri – Pod peste lac de acumulare la kilometrul 6+655.60.
Valoarea estimată a contractului este de 503.687.042,75 lei fără TVA, iar durata acestuia este de 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor).
Sunt încrezător că atât pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (inclusiv Tunelul Meseș), în lungime de 41 de km – procedură de licitație lansată anul trecut în 16 noiembrie – cât și pentru sectiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș în lungime de 26 km (procedură de licitație lansată în 7 decembrie 2020), anul acesta se vor putea încheia contractele de proiectare și execuție.
Anul 2020 a fost anul in care toate secțiunile Autostrăzii Transilvania au fost deblocate.
Cu acești ultimi 67 de km, se închide complet Autostrada Transilvania la nivel de proceduri și se intră practic în linie dreaptă pentru construcția ei.
Am afirmat anul trecut că anul 2021 va fi anul construcției Autostrăzii Transilvania, anul în care în care se va intra efectiv pe teren!
Toate proiectele majore de investiții au nevoie de susținere si monitorizare atentă si sunt convins că, în următorii patru ani, accelerarea proiectelor de infrastructură va constitui un obiectiv asumat al guvernării actuale.”