<
Administraţie

La Câmpia Turzii a fost aprobat Regulamentul privind înhumarea persoanelor fără aparținători, care au decedat pe raza municipiului

Consilierii locali din Câmpia Turzii au aprobat Regulamentul privind înhumarea persoanelor fără aparținători, care au decedat în Municipiul Câmpia Turzii sau au avut ultimul domiciliul pe raza Municipiului Câmpia Turzii precum și Protocolul de colaborare, încheiat între Municipiul Câmpia Turzii și administratorii cimitirelor de pe raza unității administrativ teritoriale.

Astfel Regulamentul Privind înhumarea persoanelor fără aparținători care au decedat în municipiul Câmpia Turzii, sau au avut ultimul domiciliu pe raza municipiului Câmpia Turzii

Art. 1 (1) Prevederile prezentului Regulament se aplică în situația deceselor produse pe raza municipiului Câmpia Turzii ori în unități sanitare, atunci când persoanele decedate pe raza municipiului, persoanele decedate și identificate ca având ultimul domiciliu pe raza municipiului nu sunt revendicate de familie sau aparținători.

(2) În sensul prezentului regulament se definesc următorii termeni:

  1. persoană decedată identificată reprezintă persoana a cărei identitate este cunoscută la data decesului.

2. persoană decedată neidentificată — persoana care la data decesului sau la data descoperirii cadavrului nu are identitatea cunoscută.

3. persoană decedată nerevendicată de familie sau fără susținători legali —reprezintă persoana care la data decesului sau la data descoperirii cadavrului este considerată singură, fără urmași sau a cărei familie ori aparținători sunt necunoscuți ori nu își îndeplinesc obligațiile.

4. aparținători — membrii familiei, susținători, reprezentanți legali ai defunctului (părinți, copii, frați, surori, curator, tutori, etc) precum și orice alte persoane prevăzute în legislația aplicabilă.

Art.2 La elaborarea prezentului regulament s-a avut în vedere și au fost respectate prevederile leegale

Art.3 (1) Înhumarea persoanelor decedate prevăzute la art. 1 se face în cimitirele de pe raza municipiului Câmpia Turzii, în urma protocoalelor încheiate cu Parohiile

(2) În cazul în care persoanele decedate prevăzute la art. I au deținut locuri de veci în cimitirele de pe raza municipiului, înhumarea se face în acestea, cu respectarea prevederilor normative în vigoare, decontarea cheltuielilor necesare înhumării fiind asigurată conform prezentului regulament. Art. 4 Constatarea decesului se face de către:

1.Medicul circumscripției sanitare sau de alt medic abilitat în sensul acesta, în cazul decesului produs la domiciliu/în afara unitățile sanitare

2.Medicul unității sanitare, în cazul persoanei decedată în spital

2.Medicul legist, în cazul cadavrelor găsite și depuse la Institutul de Medicină Legală

Art.5 Declararea decesului se face la serviciul de stare civilă al Consiliului Local pe raza căruia s-a produs decesul sau a fost găsit cadavrul, de către persoane delegate din partea unităților sanitare pentru cazurile prevăzute la pct.b) și c) din art 4.

Art.6 Pentru cazurile prevăzute la art 4, alin.(a), declarația de înregistrare se poate face de către orice persoană interesată (vecini, persoana care a găsit cadavrul, medicul abilitat în constatarea decesului, etc.) sau de către un angajat delegat în acest scop de către primarul municipiului.

An. 7 (1) Cadavrele neidentificate găsite pe raza teritorială a municipiului Câmpia Turzii, se depun la Institutul Județean de Medicină legală (IJML), cu respectarea prevederilor legale privind înregistrarea decesului în situații speciale.

(2) Cadavrele persoanelor neidentificate nu pot fi incinerate și nici predate facultăților de medicină pentru studiu, ci, în mod obligatoriu, vor fi înhumate într-un singur cimitir în gropi individuale. În registrul de înhumări al cimitirului se menționează obligatoriu: numărul IJML, anul decesului, figura și locul unde urmează să fie înhumat cadavrul. Aceste cadavre vor puita în mod obligatoriu, un ecuson confecționat dintrun material rezistent cu indicarea numărului SJML și anul decesului

Art.8 (1) Consiliul Local al Municipiului Câmpia Turzii, prin persoana desemnată din cadrul DAS, se va prezenta la parohia în administrarea căreia se află cimitirul unde urmează înhumarea persoanelor a căror decese s-au constatat conform prevederilor art. l, alin (2) lit.b) și c), în maxim 48 de ore de la declarația de înregistrare a decesului, cu adeverința de înhumare și comunicarea că locul de înmormântare se asigură gratuit, în vederea repartizării unui loc de înhumare. Parohia va emite, în termen de 24 de ore de la înregistrarea solicitării adresa cu menționarea locului de înmormântare unde se va face înhumarea.

-Persoanele desemnate din cadrul DAS al municipiului Câmpia Turzii vor investigația socială privind situația familiară a defunctului și vor decide dacă acesta face obiectul prezentului regulament și, implicit dacă beneficiază de gratuitate. De asemenea vor solicita polițiștilor o copie a procesului verbal în cazul în care decesul a survenit pe raza municipiului.

-În urma verificărilor efectuate, privind acordarea inhumării gratuite, reprezentanții DAS solicită intervenția firmei de prestări servicii de înhumare în vederea ridicării cadavrului și vor înainta documentele necesare emiterii dispoziției primarului privind înhumarea gratuită.

-În cazurile medico-legale, în vederea declarării decesului, actul de identitate al decedatului și negația eliberată de serviciul omoruri sunt predate de către agenții de poliție, reprezentanților firmei de prestări servicii de înhumare. În situația în care la fața locului nu se găsește actul de identitate al persoanei decedate, reprezentanții DAS vor solicita Serviciului de Evidență a Persoanelor, eliberarea unei adeverințe cu datele de stare civilă ale defunctului, pe care o vor transmite reprezentanților fiłmei de prestări servicii de înhumare

-Reprezentanții DAS vor transmite solicitări organelor judiciare ( structuri teritoriale de poliție) în vederea identificării cadavrelor și a aparținătorilor acestora.

-Reprezentanții DAS, vor transmite serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor, decesele pentru care s-a acordat gratuitate cu mențiunea că toate cheltuielile au fost suportate din bugetul local în baza prezentului regulament.

-în cazul decesului produs în spital, persoanele delegate din partea unităților sanitare să declare decesul, se vor prezenta sau vor transmite prin intermediul poștei ori prin mijloace de comunicare electronică, o adresă prin care solicită gratuitate în vederea înhumării. Adresa de solicitare va fi însoțită de adeverința de înhumare eliberată de serviciul de stare civilă.

Art.9 (1) Locuințele proprietate privată ori proprietatea autorităților publice locale sau centrale în care sunt descoperite persoane decedate care fac obiectul prezentului regulament, se sigilează de organele judiciare, în situația ridicării cadavrului pentru efectuarea necropsiei, sau de către persoanele desemnate de primar în acest sens, în situația în care decesul nu reprezintă un caz medico-legal. Persoana desemnată în acest scop va menționa în procesul verbal întocmit data și ora la care a fost sigilat imobilul, iar procesul verbal va fi contrasemnat, ori de câte ori este posibil de către proprietarul unui imobil aflat în vecinătatea imobilului în care a fost găsită persoana decedată.

-Dacă decesul reprezintă un caz medico-legal, după lămurirea cauzelor și împrejurărilor în care s-a produs decesul, locuințele sigilate de către organele judiciare vor fi preluate de către persoanele desemnate prevăzute la alin.(l).

-În cazul în care, din evidența transmisă de către Serviciul de Evidență a Persoanelor , rezultă că au fost solicitate certificate de deces pentru persoanele decedate care fac obiectul prezentului regulament, solicitanților acestor certificate li se va comunica obligatoriu faptul că defuncții au fost înhumați de UATC Câmpia Turzii, cheltuielile fiind suportate din bugetul local, fiind declarați și asumați de către UATC Câmpia Turzii ca fiind fără aparținători. De asemenea, li se va comunica faptul că în situația că nu vor restitui contravaloarea prestării serviciilor de înhumare, se vor efectua demersurile administrative legale în vederea recuperării lor.

Art. 10 (l) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului va efectua demersurile necesare în vederea achiziționării serviciilor de înhumare, precum și pe cele privind introducerea în bugetul propriu a sumelor necesare decontării serviciilor care fac obiectul prezentului regulament.

-În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului va efectua demersurile necesare încheierii unor protocoale cu parohiile, privind înhumarea gratuită a persoanelor fără aparținători care au avut ultimul domiciliu pe raza municipiului Câmpia Turzii în cimitirele administrate de acestea.

-Reprezntanții DAS vor comunica societăților comerciale cu care s-au încheiat contracte de furnizare servicii de înhumare, locul de unde poate fi ridicat cadavrul și cimitirul unde urmează a fi efectuată înmormântarea.

-Societățile comerciale de prestări servicii de înhumare vor asigura: confecționarea sicriului și crucii cu înscrierea numelui decedatului (sau după caz a numărului IJML)și a datei decesului, transpoflarea de la locul de depunere la cimitir și orice altă prestație necesară și utilă legată de înmormântare.

-Parohia va lua măsurile necesare de săpare a gropilor, de oficiere a slujbei de înhumare de către preoți, de înhumare a decedaților, precum și orice alte măsuri necesare, în conformitate cu atribuțiile ce le revin potrivit prevederilor normative în vigoare.

Art. I I (l) Primăria Municipiului Câmpia Turzii va deconta cheltuielile de înhumare în baza contractului de furnizare servicii, a solicitării însoțite de un dosar care să cuprindă: factura, dispoziția primarului, adeverința de înhumare în fotocopie și a raportului social privind acordarea gratuității conform prezentului regulament.

(2) DAS va efectua demersurile administrative în vederea recuperării cheltuielilor aferente prestărilor serviciilor pentru defuncții, pentru care, ulterior, vor exista informații că nu fac obiectul prezentului regulament (în situația în care reiese că aceștia au aparținători, rude, urmași, moștenitori, etc). De asemenea se vor efectua demersuri în vederea recuperării acelor cheltuieli de la titularii contractelor de vanzarecumpărare sau a altor acte translative de proprietate, în situația în care defuncții figurau în acestea cu clauze de uzufruct viager.

Art. 12 La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice altă dispoziție contrară își încetează aplicabilitatea.

 

 

Click aici pentru a adăuga un comentariu

Adaugă un comentariu

Comentariile trebuie să respecte regulile de utilizare.
Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Farmacia Dr.Max
Bitcoin Exchange Liga 1 Case Pariuri Online

Ziarul care te prinde

© Ziarul 21 Turda | Materialele de pe acest site pot fi preluate doar cu acordul scris al reprezentanţilor publicaţiei Ziarul 21.

  SUS