Elena Lasconi, fosta realizatoare PRO TV și actualmente primarul USR PLUS al orașului Câmpulung Muscel care după câștigarea primăriei a descoperit adevaratele probleme din sistem, din interiorul primăriei dar totuși a promis că nu va ceda și va face „să se vorbească despre Câmpulung așa cum se vorbește acum despre Oradea, despre Ciugud, despre un oraș cochet din Europa. O să fie ceva extraordinar. Îmi doresc să fiu un exemplu pentru oamenii de bună credință, cinstiți, să intre în politică și să facă lucruri bune pentru România”, după cum tocmai primarul USR PLUS, Elena Lasconi declară presei centrale.
Problemele din interior
Primăria din Câmpulung Muscel are un buget de 20 milioane de euro din care 14 milioane se duc pe salarii, deci rămân practic 6 milioane de euro care trebuie folosiți pentru funcționare pentru că despre dezvoltare nici nu poate fi vorba.
Soluția
Singura soluție găsită de primarul Elena Lasconi pentru a dezvolta orașul a cărui primar este, sunt fondurile europene.
Ușor de zis greu de făcut dar nu imposibil
Astfel, Elena Lasconi a interprins o serie de întâlniri cu primari din țară care au reușit să schimbe fața orașelor pe care le cârmuiesc prin fondurile europene atrase. Așa se face că primarul din Câmpulung Muscel a avut mai multe întrevederi cu Ilie Bolojan pentru a încerca a afla câteva secrete din administrația locală. Oradea fiind cunoscută la nivel național pentru schimbarile la care a fost supusă după accesarea fondurilor europene.
Turda un alt oraș dat exemplu la nivel național, fapt pentru care, Elena Lasconi a interprins o întâlnire cu primarul Cristian Matei pentru a-i cere sprijinul și experiență din administrație și accesarea de fonduri europene.
Elena Lasconi: „Turda este orașul cu cei mai mulți bani europeni atrași, raportat la numărul de locuitori.
De ce e dată Turda exemplu în România la atragerea fondurilor europene?
Turda a devenit campionul municipiilor românești care nu sunt reședință de județ la capitolul atragerea fondurilor europene. Comunitatea locală a câștigat 12 proiecte mari, dintre care cel mai important este Planul de Mobilitate Urbană.
Valoarea contractelor cu finanțare europeană aflate în curs de realizare la Turda se apropie de o jumătate de miliard de lei, adică aproximativ 100 de milioane de euro la care se adaugă și fondurile europene accesate de CAA de peste 300 milioane de euro. Pe lângă cele 12 contracte mari de finanțare semnate, Turda mai are 4 proiecte admise la finanțare și 3 proiecte aflate în faza de evaluare. Deci în total sunt 19 proiecte europene la Turda.
Cu bani europeni se vor moderniza două obiective turistice importante ale orașului: Castrul Roman și Parcul unde se află mormântul lui Mihai Viteazul. Ambele obiective vor fi complet modernizate cu bani europeni, acestea urmând să devină alte două branduri importante ale orașului, alături de Salina Turda.
Tot prin finanțare europeană, centrul istoric al municipiului Turda va fi complet modernizat, se va construi o autobază unde va funcționa noua companie de transport public și se va construi o parcare de tip Park & Ride la marginea orașului.
Municipalitatea a obținut fonduri europene și pentru decontaminarea zonei poluate – depozit deșeuri periculoase UTC, numită Poșta Rât, urmând ca acea zonă de 10ha să fie transformată într-un parc public de mari dimensiuni.
Celelalte proiecte finanțate de Uniunea Europeană ale municipiului Turda mai prevăd modernizarea infrastructurii, modernizarea Teatrului Aureliu Manea, modernizarea unei clădiri vechi din centrul orașului, a creșelor și a grădinițelor, proiecte sociale precum și cel cu școala mobilă ș.a.
În contextul tuturor finanțărilor obținute, reprezentanții municipiului Turda prevăd o creștere semnificativă a numărului de turiști și o dezvoltare masivă a orașului în perioada următoare. Turda este vizitată anual de peste 700.000 de turiști din întreaga lume, în special pentru Salină.
Turda a devenit primul oraș din Romania care are transport în comun exclusiv electrice. Cu o flotă de 20 de autobuze electrice, administrația turdeană a reușit o premieră în România în transportul public.