<
Actualitate

Expoziție colectivă, intitulată ,,Transparențe” a Asociației Artiștilor Plastici, Câmpia Turzii

În cadrul calendarului de activități pe anul 2021, Asociația Artiștilor Plastici din Câmpia Turzii, a organizat vineri 29 octombrie 2021 de la ora 18,00, în sala mică a Palatului Cultural ,,Ionel Floașiu” din localitate, o nouă expoziție colectivă, intitulată ,,Transparențe”. La acest eveniment au participat iubitorii de artă precum și membrii asociației, a căror lucrări au fost expuse. Trebuie să remarc că această asociație este una foarte dinamică cu foarte multe expoziții din cele mai diversificate, de la artă fotografică, pictură cu diversitatea ei de execuție, sculptură în lemn, metal și sticlă, gravură, modelaj dar și alte genuri. În deschiderea acestui eveniment, d-na Pop Iuliana, președintele acestei asociații a prezentat publicului câteva date al acestei expoziții:

Pop Iuliana, președintele Asociației Artiștilor Plastici, Câmpia Turzii:
-Bună seara prieteni vă spunem din partea Asociației Artiștilor Plastici din Câmpia Turzii, ne bucurăm că ajungem să ne mai întâlnim încă o dată aici, acum și sperăm noi încă o dată anul acesta în funcție de cum vor fi condițiile. Aș dori să remarc lucrările pe care le avem pe simede, lucrări de artă decorativă cât și gravură, fotografie, pictură, pictură diversă, pictură abstractă, pictură mai clasică, figurativă și le mulțumesc tuturor celor care au venit și au expus astăzi alături de noi. Aș dori să vă împărtășesc câteva idei legat de noțiunea de transparență.


Premisele utilizării transparenței și a declinărilor ei în artele vizuale”, urmărește identificarea suprafețelor și mediilor transparenței, teritoriul angajărilor aplicative și al instalărilor în parteneriate cu diferite medii și genuri ale artelor vizuale, cât și teritoriul de deslușire și dezbatere a angajării imaginii vizuale față de vecinătățile lor, teritoriu de asemenea cercetat și investigat complex de la urmărirea traseului și fluxului istoric de așezare, asumare, înțelegere și evaluare a stării și conceptului de imagine vizuală și până la aplicațiile ei în parteneriat cu transparența în diferite situții de proximitate și depărtare. Dacă termenul de imagine ne trimite înspre un conținut cu nuanță de sensibil, văzul, care este un simț fiziologic prin excelență, servește într-o manieră privilegiată drept câmp de explorare pentru studiul imaginilor. Mintea elaborează o imagine analogică a datului exterior, iar prelucrarea vizuală de către creier și minte conduce la o modelizare a datelor externe, al cărei rezultat corespunde unui obiect/lucru, fără a fi totuși replica lui exactă. Dacă unii confundă reprezentarea prin imagine cu reprezentarea senzorială imediată, alții o extind la forme secunde.

Asumarea mentală și tehnică a fost dată probabil de evenimentul accidental al întâlnirii cu sticla sau cristalul, de elaborare a sticlei înspre alte întrebuințări: ori ca suport de preparare a coloranților sau suport de proto-caligrafie, ori ca revelație vizuală a efectelor expresive date de protecția stratului transparent/translucid a acesteia. Astfel, sticla îndeplinește dubla funcție de suport pentru pictură, gravură pe de o parte, iar pe de altă parte de protector al picturii. Acest dublu rol al sticlei ajută la evoluția suportului de sticlă înspre zona de artizanal într-o primă fază, având ca expresie pictura narativă pe sticlă, iar mai apoi favorizând dezvoltarea accesoriilor artizanale de mici dimensiuni (accesorii ce împodobesc mobilierele rococo ale palatelor și castelelor vremii). Aceste aspecte ale evoluției sticlei ca prim suport al transparenței le regăsim în special în arta decorativă ale sticlei și picturii pe sticlă.

Chibacu Maria, membru al Asociației Artiștilor Plastici, Câmpia Turzii:
-Ca să ieșim din rigiditatea acestei piese teoretice, eu care am și parte filologică, m-am distrat citind sinonime ale transpareței. Primul cuvânt pe care l-a spus Iuliana a fost străveziu. Străveziu te duce de fapt și la o persoană atât de sărmană încât a devenit străvezie, în sensul că e foarte slab și tras la față este de-a dreptul transparent. Un alt lucru adus în discuție a fost difanitate. Diafan presupune să elimini niște detali și să le sugerezi fără să le accentuezi. Îmi place foarte mult lucrarea lui Dezideriu Baldogi, pentru că s-a întrecut pe sine, a trecut dincolo de materialitatea sculpturilor și a ajuns să transpună pe sticlă ceva încremenit în frumusețe, poți să-ți imaginezi orice, o iarnă artică sau niște flori încremenite în timp. Îl felicit și mă bucur că a trecut și la acest gen de artă. Există și o anumită claritate în transparență, dacă ne uităm sunt tablouri care sunt foarte clare, foarte explicite, detaliile se văd foarte bine doar că în unele locuri transparența sugerată de o perdea, de o fereastră, de o tușă mai stinsă.

Lucrările d–nei Nagy Alida se vede intensa preocupare pentru sugerarea materialului vaselor care sprijiă minunatele ei flori. De asememnea avem și minunatul arlechin care este transparent și trist și o mască în plus. Cred că am fost suficient de transparent ca să vă fac să vă conving să vă uitați mai intens la lucrări.
În finalul acestei prezentări d-na Pop Iuliana a nominalizat autorii expoziției, ,,Transparențe”, Baldogi Desideriu Gheorghe, Bardi Natalia, Bucureasa Liana Maria, Ceclan Maria Ramona, Chibacu Maria, Ciortea Mihai, Circo Silvia, Comsa Andreea, Hogas Cornelia Beatrice, Ianos Mihaela, Kerekes Laura, Marie Hoffenpradli Renatta, Mezei Albert, Mudure Cristina Dania, Nagy Alida, Pop Iuliana, Porutiu Adi Miorita-Ancuta, Rad Elena, Robitu Mihaela, Rotar Marius, Socaciu Georgiana, Stoian Andrei și Trifan Mihai.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS