ScienceBox a schimbat modul în care programăm viitorul elevilor din comunitatea Turdeană inspirând 200 de tineri elevi de liceu să descopere că pot face lucruri și își pot decide direcția și nivelul de specializare pe care și-l doresc. Prin colaborarea interdisciplinară între biologie, fizică și chimie, proiectul a urmărit să facă educația mai atractivă, arătând tinerilor că și meseriile de tâmplar sau constructor pot fi #cool. Elevii au primit kituri, resurse și materiale pentru a construi căsuțe pentru păsările din curtea școlii, aplicând astfel cunoștințele acumulate la orele de fizică, biologie și chimie. ScienceBox a pus accentul pe dobândirea abilităților practice și a ajutat elevii să devină meseriași în domeniul lor de interes, contribuind astfel la diferența pe care o facem în viața oamenilor prin ceea ce facem în mod practic.
Potrivit unui articol de pe revistabiz.ro, găsirea unui loc de muncă pentru tineri în România este destul de provocatoare din mai multe motive. În primul rând, tinerii se confruntă cu un nivel salarial scăzut în raport cu munca depusă, iar oportunitățile de avansare sunt limitate. De asemenea, stresul la locul de muncă este o problemă frecventă. Mulți tineri își aleg meseria în funcție de pasiuni sau tradiții familiale, dar adesea ajung să practice alte meserii decât cele pentru care s-au pregătit inițial. Pe piața muncii din România există o cerere mare pentru specialiști IT, șoferi, contabili, specialiști în vânzări, medici, ingineri, educatori, și asistenți medicali. Cu toate acestea, deși aceste meserii sunt la mare căutare, mulți tineri își doresc să se specializeze în diverse meserii practice, uzual, sau alții chiar aleg să lucreze în străinătate din cauza condițiilor mai bune de muncă și a salariilor mai mari. Adesea, tinerii noștri se confruntă cu provocări destul de mari când vine vorba de găsirea unui loc de muncă odată cu finalizarea studiilor.
Prin ScienceBox, am pus accent pe diverse discipline școlare cum ar fi biologia, fizica și chimia, și le-am demonstrat tinerilor, prin educație non-formală și activități practice și interactive, că se pot dezvolta ca viitori #meseriași și pot să își construiască un trai bun aici, la Turda.
Cum?
1. Am expus 200 de elevi de liceu la meseriile de tâmplar și vopsitor și la oameni care practică aceste meserii. În procesul de construire al căsuțelor, am invitat gospodari din comunitate care să le prezinte elevilor principiile și frumusețea acestor meserii.
2. Am ajutat 200 de elevi de liceu să înțeleagă care este valoarea învățării de abilități practice, cât de frumos este să construiești ceva cu mâna ta, pentru a-i motiva să fie și mai entuziasmați să meargă la școală și să învețe ceva nou.
3. Am ajutat 200 de elevi să își atingă potențialul maxim, prin a le dezvolta competențe practice. Le-am arătat cum informațiile de la biologie, fizică sau chimie se aplică în viața reală și cum le pot valorifica.
Și am realizat aceste lucruri prin diverse activități:
1. La primul atelier, am descoperit fauna locală prin biologie – Echipe de câte 10 elevi au realizat planșe sub formă de ecosistem despre păsări gridați de profesori experți în biologie!
2. La al doilea atelier, am construit și am descoperit fascinația unei meserii practice prin fizică – 200 de elevi îndrumați de 5 profesori să exploreze și aplice principii fundamentale ale fizicii, prin construcția de căsuțe de păsări!
3. La al treilea atelier, am realizat vopsele EcoFriendly și am vopsit căsuțele pentru păsări – 200 de elevi au produs vopsele ecologice cu care au pictat căsuțele pentru păsări și au învățat concepte chimice!
Ulterior, am organizat festivalul EcoArtFest unde am promovat meseriile practice și meseriașii în rândul a 400 de tineri pentru a promova importanța unei meserii și a demonstra utilitatea unei meserii în ziua de azi! Tot în cadrul festivalului, am amplasat cele 20 de căsuțe pentru păsări, câte 10 în fiecare liceu partener, în copacii din curtea școlii.
A fost un drum lung, o #aventură ecologică de 6 luni, prin care am adus elevii turdeni mai aproape de frumusețea practicării diferitelor meserii. Astfel, am trezit în ei apetitul pentru a urma o carieră în astfel de domenii și am încurajat munca în echipă.
Totuși, acest drum nu se oprește aici. Tinerii s-au bucurat să facă parte din proiect, iar pentru a vedea părerilor lor despre această inițiativă, puteți vizita pagina de facebook Da Vinci, unde postare de postare, veți trece prin călătoria pe care am avut-o prin ScienceBox!
Mulțumim în mod deosebit școlilor partenere, pentru că au făcut, la fiecare pas, ca acest context să devină realitate pentru elevii turdeni!
Dacă faceți parte dintr-o companie locală și vreți să sprijiniți inițiative care pun accent pe dezvoltarea personală și profesională a tinerilor de la noi din comunitate, vă invităm să investiți în proiecte precum Science Box. De ce? Pentru că acest tip de proiecte încurajează tinerii să își găsească o carieră și să rămână și să se implice la nivel local, contribuind la dezvoltarea comunității!
The Da Vinci System, o organizație membră AMoS – Alianța pentru Mobilitate Socială, e dedicată să atragă resurse și sprijin care îi ajută pe profesori să transforme educația în aventură.
Proiectul Science Box a fost implementat prin Fondul „EduCare Bosch”, finanțat de Fundația Bosch România, implementat de Fundatia Comunitara Cluj.