Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România dau startul la programul național de finanțare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” în 5 orașe din țară, printre care și Turda. Aflat la ediția a III-a, programul național oferă finanțări nerambursabile în valoare totală de peste 1.225.000 lei și mentorare celor mai bune soluții la provocări de mediu și educație.
Pe plan local, programul este coordonat de Fundația Comunitară Cluj și dispune de 245.000 lei, oferiți de către Lidl România pentru granturi care pot fi obținute pe bază de concurs, la care pot aplica, în perioada 24 noiembrie – 20 decembrie 2021, organizații non-guvernamentale şi grupuri de inițiativă (inclusiv grupuri de părinți, de cadre didactice sau grupuri de locatari) care vor desfășura activitățile propuse în municipiul Turda.
Direcțiile de intervenție ale programului la Turda au fost stabilite participativ în urma dialogului cu administrația locală și societatea civilă în urma unui proces de consultare și cartare a nevoilor din comunitate. Astfel, programul își propune să susţină idei de proiecte pentru protecția mediului, sau de îmbunătățire a spațiului urban comun (spații pe malul râului Arieș, alte spații comunitare în cartiere sau instituții publice unde publicul nu are momentan acces), care vor conține totodată şi o componentă de educație şi participare comunitară, cu accent pe dezvoltarea spiritului civic la adulți.
Inițiative precum amenajarea de spații comunitare de recreere, joacă și învățare non-formală, grădini urbane comunitare, spații verzi experimentale și alte idei ce contribuie la reconectare şi socializare pot primi finanțare și mentorare pe parcursul implementării.
Sunt încurajate proiectele realizate în parteneriat între grupuri, organizații, unități de învățământ care propun activități complementare ce contribuie la întărirea relațiilor în comunitate. Vor avea prioritate proiectele realizate în rețele de organizații, care au o componentă clară de protecție a mediului sau de îmbunătăţire a unui spațiu public urban, și care sunt totodată axate pe educație. De asemenea sunt așteptate proiectele care, prin intervenții în spațiul public adresate unui număr cât mai mare de beneficiari, pot fi crescute la o scară mai mare pentru mai mult impact și sunt ușor transferabile.
În perioada 25 noiembrie – 15 decembrie potențialii aplicanți pot opțional să lucreze împreună cu echipa Fundației Comunitare Cluj în formatul unui Incubator de proiecte. Acesta este un mecanism de sprijin pentru organizațiile și grupurile de inițiativă, prin care să-și dezvolte ideea într-un proiect fezabil, cu șanse de finanțare. În același timp, rolul incubatorului este și acela de a aduce împreună echipele care au idei pentru Turda pentru a crea posibile sinergii în planificarea propunerilor de proiecte. Selecția finală a proiectelor câștigătoare va fi făcută prin jurizare de către o echipă neutră și avizată, alcătuită din reprezentanți ai sectorului guvernamental, nonguvernamental și cel privat, pe baza criteriilor stabilite în Ghidul de finanțare.
Detalii despre programul de finanțare și alte materiale necesare procesului de aplicare pot fi accesate pe website-ul programului (https://fondulpentruunviitormaibun.ro/), pe site-ul Fundației Comunitare Cluj și pe pagina de Facebook națională și locală a programului.
Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își propun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen lung. În primele 2 ediții programul desfășurat simultan în alte 11 orașe din țară a finanțat 84 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat, și zeci de mii de cetățeni implicaţi direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele concrete ale edițiilor anterioare.
De la începutul anului 2008, Fundația Comunitară Cluj creează noi oportunități și contribuie la dezvoltarea infrastructurii potrivite, pentru ca orice persoană ce dorește să contribuie la schimbarea în bine a comunității clujene să găsească modalitatea și spațiul necesare pentru a acționa. În perioada 2008-2019, fundația a acordat finanțări în valoare de 2,745,497 RON, pentru 463 de proiecte, și de 543,252 RON, pentru 283 de burse.
Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 30 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent, mai bine de 46% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări la nivel mondial.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Contact manager local de comunicare:
Elena Nicolae
elena.nicolae@fundatiacomunitaracluj.ro
0731035447.