<
Actualitate

Gara din Câmpia Turzii împlinește azi 150 de ani

Gara din Câmpia Turzii împlinește azi 150 de ani

14 august 1873 – 14 august 2023 adică 150 de ani de când a fost dată în ecploatare stația CF Câmpia Turzii.

Azi gara din Cțmpia Turzii împlinește 150 de ani de activitate, și se află într-un amplu proces de reabilitare. Cea mai mare reabilitare pe care gara din Câmpia Turzii a cunoscut-o de la darea sa în folosință.

Valoarea totală a investiției care va fi realizată la Câmpia Turzii este de 3.246.705 lei FĂRĂ TVA, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 8 luni. Odată finalizat acest obiectiv de investiții, va spori considerabil atât siguranța și confortul călătorilor care utilizează Stația CFR din Municipiul Câmpia Turzii, precum și eficiența energetică a clădirii. De asemenea, va crește aspectul clădirii, contribuind la atractivitatea zonei.

Scurt istoric al gării din Câmpia Turzii:

La data de 14 august 1873 a avut loc inaugurarea căii ferate Cluj Napoca-Războieni, în lungime de 69 km cu o întârziere de 10 luni, astfel a sosit primul tren la Câmpia Turzii neavând legătură feroviară cu Turda.
Calea ferată Cluj Napoca-Războieni a fost construită de Societatea Căilor Ferate Ungare de Est cu capital privat multinaţional, în perioada 1870-1873. Face parte integrantă a diagonalei de sud-est Oradea-Teiuş-Braşov.

Reţeaua de căi ferate transilvănene era descrisă astfel: „De la Câmpia Turzii la Războieni, adică linia ferată Cluj Napoca-Braşov, trenul traversează Valea Arieşului lăsând în urmă Cheile Turzii, Munţii de la Rimetea şi Muntele Mare”. La darea în exploatare (14 august 1873), staţia avea 5 linii de circulaţie, având o lungime de 450 m. La mijlocul anilor 1930, s-au mai construit 4 linii astfel că numărul lor ajungea la 9, având o lungime de 698 m. La 14 august 1873 staţia a fost pusă în funcţie având clădire de călători, birou de mişcare şi cabine de acari amplasate la extremităţi. Nu se cunosc anii când staţia a fost dotată cu instalaţii de asigurare a macazelor cu chei şi semnale de tip Banovici.

Primele trenuri care au oprit la Câmpia Turzii au avut doar două-trei vagoane în componenţă şi au circulat cu o viteză de la 25 kilometri pe oră până la 65 de km pe oră. Primele locomotive care au oprit în gara Câmpia Turzii au fost construite la Budapesta, ulterior au intrat în circulaţie şi locomotivele construite la Arad.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS