<
Actualitate

Călătoriile cu Mocăniţa pe Valea Arieşului. Când se reiau cursele

Turiștii care ajung în Țara Moților vor avea parte din nou de călătoriile cu trenul de epocă. Mocănița îşi reia cursele regulate pe traseul Abrud – Câmpeni şi retur, anunță Alba24

Prima cursă este programată duminică, 5 iulie. Traseul este de 11 kilometri şi cuprinde localităţile Abrud, Gura Roşiei, Cărpiniş şi Câmpeni. Această porţiune de drum este doar o mică parte din fostul traseu al Mocăniţei – unul foarte spectaculos de-a lungul văii Arieşului – care se întindea pe o distanţă de aproximativ 94 de kilometri, între Turda şi Abrud, inaugurat în anul 1912 şi care a funcţionat 85 de ani, până în 1997.

Trenul de epocă va circula în fiecare duminică şi luni până în 13 septembrie, pe ruta Abrud – Câmpeni atunci când se vor aduna cel puţin 20 de persoane.

Acesta pornește din gara Abrud la orele 10.00, 13.00 şi 16.00. Preţul pentru o cursă este de 30 de lei (dus/întors), pentru adulţi, respectiv 15 lei pentru copii (dus/întors).

Capacitatea maximă este de 54 de locuri, iar călătoria durează 2,5 ore.

În România, termenul “Mocăniţă” a fost consacrat pentru trenurile cu aburi care circulau în ţară, în regiunile de munte, pe ecartament îngust de 760 milimetri.

Trenul nu poate atinge o viteză mai mare de 15 km, astfel că timpul de parcurgere al traseului este considerabil.

În Apuseni, linia ferată cu ecartament îngust a fost construită la începutul anilor 1900, Mocăniţa circulând între Turda şi Abrud. Viteza acesteia ajungea până la 40 de km pe oră şi avea 21 de staţii. Inaugurată în 1912, Mocănița Turda-Abrud avea să fie cea mai lungă linie CFI, cu ecartament de 760 mm. De la începutul secolului XX. s-a angajat în a transporta lemne, persoane și alte bunuri pe Valea Arieșului, legând orașul Turda de Câmpeni și mai apoi de Abrud. Circulând timp de 85 de ani, această Mocăniță a avut roluri multiple, ajungând în scurt timp să fie un ”simbol” al văii, ”sufletul moților”, ceva ce reprezenta localnicii. În anul 1997 a urmat închiderea ei pe motive de nerentabilitate, urmând ca toată linia să fie lăsată în paragină și a fost descompusă pe tronsoane de hoţii care au vândut-o la fier vechi.

sursa: Alba24

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS