<
Actualitate

Cristian Matei, despre podul de peste Arieș: „Când avem un obiectiv de asemenea amploare și de asemenea importanță și care are implicații atât de mari, cu privire la confortul cetățenilor, trebuie făcute imediat toate eforturile pentru a se obține toate avizele”

După ce mai mulți ani documentele pentru reparația podului de peste Arieș s-au plimbat între Ministerul Transporturilor și UAT Turda, iată că după multe piedici, multe insistențe, podul o a ajuns să fie reabilitat în totalitate încă din luna martie a acestui an.

Termenul de finalizare a unuia dintre cele mai importante lucrări de infrastructură, putem spune din România, este de 22 decembrie 2021.
Traficul Turzii este îngreunat mai ales din acest considerent, că podul peste Arieș este închis.


În acest context, Ziarul 21 l-a provocat pe edilul Turzii, Cristian Octavian Matei, la un interviu atipic și l-a invitat în apropierea lucrărilor la podul de peste Arieș.

Rep.: Am ajuns și la cel mai dezbătut subiect din presa locală și națională: Podul de peste Arieș. Să ne spuneți câteva cuvinte despre aceasta mare lucrare

Cristian Matei: Acesta este podul cu multe moașe. De soarta acestui pod eu mă ocup de foarte mult timp, dar în special din momentul în care am preluat mandatul de primar. Primul lucru pe care l-am spus la vremea respectivă, pe care îl repet și acum, bugetul era văduvit de bani, conturile primăriei erau goale și eu trebuia, în accepțiunea turdenilor, să mă apuc imediat de problema legată de podul de peste Arieș.

O problemă care a comportat foarte multe discuții datorită costurilor care ar fi stat la baza renovării podului. Unii spuneau că este nevoie de o reparație capitală, alții spuneau că este nevoie de un pod nou, alții spuneau că nu este afectată rezistența, alții spuneau că este afectată rezistența ș.a.m.d. Până la urmă am făcut o expertiză din care a reieșit că nu era afectată rezistența, decât acea balustradă din partea de nord a podului care era desprinsă. Podul avea deja 69 de ani vechime, normal un asemenea pod trebuie renovat la 50 de ani.

El a fost oarecum reparat, nu neapărat modernizat, de către Domeniul Public al municipiului Turda la vremea respectivă, și după cum știți și dumneavoastră DPT nu este o firmă de drumuri și poduri consacrată. A ținut acest lucru până la momentul când el a fost decopertat, dar în anul 2016, neavând bani și dorind să se facă acest pod, am început demersurile la Ministerul Transporturilor, la CNAIR, și după doi ani de zile am reușit să-l trecem în patrimoniul CNAIR, cu toate că el era trecut ilegal, în alt interviu o să explic și de ce, în patrimoniul municipiului Turda printr-o lege organică care nu trebuia să aibă ca obiect un pod peste un râu, lucru pe care l-am aflat după doi ani după ce l-am trecut la CNAIR.

Am aflat atunci de la Ministerul Justiției că orice pod care traversează un râu nu are cum să fie în patrimoniul unui UAT. S-au perindat foarte multe probleme, au fost foarte multe încercări de urgentare a execuției podului  cu toate că eu din anul 2018 aveam deja finanțare din partea CNAIR. S-a luat această decizie deoarece, pas cu pas, balustrada de care discutam se desprindea din ce în ce mai tare și exista deja pericolul ca ea să se desprindă de tot, exista pericolul, datorită faptului că pe stâlpi podului erau amplasate niște conducte de apă magistrale care transportă apa spre Câmpia Turzii, ca în momentul în care cade balustrada să spargă cele două conducte care erau pe picioarele de la pod și de-acolo apareau alte și alte probleme.

Practic, se bloca toată alimentarea cu apă a municipiului Câmpia Turzii. Probabil că toți acești factori au adus la hotărârea Ministerului Transporturilor de a renova acest pod. Din luna martie au început lucrările la pod și văd că pe două tronsoane au fost amplasate deja grinzile, văd că un picior nici nu este reabilitat, trebuie reabilitat exact așa cum au fost reabilitate și celelalte. Termenul de execuție este 22 decembrie 2021, m-aș bucura tare mult să fie respectat acest termen. Am amplasat, chiar de la inițierea lucrărilor, o cameră video pentru a putea vedea atât noi, comunitatea locală, cât și cetățenii Turzii, să urmărim în timp real ceea ce se întâmplă la pod.

În final momentul în care au început reabilitările și s-a văzut ceva concret, faptul că au fost puse aceste grinzi, am dat drumul și la camere pe internet și toată lumea poate vedea oricând stadiul lucrărilor. Se lucrează, poate nu în ritmul în care aș vrea eu, dar se lucrează și sper să fie respectat nu termenul de 29 noiembrie așa cum vehiculează unii politicieni care abia s-au născut politicieni și deja își revendică drepturile la pod. Eu sper să se termine măcar la termenul de execuție, adică 22 decembrie 2021. Oricum suntem pe calea cea bună, trebuie să-l urgentăm deoarece circulația din Turda suferă, pe lângă celelalte șantiere pe care le avem.

La acest pod au început lucrările în martie și au fost tot felul de impedimente care au încetinit lucrările, faptul că nu se putea lucra lângă pod pentru că zona respectivă avea statut de pădure. Până s-au obținut aprobările de la Ministerul Mediului, de la Ministerul Pădurilor a durat foarte mult timp și această birocrație va trebui să înceteze în România. Când avem un obiectiv de asemenea amploare și de asemenea importanță și care are implicații atât de mari, cu privire la confortul cetățenilor, trebuie făcute imediat toate eforturile pentru ca să se obțină toate avizele.

Rep.: Speram ca din iarnă, dupa data de 22 decembrie să putem circula peste acest pod, atât de necesar privind fluidizarea traficului

Cristian Matei: Cum vă spuneam, asta îmi doresc și eu, cu atât mai mult cu cât tot ce se întâmplă în Turda, chiar dacă nu depinde de primar, întotdeauna este de vină primarul. Așa că m-am obișnuit cu situația. Știu un lucru, am o misiune și trebuie să duc Turda acolo unde am promis și facem tot ce este posibil, chiar dacă unii se supără  chiar dacă pentru alții este mai mare disconfortul, da oricum nu putem să mulțumim pe toată lumea.

Vom face să fie bine și drumurile să fie rezistente și să avem o predictibilitate în ceea ce privește tot transportul urban din Turda. Am făcut toate eforturile pentru ca acest lucru să se înfăptuiască. Mai mult, podul se va termina dar noi o să începem să reabilităm drumul de la sensul giratoriu din Turda, de la Piața Romană, până la pod urmând ca partea de la pod până la inelul de autostradă să fie executată de către CNAIR deoarece aparține de drumurile naționale.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS