Simularea BAC 2024 a început luni, 4 martie, cu proba de limba română, în care viitorii absolvenți de liceu și-au testat prin rezolvarea subiectelor, cunoștințele în perspectiva examenului de bacalaureat din lunile iunie și iulie. Un cuvânt primit de elevi la simularea de la Bacalaureat 2024, de la Limba și Literatura Română, le-a dat bătăi de cap tinerilor și a avut peste 14.000 de căutări pe Dexonline.
„Sforțări”= cuvântul care le-a pus probleme elevilor la simularea la română la Bac 2024
Mai exact, vorbim despre cuvântul „sforțare”, care a fost căutat de 14.067 de ori. Cuvântul i-ar fi pus pe elevii de liceu în dificultate.Potrivit dexonline.ro: „a sforța” înseamă „a face, a depune un efort fizic sau intelectual; a se opinti, a se sili, a se strădui”.
Chiar și elevii de la licee bine cotate au mai pierdut puncte prețioase nerezolvând o cerință simplă: să scrie sinonime pentru cuvântul „sforțări”, respectiv secvența „la fiece pas” întâlnite în textul lui Liviu Rebreanu. Pentru fiecare sinonim ar fi primit câte trei puncte. Explicațiile video pentru cuvântul „sforțat” au devenit virale pe TikTok în urma probei susținute luni. Primul dintre subiectele la română la simularea bacalaureatului 2024, la profilul real, a fost un text la prima vedere din „Metropole” de Liviu Rebreanu.
La subiectul I, punctul B, cerința a fost să redacteze un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumenteze dacă presa contribuie sau nu la formarea gustului artistic al publicului, raportându-se atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Metropole de Liviu Rebreanu, cât și la experiența personală sau culturală.
Al doilea dintre subiectele la română la simulare BAC 2024 se referă la textul „Domnișoara Nastasia” de George Mihail-Zamfirescu.
Al treilea dintre subiectele la română la BAC 2024 la real a constat într-un eseu care să prezinte particularitățile unui text poetic studiat, aparținând lui Lucian Blaga.
Subiectele la română la simularea bacalaureatului 2024 la profilul uman au fost similare celor de la real cu excepția celui de-al treilea care a constat în într-un eseu în care să prezinte particularitățile unui text poetic studiat, aparținând lui Ion Barbu.