În perioada 6-10 mai 2019 reprezentanții Școlii Gimnaziale „Mihai Vodă” au participat la activitatea finală din cadrul proiectului Erasmus+ KA219 ”Designing Bridges Among European Citizens Through STEAM, organizată la IES Mestre Ramón Esteve from Catadau, Spania alături de partenerii din Narva Keeltelütseum, Estonia, Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Muğla, Turkey și Instituto Superiore „Alfonso Casanova”, Napoli , Italia .
Echipajele din cele 5 țări participante au avut la dispoziție câte o zi pentru a desfășura o parte din activitățile STEAM, propuse la începutul proiectului, cu implicarea tuturor elevilor prezenți la mobilitate.
Seria de activități a fost deschisă de echipa Turciei cu o sesiune de realizare de jocuri video cu ajutorul aplicației Unity, urmată de o întrecere între echipe mixte, alcătuite din 2-3 elevi din fiecare școală parteneră.
A două zi a fost dedicată roboticii, echipa Estoniei antrenând participanții într-o prietenească întrecere între roboțeii asamblaţi de fiecare grupă în parte.
Ziua a treia a fost ziua României. Echipa formată din elevii Mateiu Mirela, Marton Cristina, Pîrțilă Natalia, Palea Alexandru, Rîștei Darius și Vovea Dragoș, sub îndrumarea doamnelor profesoare Gombasi Gabriela și Suciu Mihaela, și-a inițiat colegii în cercetarea factorilor biotici și abiotici caracteristici unui ecosistem acvatic. Ei au avut marea șansă ca deprinderile și aptitudinile dobândite în studiul Rezervației Naturale Cheile Turzii să le aplice în cazul Rezervației Naturale Lacul Albufera-Spania.
În ziua a patra Italia a readus în centrul atenției posibilitățile realizării unor circuitele cu ajutorul componentelor și programelor Arduino. Elevii de la Napoli au antrenat simultan interesul științific și artistic al participanților, având ca obiectiv compunerea și interpretarea unor cântece cu ajutorul dispozitivelor create.
Gazdele au avut la dispoziție ultima zi a mobilității pentru a-i iniția pe participanți în programarea unor mini-drone. Activitatea s-a finalizat cu o competiție prietenească între echipe, care trebuiau să demostreze funcționalitatea programelor realizate, prin zborul dronelor deasupra traiectoriilor marcate de organizatori.
În fiecare zi câte un echipaj a ocupat locul I, dar toți au avut de câștigat! Cunoștințe din domeniul STEAM, experiență, prieteni noi și amintiri pentru întreaga viață. Momentul înmânării certificatelor Erasmus de către inspectorul general al Valenciei a fost unul de încununare a eforturilor depuse de fiecare participant la acest proiect.
În toată perioada mobilității, prima parte a zilelor a fost destinată activităților proiectului, dar în fiecare după-masă elevii au avut prilejul de a vizita principalele puncte de atracție ale Valenciei: Bioparcul, centrul istoric, Orașul științelor și artelor, Oceanograful, parcurile și plaja orașului, încărcându-se de amintiri frumoase și experiențe de neuitat. Nu a lipsit nici faimoasa paella valenciană și nici cântecele, dansul și veselia specifică unei adevărate fiesta, o sărbătoare a prieteniei.
A fost foarte greu momentul despărțirii, pentru că în cei doi ani am fost nu doar o echipă de proiect, ci o adevărată familie unită prin recunoașterea unor valori europene reale: prietenie, comunicare, șanse egale pentru toți copiii Europei, implicarea în studiul științelor a tuturor elevilor, în special a fetelor, competențe comune în ariile studiate în proiect.
Director adjunct, prof. Gombasi Gabriela
Coordonator proiect, prof.Suciu Mihaela