Neaga a declarat: „Conform EUROSTAT, în fiecare stat UE, la un milion de locuitori, pot fi în lucru 6 km de autostradă într-un an. În România, existând 20 de milioane de locuitori, ar trebui să avem în lucru 120 de km de autostradă. În prezent, în România, există în lucru peste 200 de km de autostradă.” Realitatea: contractele de autostrăzi SEMNATE și ACTIVE însumează 193 de km. Însă în acest moment, MIȘCARE ÎN TEREN există doar pe aproximativ 146 km (restul sunt încă în faza de proiectare: două loturi din A0 Sud și sectorul Sibiu-Boița din A1)”, transmit reprezentanții API.
Țara noastră are acum 7,3 km de autostradă în execuție la milionul de locuitori.
„Mai grav, din cei 146 km pe care se muncește, 43 se vor deschide în câteva luni, adică loturile 3 și 4 din A1 Lugoj-Deva, contracte parafate în august 2013! Mai rămân 103 din care 41 de km, tronsoanele 1 și 2 din A10 Sebeș-Turda, sunt în construcție de 4 ani și jumătate! Și nu-i vom termina în 2019, ci poate abia la anul!!!
Mai vreți termene depășite? Mai avem! Din cei 103-41=62 km rămași, aproape 34 de km, adică segmentele Câmpia Turzii-Chețani și Chețani-Iernut (parte din A3) au ordine de începere emise în luna mai 2016! Primul tronson va fi gata abia la final de 2021 (poate), iar celălalt în 2020, realist vorbind”, mai arată reprezentanții API.