<
Actualitate

Despre proiectele europene și lucrări, despre disconfort și reușite cu Dorin Lojigan, primarul municipiului Câmpia Turzii

Ziarul 21 l-a intervievat pe edilul municipiului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan, cu privire la proiectele implementate și care vor fi implementate în municipiul Câmpia Turzii. 40 de milioane de euro atrase de administrația Lojigan în acești 4 ani de mandat. Mai jos, un interviu de milioane, (40 milioane) cu Dorin Nicolae Lojigan, primarul municipiului Câmpia Turzii.

Adrian Soporan: Bună dimineața domnule primar! Vă mulțumim foarte mult pentru că ați acceptat scurtul nostru interviu. Plănuim să nu fie foarte, foarte lung pentru că știm că aveți o agendă foarte plină. Vrem să vă întrebăm care este stadiul tuturor proiectelor care sunt implementate sau care sunt în curs de implementare în Câmpia Turzii.

 Dorin Nicolae Lojigan: Bună ziua! În momentul acesta putem spune că suntem unul dintre puținele municipii cu 100% proiecte finanțate, asta nu înseamnă că dintr-un proiect depus avem un proiect finanțat, asta înseamnă toate cele 9 proiecte depuse de către noi spre finanțare sunt semnate. Ca să fie pe înțelesul tuturor, avem obținuți banii necesari derulării acestor proiecte. Iată, acum, după 4 ani de mandat putem vorbi despre un vis împlinit, pentru că este foarte greu să obții sau să aduci, și nu cred că mai existat un primar până acum în Câmpia Turzii care se aducă 40 de milioane de euro, bani care, repet, sunt obținuți, semnați, deci avem finanțarea. Mai mult decât atât am început și lucrările pe aceste proiecte, deci se lucrează intens.

Avem un proiect care este și finalizat și mă refer aici la proiectul de Wi-fi gratuit în municipiul Câmpia Turzii, un proiect câștigat de la Uniunea Europeană. De asemenea lucrăm intens la Liceul Teoretic Pavel Dan, un proiect de aproximativ 500.000 de euro și suntem undeva în jur de 70% stadiul fizic de executare a lucrărilor. La Colegiul Tehnic Victor Ungureanu, deja am ajuns pe la 40% stadiul fizic al lucrărilor. Aici vorbim de un proiect având o valoare de aproximativ trei milioane de euro. Poate o să putem vorbi în martie 2021 despre cea mai modernă și mai frumoasă școală pe care municipiul Câmpia Turzii o are, pentru că valoarea ei fiind atât de mare, ne permite să facem extrem de multe lucrări și m-aș referi aici doar la un singur aspect extrem de important. Până acum, în lunile de iarnă, plăteam în jur de 900 de milioane de lei pe luna gaz, deci vom avea niște reduceri fantastice la agentul termic. Am început să schimbăm tot ce înseamnă acoperiș, șarpante, de asemenea tot ceea ce înseamnă geamuri termopan, uși termopan. Se lucrează deja intens la hidroizolația liceului, așa că eu zic că în acest moment lucrările decurg foarte, foarte bine. De asemenea suntem într-o stare destul de avansată cu Planul de Mobilitate Urbană, acel proiect de 10 milioane de euro.

Este vorba despre un proiect care este de cea mai mare valoare în acest exercițiu financiar pentru municipiul CâmpiaTurzii și anume de 10 milioane de euro și care presupune asfaltări de străzi, trotuare, piste de biciclete, stații de buy-sharing, o flotă de șapte autobuze hibrid diesel-electrice, autobuze care vor asigura prin cele patru trasee gândite de către noi, prin societatea noastră de transport pe care am înființat-o anul trecut, inclusiv Zona Industrială, cu excepția cartierului Insulă, care nu va fi legat la această rută în interiorul cartierului, pentru că străduțele sunt foarte înguste și autobuzele nu pot vira. În rest toate cartierele orașului sunt legate pe acest proiect. Avem deja proiectul tehnic, avem documentația pentru emiterea autorizației de construcție, este la comisia de recepție a acesteia. Eu estimez că în maxim două săptămâni emitem autorizația de construcție de așa manieră încât constructorul care este deja adjudecat să poată să înceapă lucrările.

Rep.: Cu ce străzi o să începeți?

Dorin Nicolae Lojigan: Eu îmi doresc foarte mult să începem cu străzile Republicii și Aurel Vlaicu pentru că sunt două străzi importante pentru municipiul nostru și care fac legăturile pe extremitățile cartierului Blocuri și străzile pe care se defluiază din cartierul Blocuri. Am mai zis că aceste două străzi vor fi străzi cu sens unic, ambele vor avea piste de biciclete. Strada Republicii va fi intrare în cartier și Aurel Vlaicu va fi ieșire din cartier. Gheorghe Barițiu va rămâne stradă cu dublu sens, cu oprirea interzisă a mașinilor, cu excepția riveranilor. Dorința noastră este de a face sensuri unice în cartierul Blocuri de așa manieră încât să asigurăm legăturile între Gheorghe Barițiu și Republicii, respectiv Gheorghe Barițiu și Aurel Vlaicu.

Rep.: Întrebam acest aspect referitor la planul de mobilitate urbană, pentru că lumea cere, lumea știe de acest proiect. Omul așteaptă să vadă strada asaltată și strada modernizată într-un final.

 Dorin Nicolae Lojigan: Omul așteaptă, pentru că în acest moment omul este afectat de lucrările pe care Compania de Apă prin proiectul de schimbare conducte apă și canal, (alți aproximativ 40 de milioane de euro care au venit către Câmpia Turzii) însă trebuie să înțelegem că lucrările trebuie făcute într-o anumită direcție, pe un anumit grafic care este stabilit de către executant împreună cu consultantul lucrării. Inclusiv asfaltările pe care le facem noi sau firmele care schimbă conductele de apa și canal le fac într-un anumit grafic și înțeleg că se creează un anumit disconfort dar lumea trebuie să înțeleagă, și cred că chiar dumneavoastră ați publicat la moment dat un articol, cu poze, de cum arată conductele din care noi bem apă, din care noi ne spălăm, folosim la duș, folosim la mâncare și așa mai departe. Sunt conducte care au peste 60-70 de ani în stadiul de degradare, evident sunt uzate, uzate fizic și care necesită obligatoriu înlocuirea lor. Gândiți-vă că încă în acest moment mai avem în Câmpia Turzii, din păcate, conducte care sunt din azbest și care acum se înlocuiesc. Am eu o vorbă: „dacă  vrei să mănânci pe păpăraie, trebuie să spargi ouăle.”

Rep.: Apropo de disconfort, știu că a fost o doză de disconfort și vuiet în mediul online referitor la sensul giratoriu și la pasaj. Ei bine, acum e liniște…

Dorin Nicolae Lojigan: Da, pentru că ce am observat, cei mai mulți comentatori sau hateri, de fapt nici măcar nu erau din Câmpia Turzii sau majoritate erau fie din comunele arondate municipiul nostru, fie din Turda sau Cluj care treceau prin Câmpia Turzii. Lumea din Câmpia Turzii în general a înțeles faptul că această lucrare este extrem de benefică pentru noi și vreau să spun că la momentul la care am preluat funcția de primar aceasta a fost una dintre nevoile urgente pe care le-am sesizat că trebuie să fie rezolvate. Dacă vă aduceti aminte, la orice ploaie sub pasaj, se aduna apa, am avut apă și până la o jumătate de metru. Toate lucrurile nu au presupus doar să faci acel sens giratoriu sau să asfaltezi pasajul pentru că mai mulți factori au concurat ca acum să se poată circula în condiții normale în pasaj.

Acolo era o pompă atât de mică, cum alții au în fântână pentru a-și trage apa, care asigura tot pasajul cu niște țevi de absorbție, respectiv de evacuare de ø32, ceea ce era aberant, dar de-a lungul timpului, nici un primar n-a avut curajul să se lege de pasaj pentru că da, creează disconfort astfel de lucrări care se fac pe un drum european. Și atunci, toată lumea, din cauza fricii, să nu piardă voturi, au ales să o tot întindă de la an la an. Este o lucrare pe care mi-am asumat-o, am schimbat acele pompe, am pus niște pompe care sunt controlate de pe internet de către cei de la Compania de Apă le-am făcut proiectul prin compania de apă și în colaborare cu ei, ei sunt partenerii noștri în acest proiect, am reușit să schimbăm pompele, să le punem de mare capacitate, am schimbat tot ceea ce înseamnă conducte de absorbție respectiv de evacuare la conducte de ø 110, după aceea un alt element care a rezolvat problema a fost drenarea și decolmatarea Pârâului Racoșa. Dacă în pârâul Racoșa era apă și era peste nivelul pompelor din pasaj, automat, pe principiul vaselor comunicante, apa mergea direct în pasaj și atunci am reușit să rezolvăm și acea problemă. Cred că suntem prima administrație care a reușit decolmatarea Racoșei de la intrare până la ieșire din oraș până la nivelul de piatră de granit cu care a fost făcută Racoșa în anii 70. De asemenea suntem primii care am avut curajul să ne apucăm de reabilitarea pasajului. În urmă cu un an de zile, dacă vă aduceți aminte sau doi ani de zile, toată lumea comentat că s-a asfaltat cu punga și am apărut pe toate posturile de televiziune. Nu toată lumea are cunoștințe tehnice neapărat și nu toată lumea știe că asfaltarea cu punga este un procedeu absolut tehnic și corect. Dacă vreți, nu știu, să vă asfaltați în curte un trotuar puteți merge la depozite de materiale de construcții și o să vă găsiți asfalt la găleată. Era o soluție de avarie pe care am folosit-o în acea iarnă, dar acum am reușit să asfaltăm pasajul în două zile, după ce în prealabil l-am reabilitat cu o soluție impermeabilă care să nu permită scurgeri de apă și în două zile am reușit să asfaltăm pasajul. Am frezat noaptea și am asfaltat ziua. Pentru că am văzut și eu pe rețele de socializare, de ce era lumea revoltată că: „de ce nu asfaltăm noaptea?”. Am dat o declarație în acest sens pentru că firma care livrează asfaltul și care a câștigat licitația pe SEAP, pentru că nu se lucrează decât pe Serviciul  Electronice de Achiziții Publice, nu livrează asfalt noaptea. De altfel, nici o firmă din județul Cluj nu livrează asfalt noaptea și dacă faceți o minimă verificare, nimeni din județul Cluj nu face așa ceva. Nu putem să aducem asfalt din București la Câmpia Turzii că până ajunge aici e rece și nu mai avem ce face cu el.

Sunt chestiuni tehnice pe care ar trebui să le înțeleagă până la urmă oricine. La fel am lucrat și la sens. Cât s-a putut, am lucrat noaptea doar asfaltare am făcut-o ziua. Și aici au fost discuții pentru că lumea nu a avut răbdare să vadă că un sens giratoriu de fapt o compunere din două inele: inelul interior, cel mic care de fapt acela reprezintă sensul giratoriu și inelul exterior. Între cele două inele vine pus pavaj și după aceea asfaltat la nivel. Normal că la momentul la care s-a pus bordura la inelul exterior bordura fiind de 20 de cm, era o diferență mare, dar după asfaltare și acum nu mai sunt probleme. Ați văzut că am făcut și eu o postare în care am rugat un transportator din Câmpia să se învârtă cu tirul prin sens, deși, să ne aducem aminte,  în aceea intersecție nimeni nu se învârtea în sens și toată lumea vira fie stânga, fie dreapta. Am făcut și acest lucru să se întoarcă cu tirul. Se poate demonstra că sensul este corect făcut. Acest sens, vreau să vă spun, că nu s-a trezit Lojigan să se ducă cu creta pe trotuar să facă un cerc și să zică ”domnule, aici puneți voi sensul că așa vreau eu! Este un sens proiectat de către niște proiectanți specializați în drumuri și avizat de către toate instituțiile care au fost implicare în acest domeniu, dar, cel mai important aviz este cel de la CNADR , de la CNAIR și cel de la poliția rutieră.

Rep.: Am înțeles, ne-ați lămurit și cu partea asta cu sensul giratoriu. Oricum, lumea trebuie să înțeleagă cum ați pus și dumneavoastră, sunt două inele deci pe partea de pavaj oamenii pot circula.

 Dorin Nicolae Lojigan: Da, fără nici o problemă, este pavaj de trafic greu. Noi astăzi, la acest moment, se fac trasajele rutiere, pentru că toată lumea zice: ”De ce nu ați trasat?”. Pentru că trebuie trasată după opt zile de la turnarea asfaltului, pentru că există niște reguli de macerare a asfaltului, de uscare a lui, de la ieșirea uleiurilor din el ș.a.m.d.

Nu mă pricep eu foarte mult pentru a vă explica tehnic, dar știu că este un termen de opt zile de la turnarea stratului de asfalt și până la momentul la care se poate marca. Acum se marchează și vreau să spun că noi am avut o discuție prealabilă cu cei de la Lidl. De exemplu: pentru că toată lumea se întreabă pe unde să intre, pe unde se iese, intrarea va fi doar pe două benzi, la intrarea cunoscută de toată lumea la Lidl și ieșirea va fi făcută la ieșirea dinspre cartierul Lut a celor de la  magazinul Lidl. Nici asta nu am hotărât-o noi, ci am făcut-o după discuții prealabile cu ei, pentru că am avut acceptul și avizul prealabil de a asigura intrarea respectiv ieșirea în asemenea modalitate.

Acum nu mai vorbește nimeni de sens, atunci se vorbea foarte mult. Și din păcate multă lume a uitat cât timp stăteau la ieșirea de la Lidl dar eu zic că lumea care vrea să priceapă, pricepe și a înțeles care este necesitatea acestui sens. Încă două chestii vreau să vă mai spun, dacă tot am deschis discuția, sensul ca atare, nu a durat mai mult de o săptămână jumate să-l facem, hai să zicem două săptămâni. Ce a durat foarte mult acolo au fost lucrările din subteran făcute de către constructorul angajat de Compania de Apă. Să vă gândiți că a fost nevoie să aducem o macara de 250 de tone, sunt vreo patru în toată țara, ca să să băgăm în pământ în niște cămine de 22 de tone care se ne asigure de așa manieră încât în momentul în care se va lua apa în cartierul Sâncrai să nu fim obligați să închidem tot orașul, să sufere cei de pe Șarât. Da, putem închide apa în oraș pe diferite cartiere. Același lucru îl vom face și la sensul de la biserica Adormirea Maicii Domnului, cum mergi spre Viișoara dar și acolo așteptăm ca cei de la Compania de Apă să treacă cu lucrările de sensul giratoriu ca să putem să ne apucăm de acel sens. Același lucru se va întâmplă și în față la Pavel Dan.

Rep.: Ce se întâmplă cu părculețul din Sâncrai și, completez întrebarea, ce se întâmplă cu skate-parcul din Berc?

 Dorin Nicolae Lojigan: La părculețul de Sâncrai se lucrează intens, astăzi se toarnă stratul de asfalt acolo pe aleea care va fi pentru skateri și role și așa mai departe. Nu am crezut că sunt atâția iubitori de skate, role și trotinete în Câmpia Turzii, ca să fac legătura cu celălalt proiect, deci eu estimez că la început de septembrie vom face inaugurarea acelui părculeț și o să vă pot garanta că o să placă tuturor. În ceea ce privește skate-ul, acolo este o finanțare europeană pornită de noi pe bani de la bugetul local. Am reușit să obținem finanțare de 5 milioane de euro și pentru proiectul skate-ul și Complexul de Servicii Sociale, care îl vom face lângă bazinul de înot din spate de la ștrandul Broscuța, skate-ul tot așa, eu estimez undeva la 15- 20 septembrie să fie finalizată lucrarea, din discuția pe care am avut-o ieri cu constructorul. Chiar ieri am povestit cu el că am fost acolo să văd stadiul lucrărilor. Îmi zicea: ”nu am crezut că sunt atâția copii iubitori de skate”. Dacă mergeți acum mai sunt 20-30 de copii care așteaptă, ”domnul primar, domnu primar, când dați drumul la circuit?”. Nu am crezut că sunt atâția iubitori, chiar atât de mulți iubitor de role, de trotinete, de skate și așa mai departe.

Rep.: Să ne spuneți, vă rugăm, că ați adus aminte de bazinul de înot. Cum stăm acolo cu documentele?

 Dorin Nicolae Lojigan: Bazinul de Înot este într-o procedură de contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, CNSC, care va trebui soluționată până pe 20 august, asta înseamnă săptămâna viitoare. Nu știu când are ultimul termen. În funcție de ce se va întâmpla acolo încep lucrările.

Acolo începe partea de proiectare, este undeva de o lună de zile și după încep lucrările. La bazinul de înot vor începe lucrările anul acesta.

Rep.: Să ne mai spuneți de grădinița pe care vreți să o construiți în Parcul Central… 

 Dorin Nicolae Lojigan: Grădinița va fi construită cum cobori de la Salubritate în partea stângă. Nu știu dacă vom începe lucrările anul acesta pentru că suntem în faza de licitații pentru găsirea constructorului, dar în mod cert în primăvară vor începe. Însă pot să vă dau vestea bună, că vom începe, în maxim o săptămână, lucrările la creșa de pe strada Retezatului, unde avem constructorul, avem proiectul tehnic, astăzi cred că voi emite autorizația de construcție.

Rep.: Complexul de Agrement “La Trei Lacuri

Dorin Nicolae Lojigan: Și acolo suntem exact în aceeași situație de licitații. Din cunoștințele mele s-a terminat perioada de depunere a ofertelor, avem un singur licitator, comisia lucrează la analiza ofertei pe care acesta a depus-o, deci vom desemna câștigătorul în câteva zile.

Rep.: Palatul Cultural Ionel Floașiu?

 Dorin Nicolae Lojigan: Palatul Cultural “Ionel Floașiu”, Parcul Central și Teatrul de vară, un proiect extrem de ambițios. Acolo nu vom începe lucrările decât la primăvară pentru că acest proiect l-am semnat și am obținut finanțarea pentru el abia în urmă cu, nu mai rețin, două sau trei săptămâni. Am dat drumul la tot ce înseamnă licitații pentru managementul proiectului, partea de contabilitate și am ce mai pe acolo. Chiar dacă vom stabili câștigătorul licitației în acest an, partea de proiectare acolo durează vreo trei luni de zile, deci eu estimez că doar anul viitor, în primăvară vor începe lucrările.

Rep.: Am observat ultima postare sau printre ultimele postări că ați asfaltat între Oțelarilor și Retezatului…

 Dorin Nicolae Lojigan: Am făcut o analiză cu colegii de la investiții pe tot ceea ce înseamnă zonele între blocuri, unde prea puțin s-a intervenit de a lungul anilor și erau zone unde lumea își parca mașinile sau făceau accesul la locuință și erau zone neamenajate. Am început să ne ocupăm de ele, am finalizat parțial acea lucrare de care vorbiți dumneavoastră, între Retezatului și Oțelarilor, astăzi (n.r. miercuri) se finalizează legătura în strada Oțelarilor. Am turnat, de asemenea, și pe strada Retezatului, aleea de lângă locul de joacă. În zona aceea am modernizat și iluminatul public, am schimbat corpurile de iluminat, am pus corpuri de iluminat noi, pentru că erau niștel corpuri vechi care nu au mai fost reabilitate de zeci de ani și vom continua cu strada Aviatorilor, unde și cei de la Compania de Apă au lucrat între blocuri. Mă refer aici în spate la blocul H de pe strada Plopilor respectiv între blocul de garsoniere și garajele de pe Aviatorilor, pentru că am făcut doar șoseaua pentru a putea fi circulată. Dar vom intra și în partea dintre blocuri, unde vom reamenaja așa cum a fost înainte. O să mai intrăm pe strada Oțelarilor și Strada Gheorghe Barițiu, între biserica părintelui Rațiu și locul de joacă de pe Gheorghe Barițiu, acea legătură. Acolo am mai asfaltat eu în 2014 când eram viceprimar dar doar până la un loc. Acum continuăm și acea bucățică de alee, Oțelarilor nr. 20 cred.

Rep.: Bun. La ultima ședință extraordinară a fost votată propunerea dumneavoastră pentru  asfaltarea parcării din Piața Mihai Viteazu.

 Dorin Nicolae Lojigan: Da, am aprobat PUD-ul, (Planul Urbanistic de Detaliu). Era o cerință obligatorie conform certificatului de urbanism solicitat de către colegii. În baza acestui PUD se modifică proiectul tehnic și indicatorii tehnico-economici. La un moment dat am aprobat în consiliul local un schimb de terenuri pentru o suprafață de 300 de metri pătrați din acea zonă care era o proprietate privată restituită în anii 2000 de către primărie. Am rezolvat acea problemă, am preluat acea bucată de 300 mp la primărie și atunci trebuie modificat proiectul tehnic, să adăugăm în acest PUD, în acest proiect tehnic și cei 300 de metri pătrați pentru că și aceia trebuie amenajați, lucru care a fost făcut deja prin PUD. Miercuri, 12 August, deci de azi într-o săptămână, voi avea toată documentația pregătită voi convoca de urgență o ședință de consiliul local extraordinară, pentru a aproba noii indicatori tehnico-economici de așa manieră încât de la 1 septembrie să ne apucăm de lucru în Piața Mihai Viteazu, în spatele Băncii Transilvania. Aș mai preciza o chestiune, chiar dacă nu e o justificare dar lumea trebuie să înțeleagă acest lucru, văd multe comentarii de genul ”acuma se face că este campania electorală”. Lumea trebuie să înțeleagă că alegerile locale trebuiau să fie în iunie. Deci faptul că noi facem acum, teoretic, facem după alegerle locale. Dar nu aceasta este problema. Când am venit în primărie gradul de intabulare a străzilor, școlilor, grădinițelor, aleilor, parcurilor din Municipiul Câmpia Turzii era aproape de zero. În acest moment ne-am apropiat de 80 % intabulări făcute. Toată operațiunea asta a durat vreo doi ani de zile. După aceea, parte birocratică de depunere a proiectelor, după ce obții finanțarea faci proiectul tehnic, etc. Da, acum se concretizează toate proiectele noastre și mă gândeam că am avut o întâlnire ieri cu câțiva cetățeni din cartierul din Colonia Goldiș, cărora le-am promis la începutul mandatului că le voi vinde locuințele în care stau. Acolo nu am putut să o facem și acesta e cel mai bun exemplu, pentru că terenul pe care se află acele locuințe aparține a rușilor de la Mechel. Am reușit să readucem în patrimoniul municipiului acel teren, da, acum lucrăm la intabularea caselor, ca să le putem vinde, am adus înapoi stadionul, am adus casa de oaspeți și a mai luat 5 hectare de teren, ( fostul laminor 5) cunoscut de vârstnicii noștri, unde acum se lucrează la studiul de fezabilitate pentru alipirea la parcul industrial. Vă spun în premieră că acolo sper și îmi doresc, și port discuții intense cu un investitor care își dorește să facă o investiție de peste 35 de milioane de euro și peste 200 de locuri de noi de muncă la prima pornire a fabricii și dacă ajută Bunul Dumnezeu în această toamnă vor porni lucrările acolo.

Rep.: Bun, încă o întrebare și vă lăsăm. Centura ocolitoare?

 Dorin Nicolae Lojigan: Săptămâna trecută, așa cum am anunțat, am avut o întâlnire cu proiectanții. Tot traseul care vizează Câmpia Turzii este clar stabilit, este bătut în cuie. Ca urmare a unor discuții pe care le-am avut cu primarul Turzii Cristian Matei și cu președintele Consiliului Județean Alin Tișe, am decis să extindem această centură ocolitoare și către municipiul Turda și să integrăm în ea și coborârea și accesul în parcul industrial Tetarom V. Acolo s-au aprobat indicatorii tehnico-economici și o să fie două căi de acces: un acces prin comuna Luna și al doilea acces fiind coborârea de pe autostradă. În acest sens, vineri m-am întâlnit cu domnul primar Cristian Matei și cu arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, pentru a stabili și traseul Turzii. Din discuțiile pe care le-am avut cu arhitecții, și pe Turda deja este aproape definitivat traseul, ei mai trebuie să demareze partea procedurală de pregătire a studiului de fezabilitate, eu sper să încheiem un protocol comun care să îl supunem votului Consiliului Local și să pornim în această manieră de echipă, împreună, pentru a realiza de fapt un beneficiu pentru ambele municipii. Revin iar la sensul giratoriu. Toată lumea era atât de supărată că nu pot tirurile să treacă prin oraș. Nu este visul meu ca primar și cred că nici al dumneavoastră, ca tirurile să treacă prin Câmpia Turzii. Da, sunt de acord, trebuie să treacă tirurile care încarcă și descarcă din municipiul nostru, restul din partea mea să se ducă pe unde vor. Să se ducă pe autostrada Transilvania sau dacă vom finaliza centura ocolitoare, să se ducă pe centura ocolitoare. Nu trebuie noi să le plângem de milă tiriștilor că nu pot trece prin Câmpia Turzii pentru că am demarat o hotărâre de consiliul local, din păcate nu s-a finalizat pentru că n-a primit avizul de la CNAIR, pentru a stabili o taxă de traversare a municipiului. Ei vin cu tirurile și îngreunează traficul, distrug șoselele și noi, din banii de la Câmpia Turzii, trebuie să le reparăm. Nu este visul meu să treacă tirurile prin Câmpia…

Rep.: Vă mulțumim foarte mult pentru timpul acordat, spor și succes în continuare.

 Dorin Nicolae Lojigan: Mulțumesc tare mult!

 

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS