Despre Paul Siserman nu prea ai ce să mai spui. Toată țara îl cunoaște, este un Chef de succes, inventiv, consecvent, implicat și pasionat în tot ceea ce interprinde. De ceva timp și-a lansat un concept de mancare asiatică – RoninSushi – devenit brand local între timp, iar acum își duce visul mai departe adăugând preparate din bucătăria mediteraneană și americană, toate într-un nou concept Ronin Flvaors.
În plus de asta, Paul Siserman vrea să își serbeze ziua de naștere într-un mare stil, cu mâncăruri braziliene, show muzical, prezentări de modă și expoziții de fotografie, toate într-o locație de senzație a Clujului. Ceea ce nu a spus în acest interviu dar a declarat ulterior este că participarea la petrecere lui se face pe bază de bilet (160 lei) iar banii vor merge într-o direcție caritabilă: „Toți banii strânși din bilete vor fi donați sub forma de bunuri unei famili monoparentale, în care cele trei fetițe suferă de epilepsie iar mama de disfuncții mintale”.
Am avut cu Paul Siserman o discuție despre activitatea sa, planuri de viitor, conceptul Ronin Sushi devenit brand local și alte lucruri interesante despre activitatea filantropică intensă și ascunsă de ochii publicului.
Paul Siserman: Nu e un interviu, mai degraba o întâlnire unde putem să povestim și ne aducem aminte de niște clipe frumoase, pentru că noi am avut și evenimente organizate împreună. M-am mutat la casa nouă pentru că vechii proprietari, unde am avut vechiul sediu, nu au prea înțeles cum e treaba cu ajutatul reciproc, pentru că până la urmă trebuie să fie o situație win-win în orice bussnies. Unul dintre ei mi-a triplat chiria și celălalt, deși un an nu am pus piciorul în locație (școala de bucătari) pentru că nu se putea din punct de vedere legal și nici din punct de vedere al personalului, pe principiul ca Horeca era închisă, mi-a zis ca nu își permite să piardă atât. Așadar, am gasit spațiul acesta unde le-am comasat pe toate. Am adus Ronin Sushi, am adus școala de bucătari, e și spațiu de așa natură încât ne permite să facem ambele activități. Suntem într-o zonă mai centrală… teoretic suntem mai bine. Fiind mai aproape de firmele de livratori am crezut că ne ajută, însă nu a fost chiar așa. Ceea ce ne-a ajutat foarte tare e spațiul pe care l-am gândit eu și din prisma experienței pe care o am în deschiderea de noi restaurante și mi-a ajutat Dumnezeu… și am deschis câteva restaurante până acum. Colaborez în continuare cu restaurantele pe care le-am deschis în Spania, Italia, Ucraina, pe cele din țară etc.
Rep.: Cum au primit clujenii acest concept, Ronin Sushi?
Paul Siserman: Am încercat să ne remarcăm prin calitate. Bănuiesc că marea majoritate din operatori din Food din Cluj, mai ales cei care sunt pe zona asiatică, cam toți vor să se remarce prin calitate. Nu la toți le iasă, probabil din faptul că au dorit să fie comerciali, să reușească, să iasă din amalgamul ăsta de situații penibile în care ne-au pus firmele de curierat și aplicațiile mobile. Și-au dat mulți seama că pe noi nu ne ajută cu absolut nimic ci mai tare ne încurcă. Daca la început ți se pare că îți aduc clienți, când îți faci food control și tragi line realizezi că de fapt lucrezi pentru ei… la propriu. Unele dintre aplicații practică niște comisioane care ajung la 40% plus tva din vânzare, nu din câștig. Dacă ne uităm la ceea ce înseamnă sushi realizăm că adaosul comercial pe care noi putem să îl practicăm, ca să fim vandabili, este de maxim 100%. Când vorbesc de acest adaos vorbesc de prețul de intrare a materiei prime. Din adaosul comercial trebuie să ne plătim angajații, taxe la stat, chirie, curent, gaz, apă să nu mai punem tot ceea ce înseamnă „return of investment”. Bucătăria asiatică rece este o bucătărie de nișă, încă oamenii nu sunt foarte atrași de tot ceea ce înseamnă pește crud sau alte produse. Încă consumatorul român nu este obișnuit să mănânce puțini și de calitate. Mulți se dau consumatori de sushi dar își cumpără din marketuri tot felul de preparate care, daca ar citi ceea ce scrie pe ambalaj, ar observa că conțin guma de xantan- lipici pentru a ține orezul întreg. Dacă tu ai termen de garanție la sushi de 6 zile cu pește crud, vă dați seama cam ce calitate se mănâncă.
Rep.: Ce proiect nou ai?
Paul Siserman: Am hotărât ca încă din septembrie să ne modificăm sigla, adica din RoninSushi să devenim Ronin Flvaors și implict și pe parte de produse să ne extindem. Vom rămâne și în partea asiatică dar vom merge și pe partea de mâncare caldă, bucătărie mediteraneană, salate/paste, și vom trece si pe ceea ce aduce „american gastronomy”- tot ceea ce înseamnă grill, burgeri, coaste, pulledpork, pulledbeef, etc. Noi în afară de câteva postări pe facebook nu ne-am prea făcut reclamă, ci am preferat să o facem prin viu grai, adică ai mâncat, ți-a plăcut și ai spus mai departe.
Rep.: Ce surprize ai pentru clienți?
Paul Siserman: Din 15 iulie- octombrie avem o tombolă foarte faină. Toți cei care vor comanda pe un singur bon peste 250 de lei, intră automat într-un concurs și pot câștiga, prin extragere, următoarele premii: locul 4- o să fie un platou de 150 de lei cu sushi, locul 3- un platou de 300 lei, locul 2- un cuțit de 300 euro și locul 1- o cină de 4 persoane gătită la câștigător acasă de mine și echipa mea. Trebuie să arătăm clienților că ne pasă de ei și din acest motiv vrem să îi fidelizăm.
Rep.: Știm ca este ziua de naștere în curând. Ce planuri ai?
Paul Siserman: De ziua mea, vreau să fac un mega party la o locație foarte tare din Cluj unde să aduc un dj, saxofon, muzica de petrecere- pe cei mai buni din domeniile lor. De asemenea, vor fi prezentări de modă, expoziții de fotografii artistice, bufet fine dining, mâncare tipic braziliană, parte de desert etc. Sper să se distreze toată lumea. Promit că la final o să fie și o surpriză.
Așadar, o discuție liberă și sinceră cu Chef Paul Siserman, un om de milioane, implicat în societatea în care trăiește și își desfășoară activitățile.