<
Economic

Pagina de business realizată de Florin Cuc, CEO Arhivatorul. Ce înseamnă Organizarea Sistemică a unei companii

Când vorbim de zona anteprenorială ne referim la motorul din societate care generează locuri de muncă, care aduce plus valoare și inovație.

O rubrică despre antreprenoriat, despre provocări, despre educație antreprenorială, despre vânzări, despre prețuri, despre avantajele și dezavantajele antreprenoriatului, despre implicarea angajaților în firmele în care muncesc, despre tot mediul anteprenorial.

Prin această serie de reportaje ne propunem să le oferim antreprenorilor români informații care să îi ajute să își dezvolte afacerile și să găsească soluții la provocările cu care se confruntă.

De aceea, dacă există întrebări legate de afaceri, organizarea companiei, soluții pentru rezolvarea unor probleme etc., puteți să ne scrieți pe adresa de mail redactie@ziarul21.ro, iar specialistul nostru în business vă va răspunde întrebărilor.

Am ajuns la cea de-a treia ediție a rubricii “Pagina de business”, unde partenerul Ziarului 21, CEO Arhivatorul, Florin Cuc, ne explică ce înseamnă „P” PROCESE, mai exact despre organizarea sistemică a unei companii

Rep.: Despre ce vorbim azi, în ediția cu nr. 3 a rubricii „Pagina de bussnies”?

Florin Cuc: Azi vom discuta despre al doilea element al sistemului OPAC și anume despre „P”- Procese, mai exact despre Organizarea Sistemică a unei companii.

Rep.: Ce este Organizarea Sistemică a unei companii?

Florin Cuc: Reprezintă trecerea de la o organizare empirică, haotică, unde, în fiecare zi, avem activitate la o organizare controlată care are la bază obiective și rezultate.

Aici vă dau un exemplu real. Îți construiește o casă și vrei sa iți pui termopane. Primul lucru, suni la producătorul de termopane din oraș. Vin foarte repede, sunt foarte promți. Ne fac calculul, ne înțelegem la preț, ne cer și un avans. Ne spun că în 15 zile este gata comanda. Cu scuzele de rigoare (că i-a întârziat materia primă, că s-a îmbolnăvit un angajat) amână livrarea termopanelor cu încă 5 zile. Și așa mai departe. Te tot amână pe diferite motive. Și uite așa, ajungi la un termen de livrare destul de mare. Renegociezi plata serviciilor și al produselor, banii sunt la tine, munca la el. Îi plătești mai puțin, el face un profit mai mic. Totul din cauza activității haotice, empirice.

Dacă există o activitate organizată,  sistemică este mult mai simplu:

-introduci comanda în sistem (se poate și excel, pentru o evidență clară)

-blochezi stocul,

-teremen final de realizare

-prelucrezi comenzile în ordinea primirii

-livrezi comenzile la timp

Aș vrea să dau câteva exemple de sisteme:

  1. Sisteme informatice: CONTABILITATE, CRM, ERP, DMS, WMS
  2. Sistem de management al calității ISO 9001- are ca scop menținerea standardelor de calitate
  3. Sistem de management al activităților despre care vom discuta astăzi.

Practic sistemul în esență este un ansamblu de elemente profesionale, logice, și algoritmice care reglementează realizarea practică a unei activități.

Vă prezint o schemă:

SISTEM

ACTIVITATEA

PROCESUL

ETAPE

MECANISM

METODA

LIVRABILUL

Ca să  mergem mai departe, vom lua ca exemplu activitatea de VÂNZĂRI.

ACTIVITATEA– reprezintă direcția strategică în care ne canalizăm eforturile și resursele pentru a ne atinge obiectivele. Ca exemplu: activitatea de vânzare, producția, promovarea, logistica, contabilitatea etc.

PROCESUL– etape algoritmice care permit realizarea practică a activității.

Procesul de vânzare sau procesul de producție sau procesul actelor contabile.

ETAPELE–  pași algoritmici care ajută la  realizarea unui proces

Pentru procesul de vânzare etapele pot fi:

1.​Contactarea/abordarea clientului

2.​Întâlnirea cu clientul

3.​Ofertarea

4.​Negocierea

5.​Încheierea contractului

6.​Folowup

MECANISMUL– este acțiunea de tragere în bandă a angajatului (angajatul trebuie să facă ceea ce trebuie să facă nu ceea ce gândește el să facă)

METODA – modalitatea practică prin care mecanismul este dus la bun sfârșit

LIVRABILUL– orice suport informațional care transferă o informație de la un furnizor la altul.

Îmi doresc să închei cu o idee extrem de importantă. Cred că este esențial pentru o companie să implementeze un astfel de sistem pentru că o va ajuta să obțină:

– vânzarea care și-o dorește

– aprovizionarea la timp

– livrarea la timp

și să evite:

– la finalul lunii, agentul de vânzări dă din umeri și spune că el a făcut tot ce a putut însă atât a ieșit

– penalitățile de întârziere din cauza nelivrării la timp.

Rep: Despre ce discutăm data viitoare? 

 Florin Cuc: Data viitoare vom vorbi despre persoanele care implementează aceste sisteme și anume: Angajații. Vom discuta cum îi recrutăm, cum îi dezvoltăm și cum îi promovăm în companie.

 

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS