Asociația Pro Infrastructură (API) a făcut un „recensământ” al proiectelor rutiere majore care pot fi finalizate în anul care tocmai a început. Cei aproape 15,7 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii sunt trecuți la „scenarii ultra-optimiste”.
Dacă nu se va întâmpla ceva „catastrofal”, anul 2023 va fi unul peste medie, cu 78,5 kilometri noi de autostradă, arată cei de la API.
„Țintim 110,5 kilometri cu puțin noroc și mult chef de muncă și visăm măcar câteva luni la un RECORD de 126 kilometri!”, potrivit API.
Pe „listă” se află și loturile Nușfalău – Suplacu de Barcău și Chețani – Câmpia Turzii (Cluj), cea din urmă fiind veriga lipsă pe Autostrada Transilvania dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Într-un scenariu ultra-optimist, la o demonstrație de forță a asocierii Strabag-Geiger pe A3 între Chețani și Câmpia Turzii, unde stadiul fizic după rezilierea cu Straco este aproape 40% și cei doi antreprenori au capacitatea tehnică de a produce surpriza plăcută și să deschidă la limită, în decembrie, cei 15,691 kilometri, livrând cu jumătate de an înainte de termenul contractual veriga lipsă pe A3 dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș.