Una dintre cele mai spinoase probleme cu care se confruntă comunitățile din România o reprezintă lipsa infrastructurii de transport. Asumarea ministerului Transporturilor de către PSD a condus la una dintre cele mai accelerate rate de construcție de autostrăzi, însă, ne aflăm încă în coada plutonului european.
Lipsa infrastructurii frânează dezvoltarea economică. Industrii întregi au de suferit. Spre exemplu, unitatea de producție Ford de la Craiova și-a plafonat producția din pricina limitărilor de transport a autoturismelor către piețele de destinație.
Cea mai gravă consecință o reprezintă, însă, tragediile care se produc zilnic pe drumurile patriei din pricina lipsei autostrăzilor, sau a drumurilor express. Când vine vorba despre accidente soldate cu victime, România înregistrează un număr dublu de pierderi de vieți omenești față de media europeană. Zilnic, în România, au loc peste 700 de accidente rutiere, iar bilanțul anual al deceselor se apropie de 2000. Cifra este absolut dramatică, iar pentru a conștientiza gravitatea, gândiți-vă că Stetele Unite în 20 de ani de război în Afganistan au pierdut 1921 de soldați. Numarul de răniți, respectiv de persoane care rămân cu sechele debilitante este cel puțin dublu.
Aceeași situație se repercutează deopotrivă asupra industriei asigurărilor. Toate acceste incidente se reflectă și economic în despăgubirile plătite victimelor, atât pentru pierderile materiale, cât și pentru cele morale suferite. Suntem la nivelul absolut halucinant în care companiile de asigurare plătesc daune de 2 milioane de euro pe zi. Nu este de mirare că industria asigurărilor se clatină, fiind periodic lovită de falimente răsunătoare.
Se pot găsi numeroase „scuze” pentru situația în care am ajuns, însă este clar că situația nu mai poate fi tolerată. Administrația PSD și-a făcut un obiectiv, atât la nivel central, cât și local, din construcția și reabilitarea infrastructurii rutiere. După numeroasele segmente date în circulație în ultimii doi ani, actualmente sunt în fază de construcție 300 de kilometri de autostradă, iar alți 90 de km se află în faza de proiectare.
Noi, cei din Câmpia Turzii, știm foarte bine ce a însemnat lipsa capacității administrative, astfel că localitatea noastră deși este pe traseul autostrăzii Transilvania, în fapt ne aflăm pe singurul tronson lipsă dintre Târgu Mureș și Cluj-Napoca, mai exact, cei circa 16km de la Chețani la Câmpia Turzii. Ministrul PSD al transporturilor a refăcut licitația, a deblocat lucrarile, iar la începutul anului viitor lucrările vor fi finalizate, făcând din Câmpia Turzii un punct important pe autostrada Transilvaniei.