<
Actualitate

Analiza: Care este bugetul familiei pentru cadourile de la Mos Craciun in 2023

Analiza: Care este bugetul familiei pentru cadourile de la Mos Craciun in 2023

Se apropie cu pași repezi un moment așteptat cu sufletul la gură de întreaga familie: sărbătoarea Crăciunului. Pentru copii, Crăciunul reprezintă una dintre cele mai așteptate și magice perioade ale anului, iar una dintre cele mai mari atracții ale Crăciunului sunt cadourile pe care cei mici le primesc de la Moș Crăciun.

Pentru părinți se deschide sezonul cumpărăturilor febrile în care aceștia încearcă să echilibreze găsirea cadourilor perfecte pentru cei mici cu realitățile financiare și bugetul familiei.

Astfel, Clubul Clubul a desfașurat un chestionar pentru a afla care este bugetul de cadouri în anul 2023, cum s-a schimbat acesta față de anul trecut, ce-și doresc cel mai mult copiii și dacă aceste așteptări sunt satisfăcute de cei mari. La chestionar au participat 432 de părinți, preponderent din mediul urban sau din localitățile satelit ale marilor orașe.

Mai jos sunt cele mai importante concluzii ale studiului nostru, pe care le vom detalia ulterior:

  • Bugetul mediu per copil pentru anul 2023 este de 195 de lei;
  • Bugetul mediu per copil diferă semnificativ în funcție de numărul de copii ai familiei. Familiile cu un singur copil cheltuie pe cadouri în medie 217 lei per copil, față de 182 de lei per copil pentru cei cu doi copii și 137 per copil pentru cei cu 3 copii;
  • Comparativ cu anul 2022, bugetul de cadouri pentru anul 2023 rămâne neschimbat pentru majoritatea românilor (60%) din mediul urban. În schimb, un sfert din aceștia spun că bugetul de anul acesta este mai mic decât în anul precedent;
  • Cele mai populare cadouri în rândul părinților sunt jucăriile (64%), cărțile (50%), jocurile (48%), hainele și accesoriile vestimentare (42%) și dulciurile (38%);
  • Copiii își doresc în mare parte aceleași lucruri, cu câteva diferențe notabile: 13% își doresc un animal de companie iar 8% își doresc bani.

Bugetul de cadouri

În ciuda creșterii prețurilor și a costului de trai, bugetul alocat cadourilor de sărbători în 2023 rămâne neschimbat față de anul trecut pentru majoritatea românilor din mediul urban. În schimb, un sfert dintre părinții chestionați au răspuns că vor reduce bugetul de cadouri anul acesta, iar 14% au spus că îl vor crește. O proporție semnificativă, de aproximativ 60%, a părinților, menține un buget similar cu cel de anul trecut pentru cadourile de Crăciun.

Bugetul mediu alocat pentru toate cadourile de Crăciun se situează în jurul valorii de 1000 de lei pe familie, pentru un număr de aproximativ 6-7 cadouri.

Bugetul per copil

Bugetul mediu pentru cadoul unui copil în perioada sărbătorilor de iarnă se situează în jurul sumei de 195 de lei, indicând o preocupare echilibrată între a oferi cadouri de calitate și menținerea unui nivel financiar rezonabil.

Familiile cu un singur copil alocă un buget mai generos, în medie de 217 lei, reflectând dorința de a oferi atenție și cadouri speciale în mod individual.

În familiile cu doi copii, bugetul per copil scade la 182 lei, iar în familiile cu trei sau mai mulți copii, acesta ajunge la 139 lei. Acest fenomen sugerează o adaptare a bugetului în funcție de numărul de membri ai familiei.

Se observă o creștere progresivă a bugetului pe măsură ce copiii cresc în vârstă.

Copiii cu vârsta sub 2 ani beneficiază de un buget de aproximativ 170 lei, în timp ce grupurile de vârstă ulterioare, cum ar fi cei între 2-4 ani, 4-6 ani și peste 15 ani, beneficiază de bugete crescânde, atingând chiar și 255 lei în cazul copiilor cu vârsta între 4-6 ani.

Părinții cu copii între 6-9 ani și 9-12 ani acordă o atenție specială bugetelor, alocând 194, respectiv 195 de lei, indicând o considerare atentă a preferințelor și nevoilor specifice ale acestor grupuri de vârstă.

Cadouri preferate de părinti și cele preferate de copii

Datele studiului nostru evidențiază preferințe clare în funcție de grupa de vârstă a copiilor, dar și faptul că uneori copiii primesc altceva decât își doresc.

Părinții încep să ofere cărți copiilor de la cele mai fragede vârste, astfel că cei mici, sub 2 ani, primesc jucării, cărti și jocuri. Jucăriile rămân opțiunea preferată pentru cadouri ale părinților, cu o pondere semnificativă de 64%, reflectând importanța lor în cultura cadourilor de Crăciun pentru copii, dar e important că părinții îi familizează pe cei mici cu cititul și cărțile.

Jucăriile sunt preferate spre a fi oferite de către părinți pentru copiii din toate categoriile de vârstă, cu o prevalență semnificativă de aproape 90%, în special în rândul celor cu vârsta între 2 și 9 ani. Cărțile, jocurile și hainele reprezintă și ele opțiuni populare, cu ponderi de 50%, 49%, respectiv 42%. Este de remarcat că dulciurile și gadgeturile electronice se află și ele în top, dar cu o prezență mai mică, la 38% și, respectiv, 14%, în această categorie de vârstă.

Se observă o evoluție a preferințelor în funcție de vârstă, cu o trecere de la jucării și jocuri la gadgeturi electronice, activități sau experiențe și articole sportive odată cu creșterea copiilor în vârstă. Cărțile se mențin în topul preferințelor, 6 din 10 părinți alegând să ofere cărți copiilor în grupa de vârstă 6-12 ani.

Pentru adolescenții cu vârsta între 12-15 ani, hainele, cărțile și gadgeturile devin cadouri de top, urmate de jucării și dulciuri, indicând interesul crescut pentru modă și stil personal.

Ce își doresc copiii în 2023 de la Moș Crăciun?

Copiii sub 2 ani: În această categorie de vârstă, principalele dorințe includ jucării, cărți și păpuși, evidențiind interesul pentru stimularea creativității și interacțiunea cu obiecte de joc.

Copiii cu vârsta între 2-6 ani: Își doresc jucării creative, jocuri și cărți, indicând nevoia de experiențe de joc diverse și de dezvoltare a imaginației.

Copiii cu vârsta între 6-12 ani: Jucăriile creative, jocurile de rol rămân prioritare, reflectând interesul pentru construcție, jocuri imaginare și experiențe interactive. Începând cu această vârstă copiii și-ar dori să primească un telefon mobil, o consolă sau o tabletă, sugerând o diversificare a intereselor către tehnologie.

Copiii peste 12 ani: Prioritățile se schimbă către telefon/tabletă/laptop, haine și accesorii, bani și consolă/jocuri video, reflectând evoluția intereselor către tehnologie, modă și jocuri electronice. În general, observăm o tranziție de la jucării și cărți către tehnologie, modă și experiențe personale pe măsură ce copiii cresc în vârstă.

Analiza a fost realizată în perioada 15 noiembrie – 3 decembrie, 2023, în mediul online, chestionarul fiind publicat pe site-ul clubulcopiilor.ro și distribuit în social media, în peste 30 de grupuri destinate părinților. Respondenții care au luat parte la chestionar (432 de părinți) locuiesc în mediul urban, iar aproximativ 50% dintre aceștia locuiesc în cele 5 orașe mari din România: București, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Timișoara. Venitul mediu lunar al unei familii este de 7132 de lei/lună. Publicul țintă a fost reprezentat, în principal, de familii din mediul urban.

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS