Vineri, 22 noiembrie, în cadrul şedinței de îndată a Consiliului Local Turda, a fost votat Proiectul de Hotărâre privind aprobarea modalităţii de delegare a serviciului de transport public local de călători prin curse regulate pe raza administrativ teritorială a municipiului Turda în perioada 16 decembrie 2019 – 16 decembrie 2024, a documentaţiei în vederea atribuirii şi atribuirea prestării serviciului.
Contractul cu STP Alba Iulia expiră la data de 15 decembrie 2019, iar începând cu data de 16 decembrie serviciul de transport public local va fi asigurat de noua sociatate Tranport Urban Public.
În cadrul acestei ședințe a fost aprobat și proiectul de hotărâre privind desemnarea mandatarului Societatii Transport Urban Public SRL. “Se desemnează, in calitate de administrator care indeplineste si funcția de director al S.C Transport Urban Public S.R.L. domnul Popescu Alin“, este precizat în proiectul de hotărâre. Primarul Municipiului Turda Cristian Octavian a declarat “trebuie să ştiți că toată activitatea unui transportator public turdean, unui operator public urban, este reglementată de anumite legi şi este supervizată de Consiliul Concurenței din România. Am intervenit pentru că aceste proiecte sunt foarte urgente, transportul trebuie să înceapă în data de 16 decembrie, 15 decembrie este ultima zi în care mai operează STP Alba Iulia şi nu puteam să intrăm cu aceste proiecte de hotărâre până nu primeam avizul consilului concurenței. Consiliul Concureței a trimis avizele alaltăieri în jurul orei 15:30, imediat am reuşit să pregătim aceste proiecte de hotărâre pe care vi le supunem astăzi atenției, urmează niste etape foarte rapide, de luni urmează înmatricularea acestor maşini, predarea acestora, sunt nişte etape care trebuie urgentate, altfel am fi lăsat aceste etape de hotărâri pentru şedința ordinară. Dar odată ce avem avizul CC, nu mai aven nici o problemă, a fost super studiată în ultimii trei ani de zile, problema transportului local urban de la Turda, iar acum avem certitudinea că ceea ce facem facem bine ținând cont că suntem primii operatori cu autobuse electrice din România. În acest an, defapt acum spre sfârştul acestei luni au primit şi cei din Cluj autobuze pe plan de mobiliitate urbană pe fonduri europene, ei având până acum autobuze electrice pe fonduri norvegeiene sau elvețiene. Find primii practic suntem pionerii acestui tip de transport urban în România şi trebuie să fim asigurați de forurile competente care supervizează această activitate”.
După cum ştie toată lumea, planul de Mobilitate Urbană este un complex de proiecte; unul dintre ele este achiziția de autobuze. A durat mai mult această achiziție de autobuze, simultan cu planul de mobilitate, datorită birocrației care există în accesarea fondurilor europene. La achiziția de autobuze era şi o condiție ca această achiziție de autobuze pe fonduri europene să fie neapărat notificată în jurnalul Uniunii Europene, lucru care s-a înfăptuit şi în acest moment.
Ca populația să înțeleagă foarte exact cum se derulează acest Plan de Mobilitate Urbană, pe lânga acest proiect subsecvent de achiziție de autobuze, mai avem un program subsecvent de asfaltări de străzi, respectiv de acele artere de circulație, desigur noi acete lucruri le-am mai publicat, dar le repet ca să se înțeleagă. Acele artere de circulație care pe unde vor circula autobuzele electrice.