O echipă de la Radio France International a fost zilele trecute la Colegiul „Emil Negruțiu” Turda unde a înregistrat o amplă emisiune. Andreea Oros, realizatoarea emisiunii și Ovidiu Nahoi, redactorul-șef al RFI, au stat de vorbă cu elevii și profesorii școlii despre învățământul agricol și despre sistemul dual de pregătire a viitorilor muncitori calificați.Învăţământul dual în sectorul agricol: beneficii şi provocări” este tema unei ediții speciale Rural realizată la Colegiul Emil Negruțiu din Turda.
Colegiul a implementat sistemul dual la o clasă de mecanici agricoli – prima promoție se pregătește să își obțină atestatul în acest an școlar.
Tinerii au ocazia să facă practică pe tractoare performante, iar fermierii le asigură și burse pe perioada celor trei ani de școlarizare. E suficient, e ceea ce îşi doresc copiii? Am încercat să aflăm răspunsul discutând cu tinerii, dar și cu conducerea liceului reprezentantă de directorul adjunct al Colegiului Emil Negruțiu, Florin Stan.
În ce măsură sistemul dual îi stimulează pe copii să rămână la școală? Funcționează sistemul în România? De ce sistemul dual se bucură de succes în Germania, ne explică Anda Sabou, profesor de germană la Universitatea Tehnică din Cluj.
Radu Bacali, director adjunct la Şcoala Gimnazială din Râciu și Ciprian Belean, consilier local, iniţiatorul şcolii duale din Râciu povestesc cum s-a născut clasa de cultivator agricoli din localitate, o clasă cu 28 de elevi care au reușit să depășească prejudecăţile legate de școlile profesionale. Scrie Andreea Orsoz pentru m.rfi.ro