Context: Începând cu data de 16.03.2020 și până în data de 8.03.2022 Guvernul României a instituit, consecutiv, stări de urgență/alertă pentru combaterea pandemiei de coronavirus.
Astfel, de-a lungul acestei perioade de aproximativ doi ani, documentele emise de autoritățile statului nu au expirat, ci și-au prelungit automat valabilitatea, prin efectul Legii nr. 55/2020 privind măsurile pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Acum, începând cu data de miercuri, 9 martie a.c., odată cu încheierea stării de alertă, se intră într-o perioadă de tranziție spre normalitate, ceea ce înseamnă că documentele expirate în perioada de pandemie își vor pierde definitiv valabilitatea începând cu data de 06.06.2022, respectiv 90 de zile calculate începând din data de 08.03.2022!
Concret, certificatele de urbanism, autorizațiile de construire și restul documentelor specifice domeniului autorizării lucrărilor de construcții și urbanism, care au expirat în perioada stării de urgență/alertă (intervalul 16.03.2020 – 08.03.2021), își vor 𝐏𝐈𝐄𝐑𝐃𝐄 𝐕𝐀𝐋𝐀𝐁𝐈𝐋𝐈𝐓𝐀𝐓𝐄𝐀 în data de 06.06.2022.
Prelungirea valabilității certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire aflate în situația descrisă anterior se poate realiza prin depunerea unei cereri de prelungire a valabilității, până cel târziu în data de 16.05.2022, la emitentul actului. Prelungire se poate acorda o singură dată, cu maxim 12 luni.