Acestea aparţin Companiei Naţionale de Drumuri şi nu sunt folosite de mai bine de 10 ani pentru că, nu sunt omologate dar şi pentru că din legislaţie lipseşte termenul „viteza medie”. Șoferii care vor depăşi viteza medie între două puncte de pe şosea vor fi amendaţi, de poliţie şi vor primi amenda acasă, în plic.
Radarele fixe ale CNAIR sunt instalate deja pe autostrăzile din România care au fost construite după 2010. Pe cei aproape 1000 de kilometri de şosea de viteză sunt mai bine de 20 de astfel de sisteme. Acum, sunt folosite doar pentru supraveghere.
Potrivit CNAIR, radarele fixe sunt diferite de camerele de rovinietă şi fixează viteza medie a autoturismului.
Înainte de pandemie, în 2019, au fost 894 de morți pe șosele. În 2020, cât am stat în case, numărul morților a scăzut ușor la 812. Suntem în 2021, anul nu s-a terminat, iar pe drumuri au murit deja 932 oameni.
Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: „Radarul face întâi o poză maşinii când roțile din față ajung la primul senzor din asfalt. Apoi face a doua poză când maşina parcurge 2.5 metri, iar roțile din fața ajung la următorul senzor din asfalt. Sistemul calculează viteza medie între cele două puncte. Dacă depăşeşte viteza legală, amenda îi va fi trimisă proprietarului acasă, în plic.”