Educație: Un an școlar cu multe provocări
Luni, 11 septembrie, s-a dat startul anului de învățământ preșcolar și preuniversitar 2023-2024. Festivitățile tradiționale organizate cu acest s-au desfășurat și în cele 35 de grădinițe, școli și licee din Turda (24), respectiv din Câmpia Turzii (11).
La Școala gimnazială Andrei Șaguna, din Turda, festivitatea de început de an școlar s-a desfășurat într-o atmosferă relaxată, stare determinată de lipsa discursurilor ”oficiale”. Preotul ortodox Marius Cocan, a îndemnat asistența, alcătuită din elevi, părinți și profesori, să contribuie, fiecare în concordanță cu rolul său în procesul educativ și de învățare, la ”desțelenirea ogorului înțesat de buruienile lipsei de educație și de pietrele neștiinței” pentru a contribui la formarea unor cetățeni utili țării, familiei și societății.
Directorul școlii Andrei Șaguna, prof. dr. Olga Elena Morar, s-a mărginit să îi avertizeze pe actorii procesului educativ despre faptul că luni, 11 septembrie, a început un an de învățământ plin de provocări, determinate de numeroasele modificări operate de către guvernanți în Legea Educației.
În ceea ce privește numărul preșcolarilor și al elevilor înscriși în anul de învățământ 2023-2024 la grădinițele, școlile gimnaziale și liceele din Turda și din Câmpia Turzii, deși Inspectoratul Școlar Județean Cluj sufocă personalul didactic din instituțiile de învățământ preuniversitar clujene cu o avalanșă de sarcini de tip birocratic, pe site-ul ISJ nu există o astfel de statistică.